Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:22:15 GMT

تعطیلی دو کارخانه تولید ماسک آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۵۲۷۸

تعطیلی دو کارخانه تولید ماسک آمریکایی

شرکت هانی وِل اینترنشنال دو کارخانه تولید ماسک ان ۹۵ که سال گذشته با عجله برای تامین تقاضا در اوج همه گیری کووید ۱۹ راه اندازی شده بودند را تعطیل می کند.

به گزارش ایسنا، اریک کرانتز، سخنگوی شرکت هانی وِل اینترنشنال در ایمیلی به بلومبرگ اعلام کرد این تعطیلی ها باعث بیکاری ۴۷۰ نفر در اسمیت فیلد رود آیلند و ۷۰۰ نفر دیگر در فونیکس می شود و به دلیل پایان استفاده اجباری از ماسک و واکسیناسیون در آمریکا و اطمینان مردم برای عدم نیاز به استفاده از ماسک اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما شاهد کاهش چشمگیر تقاضا برای ماسک ان ۹۵ بوده ایم.

این شرکت به تولید در کارخانه ماسک ان ۹۵ جدیدش در چندلر واقع در جنوب شرقی فونیکس که اتومات و بهره ورتر است، ادامه می دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در کارخانه های اسمیت فیلد و فونیکس ماسک توسط کارگران تولید می شد و یکی از نخستین کارخانه های شرکت هانی وِل بودند که سال میلادی گذشته برای افزایش تولید ان ۹۵ در بحبوجه کمبود تجهیزات حمایت شخصی در شرایطی که کووید ۱۹ در سراسر آمریکا شیوع پیدا کرده بود راه اندازی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تولید ماسک کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

با امضای لایحه فروش یا ممنوعیت تیک‌تاک توسط رئیس‌جمهور آمریکا، حالا مالک این شبکه اجتماعی ۹ ماه وقت دارد تا یا آن را به یک شرکت آمریکایی بفروشد یا برای همیشه در ایالات متحده فیلتر شود.

به گزارش فارس، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آن‌ها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از ByteDance برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند. این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که ByteDance آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

سنای آمریکا روز سه شنبه، قانونی را تصویب کرد که به شرکت چینی بایت دنس ۹ ماه تا یک سال، فرصت می‌دهد تیک‌تاک را در آمریکا واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت این اپلیکیشن ویدئویی محبوب روبرو خواهد شد.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود. انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: «این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.» تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد. «شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: «مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.»

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • نسل جدید ربات انسان‌نما، همه‌منظوره است
  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد