Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@08:30:13 GMT

آشنایی با پنجره کرتین وال

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۵۴۴۵

خبرگزاری آریا- پنجره کرتین وال یا Curtin Wall: این نما به "پرده" نیز معروف است و یکی از زیباترین نماهای مدرن است که نمای خارجی ساختمان را پوشانده است. پروفیل های آلومینیوم (لاملا) در این نما طراحی شده اند و از شیشه برای پر کردن فضای بین قاب های آلومینیومی استفاده می شود. در نمای دیوار کرتین وال، لتها به دو قسمت افقی و عمودی تقسیم می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاماهای افقی ترانسوم و لومن های عمودی خال نامیده می شوند. در مورد نمای پرده ای ، دنده های تراش (لت های افقی) معمولاً از خال ها (لت های عمودی) بیشتر هستند ، اما عرض آنها برابر است. تفاوت در طول دال ها به این دلیل است که بیشتر اوقات شیشه یک میلی متر خواهد بود (لاملا عمودی) ، اما در برخی از نماها طول ترانس و میلی متر برابر است ، بسته به دیدگاه طراحان آنها بودن.

ساختار کرتین وال:

این نمای ساختمان کاملاً به صورت صنعتی تولید شده و در واقع یکی از نماهای خشک است ، یعنی. نماهای تهویه شده و جزئیات آن به گونه ای طراحی شده اند که ساختار آلومینیومی آن در اثر فشار در انتقال سازه اصلی زلزله ساختمان ، زلزله مستقیم و باد ، غرق شدن احتمالی و وزن آن کاملاً انعطاف پذیر است ، به همین دلیل خود پایدار نامیده می شود.

این نما هیچ بار را تحمل نمی کند ، مگر وزن آن و به دلیل ساختار خاص سازه در برابر نفوذ تبادل گرما و هوای سرد ، نوسانات ناشی از فشار باد ، نیروی لرزه ای فوق العاده مقاوم است.

 (کرتین وال) به سه دسته اصلی تقسیم می شود:

سرپوش صورت با درپوش صورت یا قابکرتین وال بدون قاب یا بدون قابنمای کرتین وال نیم فریم یا نیم قاب

سیستم Face Cap:

در روش Curtin Wall Face ، زیرسازی از پروفیل های عمودی و افقی به نام ترانس و خال تشکیل شده است که در کنار هم شبکه ای را تشکیل می دهند. شیشه ها مستقیماً بر روی ساختار لایه ای قرار می گیرند و یک درپوش فشار آن را از خارج بر روی لایه آلومینیومی ثابت می کند و برای زیبایی کار بر روی آن ، لیوان های رو به عرض مشخص ، اما ساخت و طول مورد نظر را قرار می دهیم.

سیستم بدون قاب:

در روش نصب کرتین وال بدون قاب ، اگر به سطح شیشه نگاه کنیم ، سطح صاف را مشاهده خواهیم کرد، اما قاب های شیشه ای به صورت سایه در زیر شیشه دیده می شوند. از مزایای این شیشه سهولت در نگهداری و نظافت و همچنین سرعت بالای نصب است.

سیستم نیمه فریم:

در روش سیستم کرتین وال نیمه فریم، یکی از قسمتهای افقی یا عمودی برداشته می شود و از لاستیک های عایق و چسب های مخصوص سیلیکون استفاده می شود.

مزیت های نمای کرتین وال:

دارای ساختار سبک و باری که ساختمان متحمل می شود کاهش می یابدنور بیشتری وارد ساختمان می شودانرژی کمتری مصرف می شوداجرای سیستم با سرعت بیشتری انجام می شودرطوبت و حرارت و صوت به طور کامل عایق بندی می شودترکیب آن سیستم های پوشش نما آسان می باشداجرای آن می تواند به صورت پیش ساخته و یا نیمه پیش ساخته باشدویژگی ها و آپشن های ظاهری سیستم دارای تنوع بیشتری هستندمی توانیم به سیستم جلوه های خاص برای شب و روز بدهیمنصب انواع مدل های بازشو بر روی آن امکان پذیر استهزینه های بهره برداری و نگهداری ساختمان کاهش می یابددارای قطعات با کیفیت مطلوب استآسایش ساکنین را تامین می کنددر مقابل نیروی زلزله مقاوم بوده و رفتار تنشی دارد

خصوصیات نمای کرتین وال:

میتوان از شیشه 2 یا 3 جداره استفاده کردمیتوان سطح عایق دما ایجاد کردمیتوان از در پوش های مختلف استفاده کردمیتوان سیستم را به صورت تمام آلومینیوم اجرا کردهیچ محدودیت رنگی در آن وجود نداردمی توان از مقاطع و ابعاد متفاوت با توجه به نیاز پروژه استفاده کرد

روش های اجرای نمای کرتین وال:

سیستم استاتیکسیستم یونیتایزد

سیستم استیک:

پرکاربردترین روش این نمای ساختمان روش با میله است که در آن اجزای سازه اصلی ، یعنی. پروفیل های عمودی و افقی در محل پروژه برش داده می شوند و هر یک به طور جداگانه بر روی بدنه ساختمان و شیشه یا سایر مواد پرکننده قرار داده شده در داخل قاب های آلومینیومی نصب می شوند.

سیستم یونیتایزد:

در این روش تقریباً تمام مراحل پردازش و نصب در کارخانه انجام می شود و در قطعات کوچکتر که می توانیم نصب کنیم ، آنها آماده به کارگاه حمل می شوند. در این روش کیفیت عملکرد دائماً کنترل می شود و نتیجه بهتری در عملکرد کار به ما می دهد.

چگونه می توان بهترین شرکت برای اجرای نمای کرتین وال پیدا کرد؟

شرکت های مهندسی بسیاری برای طراحی و اجرای نمای کرتین وال و دیگر نماها وجود دارد. شرکت بانیان نما مبنا مجری انحصاری طراحی و اجرای نمای خشک و مدرن با جدیدترین و با کیفیت ترین متریال ساختمانی می تواند به شما در زمینه طراحی و اجرای نمای ساختمانی کمک کند. شما می توانید با شرکت بانیان نما در تماس 02188217507 باشید و از مشاوره رایگان نیز بهره مند باشید.

ممنون که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پنجره کرتین وال نمای کرتین وال اجرای نمای بدون قاب بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)

به گزارش همشهری آنلاین، این عوامل شامل شرایطی می‌شوند که در آنها افراد به دنیا می‌آیند، رشد می‌کنند، کار می‌کنند، زندگی می‌کنند، و پیر می‌شوند و نیز مجموعه گسترده‌تر از نیروها و نظام‌ها که شرایط زندگی روزمره را شکل می‌دهند. این نیروها و نظام‌ها شامل سیاست‌ها و نظام‌های اقتصادی، برنامه‌های توسعه، هنجارهای اجتماعی، سیاست‌های اجتماعی و نظام‌های سیاسی می‌شوند.

این عوامل تأثیر مهمی بر نابرابری‌های بهداشتی دارند - یعنی تفاوت‌های ناعادلانه و قابل پرهیز در وضعیت سلامت که در داخل و در میان کشورها دیده می‌شوند. در کشورها همه سطوح درآمد، سلامت و بیماری از یک شیب اجتماعی پیروی می‌کنند: هر چه موقعیت اجتماعی-اقتصادی افراد پایین‌تر باشد، وضعیت سلامت آنها بدتر است.

فهرست زیر نمونه‌هایی از عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت را ارائه می‌کند که می‌توانند بر عدالت سلامت به صورت مثبت یا منفی تأثیر بگذارند:

درآمد و حمایت اجتماعی تحصیلات بیکاری و عدم امنیت شغلی شرایط زندگی کاری ناامنی غذایی مسکن، امکانات اولیه و محیط‌زیست رشد اولیه دوران کودکی شمول اجتماعی و عدم تبعیض تعارض ساختاری دسترسی به خدمات بهداشتی مقرون‌به‌صرفه باکیفیت مناسب.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت یا SDH می‌توانند در تأثیرگذاری بر سلامت حتی مهم‌تر از مراقبت‌های بهداشتی یا انتخاب سبک زندگی در تأثیرگذاری بر سلامت باشند. به عنوان مثال، مطالعات متعدد نشان می‌دهد که SDH مسئول بیش از ۳۰ تا ۵۵ درصد از پیامدهای سلامتی است. علاوه بر این، برآوردها نشان می‌دهد که سهم بخش‌های خارج از سلامت در پیامدهای سلامت جمعیت از سهم بخش سلامت بیشتر است.

پرداختن مناسب به عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت (SDH) برای بهبود سلامت و کاهش نابرابری‌های درازمدت در سلامت، که مستلزم اقدام همه بخش‌ها و جامعه مدنی است، اساسی است.

منبع: وب‌سایت سازمان جهانی بهداشت

کد خبر 849816 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مجله مفاهیم پزشکی پزشکی

دیگر خبرها

  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • کشف ۲۲ کیلوگرم شیشه در میناب
  • کیفیت آب بندی درب و پنجره در سیل ایتالیا را حتما ببینید!
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آجر قزاقی چیست؟ 5 کاربرد آجر سنتی+ عکس نمای آجر قزاقی
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد