Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد که ولیعهد عربستان و رئیس جمهور مصر طی دیدارشان در شرم الشیخ مصر صفحه اختلافاتشان را بستند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان طی دیدارشان در شرم الشیخ مصر تمایل داشتند دوستی و محبت بین خود را بعد از چند ماه سردی روابط نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه اینکه این یک سفر غیررسمی بود و تا زمان خروج محمد بن سلمان از شرم الشیخ گزارشی درباره این سفر داده نشده بود.

سیسی با محمد بن سلمان درباره پرونده‌هایی از جمله مسئله فلسطین یا اوضع جهان عربی و موضع درباره سد النهضه و دیگر مسائلی که درباره آن هنوز اختلاف دارند، صحبت کرد.

این روزنامه نوشت: تا چند ماه پیش روابط سیاسی و محمد بن سلمان خوب نبود به ویژه بعد از اینکه محمد بن سلمان به سمت آشتی با قطر در نشست العلا رفت و وارد پرونده‌هایی به ویژه درباره هماهنگی مواضع عربی در اتحادیه عرب به دور از مصری‌ها شد. این علاوه بر اظهاراتی از سوی مسئولان عربستانی است که موجب ناخرسندی طرف مصری شده بود. این مسائل طی هفته‌های گذشته مهار شد و زمینه را برای دیدار سیسی و محمد بن سلمان فراهم کرد.

شاید دلیل انتشار تصوری با لباس‌های غیررسمی از دیدار دو طرف در شرم الشیخ و واکنش مثبت به آن برای نشان دادن این مسئله بود که توافق نظر میان ژنرال مصری و حاکم فعلی عربستان به ثبات در منطقه منجر می‌شود.

این روزنامه تحولات مذکور را به توجه مصر به روابط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا ربط داد به ویژه اینکه قرار است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اواخر سال میلادی جاری به منطقه از جمله عربستان سفر کند.

الاخبار نوشت: استقبال قاهره از پایان اختلافات با محمد بن سملان مجانی نبود. پیش از آن تدابیری از جمله تدابیر اقتصادی برای افزایش سرمایه گذاری در مصر صورت گرفت و سیسی از شخصیت‌های نزدیک به محمد بن سلمان استقبال کرد. همچنین قرار است سیسی به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جمله قطر سفر کند که میزبان نشست وزرای خارجه عرب درباره سد النهضه است. در این راستا درخواست مصر از عربستان ایفای نقش بزرگتر در پرونده سد النهضه و تسهیلات اقتصادی است. مصر همچنین تمایل دارد که عربستان برای پایان اختلافات با الجزایر میانجیگری کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: سیسی دیدگاه مثبتی درباره دوحه و ابوظبی دارد اما تردید مشترکی میان سیسی و ولیعهد عربستان درباره برخی برخوردهای امارات در هفته‌های اخیر به ویژه درباره موانع ارتباطی یا مواضع غیرهماهنگ با تمایل مصر و عربستان برای کاهش تنش‌ها دارند. همین مسئله باعث شده تا سیسی و محمد بن سلمان به فکر پایان دادن به این شک و تردیدها و ناهماهنگی‌ها بیفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان عبدالفتاح سیسی محمد بن سلمان شرم الشیخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های شنبه هشتم اردیبهشت ماه

تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه‌های شنبه هشتم اردیبهشت ماه منتشر می‌شود. - اخبار رسانه ها -

انتهای پیام/

دیگر خبرها