Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@00:36:07 GMT

آخرین تمهیدات انتخابات در استان قم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۵۵۶۶

آخرین تمهیدات انتخابات در استان قم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بیژن سلیمان پور، معاون امنیتی سیاسی استانداری قم،ضمن تبریک دهه کرامت عنوان کرد: در نگاه اول در نظر برخی از افراد فعالیت‌ها و هماهنگی پیرامون انتخابات ­۵_۶ روز قبل از انتخابات آغاز می‌شود؛ اما در حقیقت انتخابات به همان اندازه که به‌عنوان یک رویداد مهم، خطیر و سرنوشت‌ساز در نظام سیاسی ایران اهمیت دارد از نظر اجرایی نیز زمان، نیرو و انرژی بیشتری نیاز دارد و حداقل ۹ ماه قبل از روز اخذ رأی این فرآیند‌ها شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانپور با بیان اینکه از نیمه دوم سال گذشته ستاد انتخابات استان تشکیل و جلسات آن برگزار شد، عنوان کرد: در ماه‌های نخست بیشتر فعالیت‌های ستاد انتخابات مربوط به مرور انتخابات ادوار گذشته، بررسی نقاط ضعف و قدرت، احصا آسیب‌پذیری‌ها، متناسب‌سازی اقدامات با شرایط حاکم بر زمان انتخابات است که در این زمینه کار‌های بسیاری خوبی انجام شده است.

معاون امنیتی سیاسی استانداری قم ادامه داد: با توجه به اینکه دومین سالی است که در شرایط شیوع کرونا انتخابات برگزار می‌شود، برخی آسیب‌پذیری‌ها احصا و اقداماتی انجام‌شده است.

سلیمانپور افزود: با ابلاغ برنامه زمان‌بندی انتخابات در آذرماه ۱۳۹۹، هر یک از اقدامات انتخاباتی باید در مهلت مقرر قانونی انجام می‌شد که در این زمینه نیز توفیقات خوبی به دست آوردیم و تعاملات خوبی بین هیئت‌های اجرایی، هیئت نظارت، هیئت نظارت شورای نگهبان، هیئت اجرایی مجلس شورا اسلامی و... شکل گرفت و سعی شده است که با این دیدگاه که همه برای انجام یک مأموریت واحد و برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنیم، کار‌ها را انجام دهیم که این امر نقطه قوت مجموعه انتخاباتی در قم بود.

معاون امنیتی سیاسی استانداری قم با اشاره به اینکه مختصات اجرایی انتخابات در بخش‌های مختلف نهایی شده است، بیان کرد: برای کاهش ازدحام و تراکم جمعیت شعب اخذ رأی را که در انتخابات اسفند سال گذشته ۶۶۹ شعبه بود با ۱۰ درصد افزایش به ۷۲۲ شعبه رساندیم که ۶۰۴ شعبه آن برای شهر قم و ۱۱۸ شعبه برای بخش‌های تابعه خواهد بود.

سلیمان پور با اشاره به اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری یک حوزه انتخابیه در سطح ملی، برای انتخابات خبرگان رهبری یک حوزه انتخابیه استانی و در انتخابات شورا‌های شهر و روستا ۱۳۹ شعبه انتخابیه داریم که شش حوزه انتخابیه آن شهری و ۱۳۳ حوزه دیگر روستایی است، ادامه داد: یک شورای متشکل از ۱۳ تن برای استان قم، ۱۳ شورای متشکل از پنج تن برای پنج شهر و هشت روستا تابعه استان داریم همچنین ۱۲۵ شورای متشکل از ۳ نفر نیز داریم.

معاون امنیتی سیاسی استانداری قم بابیان اینکه ۲۲ هزار نیروی اجرایی، نظارتی، بازرسی، تدارکات، امنیتی و... امر برگزاری انتخابات در استان قم را بر عهده دارند که نیاز به آموزش نیز داشتند، بیان کرد: نکته ضروری، مهم و اساسی در انتخابات بحث آموزش است؛ زیرا هرچه برگزارکنندگان انتخابات به قانون مسلط‌تر باشند انتخابات ازنظر نظم، سلامت و امنیت شرایط مطلوب‌تری دارد.

او ادامه داد: حدود هزار تن از کاربران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و مهندسین جذب و با قوانین و سیستم آشنا شدند و با صندوق‌های الکترونیک و دستگاه‌های احراز هویت کارکردند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به اینکه در ادوار گذشته نیز انتخابات به صورت نیمه الکترونیک انجام می‌شده و فقط دو یا سه مرحله از مراحله بیست و دوگانه دستی انجام می‌شد، یادآور شد: در این دوره در کلان شهر قم در کنار ۲۳ کلان شهر دیگر انتخابات تمام الکترونیکی است بنابراین باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشیم و آموزش‌های کافی را بدهیم.

سلیمانپور بابیان اینکه فرآیند استفاده از این دستگاه‌ها بسیار ساده بوده و فرآیند اخذ رأی در مدت‌زمان کمتر با دقت و سلامت بیشتر انجام می‌شود، افزود: برای آشنایی مردم نیز با این فرآیند از طریق فضای مجازی و رسانه ملی فیلم‌هایی را منتشر می‌کنیم که با نحو رأی دادن با صندوق الکترونیک آشنا شوند و در روز‌های آینده نیز چند صندوق به صورت نمادین در مرکز شهر مستقر می‌شوند و تا با دادن رأی‌های آزمایشی با این فرایند بیشتر آشنا شوند.

سلیمانپور عنوان کرد: در انتخابات خبرگان رهبری با توجه به انتقالاتی که پیشنهاد شده بود آیت الله سید محمد سعیدی و آیت الله مهدی نکوئی به‌عنوان دو نامزد نهایی انتخاب شدند.

معاون امنیتی سیاسی استانداری قم در رابطه با دستورالعمل‌های بهداشتی بیان کرد: علاوه برافزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رأی، ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی شعب گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند و در شعبه اخذ را اقلام بهداشتی پیش‌بینی‌شده و اخذ اثرانگشت نیز به طور کلی حذف شده است همچنین تست کرونا از اعضای شعب اخذ رأی نیز گرفته خواهد شد.

او ادامه داد: نامزد‌های ریاست جمهوری پس از اعلام صلاحیت‌ها ۲۰ روز، نامزد‌های خبرگان رهبری ۱۴ روز و شورا‌های شهر و روستا ۷ روز فرصت تبلیغات داشتند و همه نامزد‌های این سه انتخابات ۲۴ ساعت قبل آغاز رأی‌گیری به فعالیت تبلیغاتی خود خاتمه خواهند داد.

معاون امنیتی سیاسی استانداری قم  یادآور شد: ۸۴۶ هزار تن واجد شرایط رأی و ۲۰ هزار ۷۱ تن رأی اولی داریم که به سن تکلیف سیاسی رسیده‌اند که برای این عزیزان نیز همایشی برگزار شد.

سلیمانپور در رابطه با افرادی که شناسنامه شان به هر دلیلی مخدوش و یا مفقود شده است، تصریح کرد: ۱۵ روز قبل از اخذ رأی مهلت اعلام شده بود و واحد‌های ثبت احوال آمادگی کامل داشتند که برای افرادی که درخواست شناسنامه داشتند، شناسنامه صادر کنند.

او ادامه داد: همه تلاش‌مان را کردیم شرایطی را فراهم کنیم که استان قم به‌عنوان استانی که به لحاظ انقلابی، سیاسی و مذهبی استانی منحصر به فرد، ممتاز و خاص است و مردم نیز در همه ادوار نشان دادند که وفادار به نظام هستند و در همه صحنه‌های حمایت از نظام حاضر می‌شوند، انشا الله در ۲۸ خرداد نیز بتوانند با یک باور انقلابی و ایمان الهی در این آزمون خطیر، حساس و سرنوشت‌ساز که شرط عقل سلیم برای پیشرفت کشور، نه گفتن به دشمن و آری گفتن به عزت کشور و نظام است پای صندوق‌های رأی بیایند.

معاون امنیتی سیاسی استانداری قم  بیان کرد: قطعاً مردم ایران عزیز با تعصب ملی، غیرت دینی و صلابت انقلابی خواهند آمد و روز ۲۸ خرداد را هم مانند انتخابات ادوار قبل در کارنامه نظام مقدس انقلاب اسلامی به‌عنوان برگی زرین ثبت خواهند کرد و سر و صدایی که در ماشین رسانه‌ای دشمن هست قطعاً روز پس از انتخابات خاموش می‌شود و آن‌ها دچار یاس و نامیدی که می‌خواستن در مردم ایران ایجاد کنند، می‌شوند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات استانداری قم معاون امنیتی سیاسی استانداری قم استان قم اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی فهرست خود را برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، با شعار «انقلابی، کارآمد و مردمی» و تحت عنوان «فهرست وفاق» منتشر کرد.

اسامی کاندیداهای این فهرست بدین شرح است:

احمد نادری؛ ابراهیم یزدی؛ سمیه رفیعی؛ ابوالفضل ظهره‌وند؛ حسین نجابت؛ عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی؛ زهره سادات لاجوردی؛ زینب قیصری؛ علیرضا سلیمی؛ محمدحسین حسین‌زاده بحرینی؛ حسن خجسته باقرزاده؛ مهدی عسگری؛ مجتبی زارعی؛ علی‌اصغر پورمحمدی؛ سید نظام‌الدین موسوی؛ مجتبی رحماندوست.

همچنین بنابر روایت فارس، حبیب الله بور بور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به ارائه فهرست انتخاباتی این جریان سیاسی در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران گفت: بعد از چندین جلسه با کاندیداهای مختلف، بالاخره به جمع بندی رسیدیم که فهرستی را به عنوان «فهرست وفاق» منتشر کنیم.

وی افزود: شعار این فهرست، انقلابی، کارآمد و مردمی است و ما با هیچ جریان سیاسی اعم از شورای ائتلاف، شریان، امنا و... هیچ وحدتی انجام نداده ایم.

بوربور تصریح کرد: از تمام ۱۶ نفر این فهرست تعهد نامه انتخاباتی گرفته شده است و این افراد با شاخص های جمعیت وفاداران همراه بوده اند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898762

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟