Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، شماری از شخصیت‌های عربی و اسلامی دیروز (دوشنبه) در دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از ایستادگی مردم و دولت این کشور در برابر توطئه و جنگ تحمیلی خارجی قدردانی کردند و به ملت سوریه بابت برگزاری موفق و خوب انتخابات ریاست جمهوری این کشور تبریک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شخصیت‌های عربی و اسلامی در قالب هیئتی از کنفرانس قومی-اسلامی متشکل از رؤسای احزاب، نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی و صنفی از شماری از کشور‌های عربی و اسلامی به دیدار بشار اسد آمده بودند.

در این دیدار درباره اندیشه قومیت عربی، هویت، وابستگی و اهمیت توجه به جوانان و نیز لزوم بازنگری در ارائه اندیشه قومیت عربی به نسل‌های آینده گفتگو شد.

بشار اسد در این دیدار گفت: اندیشه قومیت به معنای اساسی و جوهری آن به معنای وابستگی است و نباید اندیشه قومیتی را فقط در چارچوب عقیدتی ارائه کرد بلکه این اندیشه باید بر حقایق مبتنی باشد و بین افکار اصولی و عقیدتی و منافع ملت‌ها ربط داده شود.

او تصریح کرد: چالشی که نخبگان فکری با آن روبرو هستند متقاعد کردن مردم است و اینکه مردم را اقناع کنند بین وابستگی و مصلحت، ارتباط مستقیم وجود دارد. چند دستگی‌ها و انفعال‌ها و طائفه گرایی اگر در یک کشور عربی رخ بدهد به کشور‌های دیگر نیز سرایت خواهد کرد به همین سبب به کشور‌های عرب فقط از این دریچه می‌توان نگاه کرد که یک عرصه قومیتی واحد است.

اعضای این هیئت نیز تأکید کردند: ایستادگی و ثبات ملت سوریه در برابر همه آنچه که در سال‌های گذشته با آن روبرو شدند، اعتبار را به طرح قومیتی بازگرداند و سوریه همچنان در حال پرداخت هزینه مواضع قومیتی و حمایتش از مقاومت و مقابله با نقشه‌ها و طرح‌ها در منطقه است.

اعضای این هیئت به ملت سوریه به سبب موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بشار اسد تحولات سوریه کشورهای عربی بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری کنی: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا باقری در این دیدار گفت، بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشورهای عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.

طرف چینی نیز در این دیدار ، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ، گفت، از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می دانیم. این مقام ارشد چینی افزود، پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.


در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899711

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • باقری کنی: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود