Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی افزود: جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند، نخستین جشنواره ای است که صرفاً معلمان و فرهنگیان در آن می توانستند شرکت داشته باشند؛ از همین رو یک جشنواره منحصر به فرد بود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های نظام آموزشی نوین و پیشرفته توجه جدی به نیازهای متنوع مخاطبان و تمهید مقدمات برای بروز و ظهور توانمندی ها و استعدادهای معلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اوقات فراغت حین آموزش معلمان فرصتی مغتنم برای برنامه‌ریزی استعداد سنجی و تلاش برای بروز خلاقیت ها و کارهای فرهنگی و هنری جامعه فرهنگیان است. سوق دادن معلمان برای حضور در مسابقات و جشنواره های فرهنگی و هنری و عرضه توانمندی‌های خود فرآیندی آموزشی تربیتی است که می‌تواند باعث ایجاد نشاط و شادابی بیشتر برای تاثیرگذاری آموزش باشد.

رمضانی گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی با بهره مندی از ظرفیت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سایر اسناد بالا دستی جشنواره فرهنگی و هنری معلمان هنرمند را برگزار کرد. این جشنواره با رویکرد نوین و مبتنی بر آموزش مهارت و بر اساس آسیب شناسی های مکرر از روند جاری و با نگاهی متعالی و به منظور توانمندی‌های بی‌نظیر جامعه فرهنگی و هنری معلمان و همچنین جلب توجه نگاه نهادها و سازمان‌های همسو در حوزه‌های فرهنگی و هنری بود.

وی با یادآوری برخی از اهداف این جشنواره افزود: جریان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای منطق و فرهنگ اسلامی انقلابی ملی و بومی، تقویت مبانی فکری هنری فرهنگی معلمان، ایجاد زمینه تحرک پویایی شادابی و نشاط بیشتر معلمان از جمله این اهداف بود.

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: پس از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره بر آن شدیم برای تکریم بیشتر و استفاده بهینه از ظرفیت این سرمایه‌های ارزشمند از معلمان برگزیده در این جشنواره بهره بیشتری برده شود. از همین رو به استان فارس ابلاغ شده است.

رمضانی یادآور شد: پیگیری صدور ابلاغ تدریس در کانون های فرهنگی تربیتی، پیگیری تسهیل در ساماندهی آموزشی و نقل و انتقالات، پیگیری صدور ابلاغ به عنوان اعضای کارگروه تخصصی فرهنگی هنری، پیگیری صدور ابلاغ داوری جشنواره های مختلف دانش آموزی، استفاده از ظرفیت این هنرمندان در همه برنامه‌های فرهنگی هنری، مساعدت در زمینه انتشار آثار آنان و  هماهنگی با روابط عمومی ها و خبرگزاری های استانی و رسانه های محلی برای مصاحبه تخصصی با معلمان هنرمند در این جشنواره پیگیری می‌شود.

نخستین جشنواره معلمان هنرمند از دی ماه ۱۳۹۹ در شیراز آغاز شد و خرداد ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها مدارس وزارت آموزش و پرورش معلم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش معلم مدارس وزارت آموزش و پرورش معلم دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش معلمان هنرمند فرهنگی و هنری فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • ۳۰ معلم نمونه استان سمنان تقدیر می‌شوند
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی