Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@02:25:14 GMT

افزایش غیر عادی مصرف برق در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۶۱۴۲

افزایش غیر عادی مصرف برق در آذربایجان غربی

به گزارش همشهری آنلاین، تا همین چند سال قبل در شهرهای کوهستانی آذربایجان غربی معمولا خبری از کولر نبود و برودت هوا تا نیمه های خرداد موجب می‌شد تا برخی شهروندان در مناطق کوهستانی بخاری های خود را دم دست نگه دارند، اما در یکی دو سال اخیر به ویژه از خرداد امسال گرمای هوا در برخی شهرهای استان تا 40 درجه هم می رسد که برای شهروندانی که تا نیمه سال کوه ها را برفی می دیدند کمی عجیب و غیر منتظره باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاثیر این گرما در افزایش مصرف آب و برق و استفاده از کولرهای آبی و گازی خود را نشان داده و موجب شده تا افزایش برق روندی نگران کننده را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در همین زمینه گفت: با توجه به افزایش بی سابقه دمای هوا تا روزچهارشنبه این هفته و احتمال  افزایش دمای هوا، پیش بینی افزایش مصرف برق را  در هفته آینده داریم.

اکبر حسن‌بکلو  ادامه داد: تنها راه جلوگیری از مدیریت اضطراری بار، کاهش  مصرف است که انتظار می‌رود مشترکان برق استان در این خصوص با ما همکاری نمایند.عدم استفاده از وسایل برقی در اوج بار و خاموش کردن یک وسیله برقی در هر خانه می تواند چاره ساز باشد.

وی همچنین از افزایش ۱۵ درصدی مصرف برق مشترکین استان در روزهای اخیر خبر داد و گفت: پیک مصرف برق در آذربایجان‌غربی روند صعودی دارد و امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش پیک بار را شاهد هستیم درحالیکه در سالهای گذشته میزان افزایش یا رشد مصرف کمتر از ۵% بوده است.


حسن ‌بکلو ادامه داد: تابستان امسال با  فرارسیدن گرمای زودهنگام، خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی، کاهش ذخایر منابع آبی نیروگاه‌های برق آبی شرایط ویژه‌ای را رقم زده است که برای کنترل این شرایط به همراهی و مشارکت تمام مردم نیاز داریم و مشترکین می توانند تنها با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصارف خود صنعت برق را یاری کنند.

کد خبر 607708

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان غربی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با حاکمیت الگوهای پایدار در منطقه، تا اواسط هفته جاری در بیشتر نقاط استان شاهد جوی آرام خواهیم بود.

مطیعی، با اشاره به پیش بینی روند افزایش تدریجی دماهای بیشینه در استان افزود: در هفته جاری ، در برخی ساعات وزش باد و غبار محلی نیز در مناطق مختلف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی استان، با اشاره به کمینه و بیشینه دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته اضافه کرد: در شبانه روز گذشته شوط با ۲۹.۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و تکاب با ۳.۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهرها استان بودند.

 

 

دیگر خبرها

  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی