Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در دومین نشست شورای هماهنگی مدیران رفاه استان کرمانشاه با حضور معاون عمرانی استانداری گفت: در سه سال گذشته 7 درصد نرخ بیکاری کرمانشاه کاهش یافت و به 14 و 9 دهم درصد رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، دومین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های اجرای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه در سال 1400 با حضور منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران عضو شورا و معاونین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای هماهنگی مدیران رفاه در ابتدای این نشست گزارشی از رسالت وجودی شورا و فعالیت شورا در استان ارائه کرد و گفت: شورای هماهنگی مدیران رفاه از 11 دستگاه اجرایی، بانک و مؤسسه عامل تشکیل شده و انجام ماموریت ها در حوزه وزارتخانه که نیاز به مشورت، هم افزایی و پشتیبانی از طرف دیگر اعضاست در این شورا مطرح، بررسی و به مرکز گزارش و مورد ارزیابی و پیگیری قرار می گیرد.
حسن عزیزی در ادامه با بیان ابن که پس از انقلاب اسلامی در کشور و با مطالعه در بسیاری از اقتصادهای دنیا، برای نخستین بار حقوق بازنشسته تامین اجتماعی از فرد شاغل در شرایط مشابه پیشی گرفته است، اظهارکرد: با وجود آثار مخرب ویروس کرونا بر اقتصاد، رکود جهانی و جنگ بی رحمانه اقتصادی علیه کشورمان، خدمات شایانی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته و این خدمات ارزشمند ستودنی است.
وی آموزش های مهارتی را پشتوانه خوبی برای ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: با تصویب و راه اندازی پروژه های بزرگ پالایشگاهی، پتروشیمی و صنایع پایین دستی در شهرستان های استان خوشبختانه برنامه های آموزشی خوبی برای ایجاد مهارت نیروهای بومی جویای کار به منظور اشتغال پایدار هدف گذاری شده است.
عزیزی به برنامه های مدون توسعه اشتغال استان از جمله تدوین سند اجرایی اشتغال در سال های 97 تا 1400 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تدوین سند اجرایی اشتغال و رصد و پیگیری سند در کارگروه های اشتغال استانی و شهرستانی و حمایت های مهندس بازوند و معاونین استاندار، ضمن توقف رشد نرخ بیکاری استان، 7 درصد نرخ بیکاری استان کاهش و از 22 و 6 دهم درصد به 14 و 9 دهم درصد رسیده است.
منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در این دیدار ضمن اشاره به رسالت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ها، که در واقع خدمات یک دولت محلی کوچک را عهده دار هستند، گفت: دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانها در حوزه‌های مختلف و بسیار گسترده‌ای مانند اشتغال، آموزش، درمان، تامین اجتماعی، بازنشستگی، مسکن و ... به شهروندان خدمات ارائه می دهند و به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک می کنند.
وی ایجاد اشتغال پایدار و آموزش به افراد جویای کار را راهکاری برای کاهش بیکاری در جامعه دانست و گفت: اگر برنامه ایجاد اشتغال پایدار و ترویج آموزش‌های مناسب و کاربردی به متقاضیان جویای کار با جدیت دنبال شود، قطعاً از تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد کاسته می شود و فرصت بهتری برای برنامه ریزی بخش دولتی فراهم می‌ شود.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: برنامه های حوزه اشتغال و آموزش باید با همکاری و تلاش همه حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی دنبال شود تا شاهد اتفاق خوبی در استان کرمانشاه باشیم.
فخری تدوین سند اشتغال استان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه کارگروه اشتغال در استان را کاری بسیار مهم و قابل تقدیر دانست و افزود: داشتن‌ سند و برنامه در هر حوزه مدیریتی یکی از ابزارهای خوب و راهبردی در جهت انجام کارهای درست و منطقی و بر مدار توسعه است و بی گمان شاهد تداوم اتفاقات خوب در حوزه اشتغال استان خواهیم بود.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4
25 خرداد 1400 09:58
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه |
کد خبر : 240,925
کلیدواژه ها: منوچهر فخری,دومین نشست شورای هماهنگی,حسن عزیزی,نرخ بیکاری کرمانشاه
نظرات بینندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان شورای هماهنگی مدیران استان کرمانشاه اداره کل تعاون اشتغال استان نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی استان هستند که ۷۵ هزار نفر از آنان را کارگران تشکیل می‌دهند.

علی دهقانی افزود: در حوزه ارائه خدمات به کارگران علاوه بر تاسیس خانه‌های بهداشت، ۲۰ خانه فرهنگ کار در کارخانجات و کارگاه‌ها راه اندازی و یک هزار و ۷۰۰ کارگر در قالب ۷۳ دوره با روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است همه کارفرمایان و کارگران به قوانین کار تسلط داشته باشند، ادامه داد: در این راستا ۱۳ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی در کنار ۴۰۰ مورد بازرسی شبانه در سال گذشته دراستان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در زمینه رسیدگی به دادخواست مشاغل سخت و زیان آور نیز به بیش از ۲ هزار پرونده در سال گذشته رسیدگی شده است.

دهقانی اظهار کرد: در زمینه مسایل ایمنی و حفاظت از کارگران نیز که از برنامه‌های شاخص‌های این بخش است؛ ۵۲ هزار نفر ساعت از نظر ایمنی و حفاظت در بخش کارگری، هشت هزار و ۳۰۰ نفر در زمینه کارفرمایی و پنج هزار و ۲۴۰نفر ساعت از مهندسین آموزش دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری در آذربایجان غربی از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد در سال‌های گذشته به پنج هزار و ۵۰۰ مورد در سال ۱۴۰۲ رسید و یک هزار نفر دوباره به سرکار برگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲ سال اخیر ۹ شرکت تعاونی مسکن ویژه کارگران تشکیل داده شده و در زمینه مولد سازی نیز ساختمان‌های مازاد خود را معرفی کرده و مصوبه شورای عالی مولد سازی اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است