Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نامزد مجمع نیروهای انقلاب در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورا‌ی شهر، باید بتواند نقاط ضعف و قوت شهر خود را شناخته و با تقویت پتانسیل‌های نهفته درهر شهر، آن را به مزیت‌های قابل اتکایی در اقتصاد کشور تبدیل کنند. - اخبار استانها -

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به مهم‌ترین وظیفه شورای شهر در حل مشکلات شهری و شهروندان، اظهار داشت: امروزه شهر‌ها به عنوان مرکز تمرکز جمعیت و عمده‌ترین بازیگران اقتصاد ملی نیازمند بهبود مدیریت شهری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهبود مدیریت شهری به تثبیت رشد اقتصادی، ثبات سیاسی، افزایش مشارکت شهروندان، فقرزدایی، جلوگیری از تخریب محیط زیست و افزایش رضایتمندی شهروندان کمک می‌کند.

کاندیدای مجمع نیروهای انقلاب اصفهان در انتخابات شورای شهر با بیان اینکه شورا‌های شهر می‌توانند با جلوگیری از تراکم انبوه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شهر‌ها، مانع توسعه نامتوازن شهر‌ها شوند و به پویایی شهر کمک کنند، گفت: اعضای شورا‌های شهر، باید بتواند نقاط ضعف و قوت شهر خود را شناخته و با تقویت پتانسیل‌های نهفته در هر شهر، آن را به مزیت‌های قابل اتکایی در اقتصاد کشور تبدیل کنند و در نهایت توسعه ملی را بهبود بخشند چرا که مدیر شهری مسئول ارتقاء قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهر و شهرنشینان است.

فلاح ادامه داد: در نظام عدم تمرکز ایران، شهرداری‌ها عملاً به عنوان بازوی اجرایی شوراها قلمداد شده و مقررات وسیعی که برای تنظیم روابط شورا و شهرداری وضع شده است، پیچیدگی‌های خاصی را ایجاد کرده است.

ششمین انتخابات شوراها در استان‌ها|نامزد اصولگرای شورای شهر اصفهان: اعتبار را به واژه قول باز می‌گردانمششمین انتخابات شوراها در استان‌ها|نامزد اصولگرای شورای شهر اصفهان: "حق اصفهان زندگی است" را حتما در شورا اجرایی می‌کنیمششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| نامزد اصولگرای شورای شهر اصفهان: برخی آقایان سرمایه‌های شهر را به تاراج برده‌اند

وی تصریح کرد: اصول و مبانی ورود شورا در مدیریت شهر و حوزه صلاحیت شورا در وضع الزامات حقوقی برای شهرداری‌ها و تبیین نظارت پذیری و اطاعت پذیری شهرداری‌ها از شوراها همگی مواردی هستند که نیازمند بررسی حقوقی هستند و حقوق شهری به عنوان گرایشی نوین از حقوق عمومی بیش از هر چیز نیازمند تبیین جایگاه حقوقی شورا در برابر شهرداری و همینطور بالعکس است.

کاندیدای مجمع نیروهای انقلاب اصفهان در انتخابات شورای شهر با اشاره به آسیبی که نگاه غیرکارشناسی و سیاسی می‌تواند به کارکرد شورا برای حل مشکلات شهری وارد کند، اظهار داشت: با دقت در اصل یکصدم قانون اساسی، مشاهده می‌شود که در راستای امر "تمرکز زدایی" مجوز قاعده‌گذاری شورای اسلامی شهر و روستا را فقط محدود به زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی دانسته و وظیفه نظارت آن را محدود به اداره امور روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و محدوده سرزمینی آنها کرده است، بنابراین قانون اساسی به عنوان مهمترین سند و میثاق کشور هیچ اشاره‌ای به حوزه سیاسی برای زمینه فعالیت شورای شهر نکرده، چرا که اساساً امور سیاسی حائز ماهیتی عمومی بوده و از توان نهادهای محلی خارج خواهند بود.

وی در مورد فساد اداری و اقتصادی برخی اعضای شورای شهر در دوره گذشته خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی کارنامه و گذشته من نشان داده که خودم را کنترل و حفظ کرده‌ام ولی باید پناه ببریم به حضرت حق و نفس را تحت سیطره خود در بیاوری. هیچ چیز جز صبر و خویشتن داری و افزایش ایمان و اعتقاد به معاد و یوم الحساب تضمین کننده نیست.

فلاح افزود: یک ضرب المثلی وجود دارد که می‌گوید حرمت امامزاده را متولی آن باید حفظ کند، صادقانه می‌گویم که متاسفانه نتوانستیم به مردم این موضوع را ثابت کنیم که اگر از جمعیت عظیم شوراها چند نفری هم تخلف کردند، قرار نیست جایگاه شوراها تضعیف شود چون تضعیف شورای شهر به معنی تضعیف جمهوریت نظام و کنار گذاشتن مردم از سرنوشت خود است.

فلاح با بیان اینکه وعده دادن کار شیطان است، گفت: من هیچ وعده‌ای نمی‌دهم ولی با تمام توان با تمام قدرت، قوت، اراده و نفوذ و تجربه‌ام عهد می‌بندم که در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی نکرده و برای عمران، توسعه و پیشرفت اصفهان جهادگونه و بسیجی وار کار کنم.

انتهای پیام/166/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نامزد اصولگرای شورای شهر اصفهان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار بود از نمای شیشه‌ای استفاده نشود، اما برخی بانک‌ها از نمای شیشه‌ای استفاده کرده‌اند و این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

مهدی چمران از کمیته نما خواست این روند را اصلاح کند.


ضرورت توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در جلسه امروز شورا بر لزوم توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری تاکید کرد وگفت:
بسیاری از نما‌های شهری، چه در حوزه ساختمان‌های مسکونی شخصی و چه در ساختمان‌هایی با کاربری اجتماعی و حتی ابنیه حاکمیتی در شأن و جایگاه یک شهر ایرانی-اسلامی نیست، چه برسد در شأن ام القرای جهان اسلام که ما بدان نظر ویژه داریم.

علیرضا نادعلی افزود:مدیریت شهری با وجود مصوبه شورا تاکنون برای تدوین سندی جامع به منظور تحقق اهداف سیما و منظر در چشم‌انداز طرح راهبردی شهر تهران اقدامی نکرده است.
­

شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درحاشیه جلسه شورا هم گفت: موضع شورا برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است، اما، چون مساحت مدنظر وزارت ارشاد تامین نشده، تصمیم گرفته شد نمایشگاه در مصلی برگزار شود.

علیرضا نادعلی افزود: اگر شرایط فراهم شود، سال آینده آخرین سالی خواهد بود که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر

سخنگوی شورا همچنین از برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با هدف افزایش انسجام و همدلی در مدت زمان باقی‌مانده از دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

علیرضا نادعلی گفت: در این جلسه موضوعات مربوط به افزایش همدلی و انسجام در میان اعضای شورا و مدیریت شهری بررسی و مواردی که از ابتدای این دوره آغاز شده است و باید پیگیری شود تا به انتها برسد نیز مطرح شد.

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها