Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست گزارش کارگروه بازنگری و بهبود فرآیندهای اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بررسی شد و پس از بحث و تبادل نظر در خصوص فرآیندها، فعالیتها و اقدامات ارائه شده ، چند پیشنهاد با هدف کمک به توانمندسازی و اصلاح مسیر شغلی، ایجاد هماهنگی برای هم افزایی دربازرسی ها و ارزیابی افراد به تصویب رسید.

گفتنی است درپی تعطیلی حج 99 و با هدف بهینه سازی و بهبود کیفیت فعالیت های صورت گرفته در حج ، بیست کارگروه برای آسیب شناسی درحوزه های مختلف تشکیل شده که تاکنون گزارش پنج کارگروه در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

دراین جلسه همچنین رئیس سازمان حج و زیارت محورهای مورد گفتگو در تماس تلفنی معاون وزیر حج و عمره عربستان با وی را بیان کرد و با اشاره به استمرار سفر اتباع ایرانی به عراق در شرایط کرونایی ، آثار سوء آن برای کشور را یادآور شد.

آقای علی رضا رشیدیان تاکید کرد: سازمان حج و زیارت آمادگی دارد که این سفرها را مدیریت کند و ضمن حفظ کرامت و عزت زائران ایرانی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، خدمات مناسب ارائه دهد.

در این جلسه آقای اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز گفت: علی رغم آمادگی‌ این سازمان برای اعزام زائران به سرزمین وحی ، عربستان همانند سال گذشته حج پیش رو را به صورت محدود برای سعودی ها و اتباع خارجی مقیم این کشوربرگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سه نرخ برای این دسته از افراد اعلام شده است، افزود: اعلام این نرخ ها بحث های جانبی وانعکاس زیادی در داخل این کشور داشته است.

برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این جلسه با تبریک آغازهفته حج و دهه کرامت ، به روایتی از امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: خداوند به فردی که وظایفش را نسبت به مومنین خوب انجام دهد مباهات می کند و ملائکه نیز به چنین شخصی می بالند.

وی با بیان اینکه انسان نسبت به کاری که می خواهد انجام دهد باید مطالعه داشته و با رعایت صرفه و صلاح اقدام کند، افزود: انسان نباید خود را به کارهای غیرخدایی سرگرم کند و کاری که انسان را به خود مشغول کند، بهتر است انجام ندهد چرا که او را از خدا دور خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در پایان سخنان خود به موضوع انتخابات و اهمیت حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای و آثار آن در سطح داخل ، منطقه و بین الملل اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مشارکت گسترده در انتخابات روز جمعه آینده دلگرم کننده برای دوستان و مایوس کننده برای دشمنان خواهد بود.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: حج ۱۴۰۰ بعثه مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در قم برگزار شد.

در این نشست که حجج اسلام سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی و محمدعلی اخویان مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه در کربلا حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین نواب در خصوص اولویت‌ها برای معرفت افزایی بین زائران توصیه‌هایی بیان کرد و بر تهیه نظام موضوعات کاربردی برای انجام سخنرانی‌های مفید، تهیه آزموده‌ها جهت انتقال تجارب و ارائه محتوای فاخر بر اساس منابع و معارف اصیل اسلامی از جمله صحیفه سجادیه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه دیگر سخنران این نشست بود که با بیان چند تذکر اجرایی، به تشریح انتظارات بعثه از خطبای اعزامی به عتبات عالیات پرداخت.

در ادامه این نشست، چند تن از سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در جهت بهبود کیفی برنامه‌های بعثه و سخنرانی‌ها در جمع زائران ایرانی عتبات عالیات پرداختند.

تدارک مسیر ارتباطی زائران با بعثه از طریق ایجاد کانال‌هایی در پیام‌رسان‌های داخلی، آرشیو سخنرانی‌ها در عتبات عالیات و تدوین و چاپ کتاب از آنها، ارائه موضوعات کاربردی و مفید از جمله نکات مورد تأکید مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها و پرداختن به موضوعاتی همچون تبیین صحیح معارف ناب اسلامی، مهدویت، سرمشق‌بودن اهل بیت (ع) در همه رفتارها، لزوم استکبارستیزی و مقاومت، امیدبخشی به زائران و… از جمله نکات مطرح شده بود و حاضران پیشنهاد کردند که موضوعات سخنرانی در عین سلسه‌وار بودن مباحث، به نحوی ارائه شود تا زائر حتی اگر در یک جلسه شرکت کند، بهره لازم را ببرد.

در پایان این نشست، از مجله «در رواق ولایت» ویژه نامه عتبات عالیات رونمایی شد.

این ویژه نامه حاوی آداب و احکام سفر به اعتاب مقدسه است و اطلاعاتی مفید برای شناخت بیشتر از اماکن متبرکه عراق ارائه می‌دهد.

کد خبر 6095228

دیگر خبرها

  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • کارگران فولاد اکسین ثابت کرده‌اند در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو هستند / همه روزهای سال، "روز کارگر" است
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است