Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@18:03:15 GMT

بانک پارسیان در مسیر ساختن ایرانی آباد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۴۷۷۸

خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات می گوید: معمولا تهران و سایر کلانشهرهای بزرگ سهم بیشتری از تسهیلات بانکی را به خود اختصاص می دهند، اما بانک پارسیان این سنت را شکسته است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات می گوید: معمولا تهران و سایرکلان شهرهای بزرگ سهم بیشتری از تسهیلات بانکی را به خود اختصاص می دهند، اما بانک پارسیان این سنت را شکسته و اولویت اصلی خود را روی حمایت از دهک های پایین درآمدی و مناطق محروم قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه این روند می تواند ما را در داشتن ایرانی آباد یاری کند.
جعفرقادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب شعار سال تحت عنوان "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها " از سوی مقام معظم رهبری، با بیان اینکه رونق اشتغالزایی و تولید در مناطق محروم اهمیت بالایی دارد، ادامه داد : برخی از بانک ها در این حوزه عملکرد خوبی را ازخود نشان داده اند به عنوان مثال بانک پارسیان طی سال های گذشته عملکرد مطلوبی درحمایت از تولید و اشتغالزایی در مناطق محروم داشته است.
به گفته قادری، آمارهای اعلامی از رشد تسهیلات پرداختی بانک ها در سال گذشته خبر می دهد و این نشان می دهد که برخی از بانک ها حتی بیش از توان خود حامی بخش تولید بوده اند که باید قدردان آنها بود.
وی ادامه داد: البته مسئولین و نمایندگان مجلس باید تمام تلاش خود را برای کاهش تسهیلات تکلیفی به کار گیرند تا موجب منفی شدن تراز نامه بانک ها نشوند. نماینده مردم شیراز در گفت وگو با " نسیم اقتصاد" همچنین نقش بانک ها در شرایط سخت کرونایی را مورد اشاره قرار داد و گفت : برآوردها نشان می‌دهد با شیوع کرونا در ایران ، مجموعه اصناف بخش عمده ای از فروش بالقوه خود را از دست داده‌اند. بدیهی است بار اصلی بخشی از این رکود به دوش بانک هاست چرا که بسیاری از واحدهای صنفی قادر به بازپرداخت تسهیلات دریافتی خود نبودند و نظام بانکی موظف به حمایت از کسب و کارهای متضرر از پاندمی کرونا هم بود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک پارسیان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود و همسویی با برنامه های دولت مبنی بر تسهیل ازدواج جوانان این بانک طی فروردین ماه سال جاری در مجموع تعداد 21هزار و 271 فقره تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 24 هزار و 270 میلیارد ریال به عموم متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین طی همین مدت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش بیش از 1 هزار و 596 میلیارد ریال به 532 متقاضی توسط بانک ملی پرداخت شده است.

همچنین بانک ملی ایران طی یک ماه نخست سال تعداد 973 فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.

گفتنی است ترویج سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان از مهم ترین سیاست‌های اعتباری بانک ملی ایران محسوب می شود که این بانک طی سال گذشته بخش قابل توجهی از کل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان را در شبکه بانکی پرداخت کرده است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی