Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@20:25:46 GMT

برگزاری دوره طرح ملی رحله تابستان امسال در ملایر

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۴۸۱۴

برگزاری دوره طرح ملی رحله تابستان امسال در ملایر

حجت الاسلام عباسی گفت: پنجمین دوره طرح ملی رحله در ملایر با رویکرد حفظ جزء ۳۰ و یک قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله در تابستان برگزار می‌شود.

«حجت الاسلام  ایوب عباسی » در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: طرح ملی رحله امسال برای  پنجمین سال است که در اسیام تابستان در شهرستان ملایر اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شهرستان ملایر با بیان اینکه این رح یک طرح کشوری و سراسری و از سوی موسسه بین الاحزان حضرت زهرا(س) است افزود: علاقمندان برای ثبت  نم باید به سابت موسسه بیت الاحزان  مراتجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح مختص توجوانان پسر  14 تا  سال در ملایر بوده برگزاری دوره از از 15 تیر ماه تا 25  مرداد ماه 1400 به مدت 40 روز خواهد بود افزود: کلاس ها به صورت شبانه روزی است و  مکان برگزاری آن نیز در مدرسه علی بن ابی طالب  واقع در میدان جهاد است

وی افزود: قرآن آموزان جدید طی این مدت اجزاء 30 و یک قرآن کریم را حفظ می‌کنند و قرآن آموزانی که در دوره های قبلی طرح شرکت داشته اند با تشخیص اساتید دوره اجزاء دیگر قرآن کریم را حفظ خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه  قرآن آموزانی که موفق به اتمام دوره می‌شوند بسته به میزان حفظشان گواهی طرح را از سی موسسه دریافت می‌کنند گفت:  با توجه به در اختیار قرار دادن مکان و تأمین خوراک و تغذیه قرآن آموزان، هزینه ای نیز از قرآن اموزان دریافت می‌شود.

 

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شهرستان ملایر با اشاره به اینکه برنامه کلاسها طبق  شیوه نامه های بهداشتی و رعایت دقیق قوانین و مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا  است یادآور شد: تعداد افرادی که در این دوره پذیرش میشوند حدود 40 نفر است که  علاوه بر  حفظ جزء  یک و حفظ جزء سی بنا داریم برنامه تفسیر و تجوید،  کلاسهای احکام برنامه‌های احکام را نیز برای قرآن آموزان داشته باشیم.

 

حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: علاوه بر این برای کسانی که نمی توانند در دوره شبانه روزی شرکت کند دوره روزانه را داریم که برای نوجوانان 14 تا 22 ساله و کلاسها با هزینه بسیار کم از صبح تا ظهر خواهد بود.

وی یادآور شد در دوره‌های برگزاری این طرح در ملایر در سالهای گذشته در هر دوره بیست نفر شرکت کردند و تا کنونبه تعداد 80 نفر  از قرآن آموزان  از سوی موسسه گواهی اعطا شده است .

 وی با بیان اینکه در صورت تمایل قرآن اموزان به ادامه حفظ قرآن  می‌توانند در دوره‌های بعدی دیگر اجزا قرآن  حفظ شرکت کنند.

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح رحله موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا س شهرستان ملایر قرآن آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان امسال

کمربند گرمسیری برای گرمای بی‌سابقه تابستان امسال آماده می‌شود و شرایط برای رکورد‌های جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

این پیش‌بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب‌وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می‌کند.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می‌کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به تعریق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می‌شود، گرما را با خود می‌برد و دمای داخلی بدن ما را کاهش می‌دهد، با این حال، در رطوبت بالا، هوا به شدت مملو از بخار آب است. این امر تبخیر عرق ما را بسیار سخت‌تر می‌کند و اثر خنک‌کنندگی آن را کاهش می‌دهد.

رطوبت بالا مانع از عملکرد مؤثر فرآیند تنظیم دمای طبیعی ما می‌شود و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را بسیار دشوارتر می‌کند.

پروفسور ویلیام از محققان این تحقیق گفت: اگر نتوانید بدن خود را تا دمای زیر ۹۸.۶ درجه فارنهایت یا ۳۷ درجه سانتی‌گراد خنک کنید، جان خود را از دست خواهید داد. عرق اصلی‌ترین راه برای خنک‌کردن خود در هنگام گرم شدن است.

ال‌نینو و گرم شدن زمین منجر به رطوبت گرمسیری می‌شود

افزایش مداوم دمای زمین که به‌عنوان گرمایش جهانی شناخته می‌شود، باعث افزایش میزان بخار آب در جو می‌شود به این دلیل که هوای گرمتر می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد.

ال نینو، الگوی آب‌وهوایی طبیعی است که باعث گرم شدن اقیانوس آرام گرمسیری می‌شود. این امر تبخیر را بیشتر می‌کند و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می‌فرستد.

نتایج این تحقیق در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

منبع: ایسنا

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • یک پیش بینی ترسناک از هوای تابستان امسال!
  • مسابقات بوکس در ملایر در حال برگزاری است
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال
  • پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان امسال
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال