Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@13:56:33 GMT

جوکار: قطعی برق حاصل بی‌تدبیری مسئولان مربوطه است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۵۹۱۴

جوکار: قطعی برق حاصل بی‌تدبیری مسئولان مربوطه است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدصالح جوکار عصر دیروز در نشست انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد با بیان این‌که هفته گذشته وزیر نیرو در ارتباط با قطعی برق به مجلس فراخوانده شد اظهار کرد: وزیر نیرو در این جلسه مسائلی از جمله کمبود بارش ها، پایین آمدن سطح سدها، خارج شدن برخی نیروگاه ها از مدار و بحث رمز ارزها را عامل مشکل برق و خاموشی ها اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: الان نیروگاه های خصوصی ۱۰ تا ۲۰ میلیارد از دولت طلب دارند ولی دولت به آنها پرداختی نداشته و با توجه به اینکه مبلغ اعلام شده از سوی دولت را به صرفه نمی دانند؛ تصمیم به خاموشی نیروگاه های خود گرفته اند تا هزینه هایشان کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این بین اما مشکلات دیگری هم وجود دارد که یکی از آنها، بحث صدور مجوزها است.

جوکار ادامه داد: الان دستگاه های لازم برای تولید ۵۰ مگاوات برق به کشور وارد و آماده اجرا شده ولی محیط زیست یک ماه است که درحال بررسی موضوع برای صدور مجوز است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با تاکید بر این‌که زمانی که نیروگاه گاز مصرف می کند این کار معنایی ندارد افزود: به جای اینکه دو روزه مجوز این کار صادر شود و  با راه اندازی موتوربرق ها، مشکل برق را حل کنیم، چنین تاخیر عجیبی رد صدور مجوز را به وجود می آورند.

وی گفت: نکته بعدی توافقنامه پاریس است، در این توافق نامه متاسفانه ما برای کاهش گازهای گلخانه ای که بیشتر آنها مربوط به کشورهای صنعتی است تعهد داده ایم که از سوخت های فسیلی کمتر استفاده کنیم و به همین دلیل و پس از امضای این توافقنامه، جلوی ایجاد سیکل های ترکیبی هم به نوعی گرفته شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: این موارد در سایه بی تدبیری است که برخی از مسئولان انجام داده اند و همه این موارد سبب شده که ما در سال های اخیر با افزایش مصرف برق روبرو باشیم ولی نتوانیم تولیدمان را افزایش دهیم.

جوکار خاطرنشان کرد: همین روند نامتعادل تولید و مصرف هم سبب شده که امسال با خاموشی ها و قطع برق روبرو باشیم و مردم و تولیدکنندگان و صنایع به مشکلات زیادی برخورد کنند.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر قطعی برق بی تدبیری مسئولان استان یزد خبرگزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان

مهم‌ترین بازی هفته سی‌وچهارم سری آ بین تیم‌های یوونتوس و میلان برگزار شد که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، یوونتوس در ورزشگاه آلیانز میزبان میلان بود اما جدال تیم‌های دوم و سوم جدول برنده نداشت.

شاگردان الگری در طول بازی نمایش بهتری داشتند و موقعیت‌های بیشتری ساختند اما اسپورتیلو، سنگربان میلان مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد و ستاره زمین لقب گرفت.

با این تساوی میلان ۷۰ امتیازی شد و یوونتوس با ۶۵ امتیاز در جایگاه سوم ماند. اما این نتیجه بیشتر به ضرر یوونتوس بود چرا که حالا بولونیا در صورت پیروزی در بازی این هفته خب می‌تواند جایگاه سوم بیانکونری را از آن‌ها بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • درگیری در یک ورزشگاه در فیروزآباد
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • توضیحات پرسپولیس در مورد بلیت فروشی
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان