Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رضا اردکانیان روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به ۲۰ روستای شهرستان بافق یزد اظهار داشت: ما در مصرف آب کشاورزی در کشور قطعا باید چاره‌اندیشی کنیم و اگر فکری به حال آن نکنیم با وجود تمام پروژه‌های انتقال آب، نابود شدن این تمدن را فقط به تعویق انداخته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه تمام طرح‌های آبی از جمله تامین آب و مدیریت مصرف باید با همدیگر انجام شود گفت: در هنگام افتتاح پروژه خط اول انتقال آب به یزد، همه فکرها بر این بود که مشکل آب یزد حل شد ولی این اتفاق نیفتاد و در صورتی که مدیریت مصرف نباشد اتفاق هم نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو ادامه داد: مصرف آب کشاورزی کشور چندین برابر صنعت و شرب است و مقام معظم رهبری هم در این زمینه فرمودند که اگر ما بتوانیم بدون اینکه لطمه‌ای به تولید محصول کشاورزی برسد تنها ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشیم، به اندازه مصرف کل آب شرب و صنعت کشور مدیریت مصرف داشته‌ایم.

اردکانیان تصریح کرد: در صورتی هم که این کار را نکنیم، تمام هزینه‌ها و وقت‌هایی که برای تامین آب انجام می‌دهیم اثرگذار نخواهد بود و کاربرای آیندگان در حوزه تامین و مصرف آب بسیار سخت‌تر از آن چیزی خواهد بود که الان برای ما وجود دارد.

وی افزود: استان یزد الان برنامه‌های مشخص و دلگرم کننده‌ای دارد که همه مردم و سرمایه‌گذاران می‌توانند با امیدواری و اطمینان به فعالیت‌های خود توسعه و ادامه دهند.

وزیر نیرو ادامه داد: تمهیدات قانونی لازم برای انتقال آب از خارج استان و هم مجوز انتقال از دریا صورت گرفته و کارهای مطالعاتی آن انجام و سرمایه‌گذاران باید سریعا دست به کار شده و این کار را زودتر عملیاتی کنند.

اردکانیان با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری خوبی باید در حوزه جمع‌آوری و تصفیه پساب صورت بگیرد گفت: پروژه امروز کار بسیار خوبی است که در شهرستان بافق صورت گرفته و باید در دیگر نقاط استان هم این کار انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همین روزها در تدارک توافق بزرگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و با مشارکت صنایع بزرگ کشور هستیم که انشاالله تا حدود ۱۰ هزار مگاوات تولید ظرفیت انرژی مورد نیاز خود را سرمایه‌گذاری کنند تا هم زمینه توسعه صنایع بزرگ کشور فراهم شود و هم بار مناسبی از مصرف برق کشور در حوزه‌های دیگر برداشته شود.

اردکانیان گفت: هرچند شاید مردم این موضوع را مطالبه نکنند اما می‌خواهند و حق دارند که از داشته‌هایشان هم لذت ببرند و داشته‌های آنها به رخشان کشانده شود و یادآوری شود که شرایط ۲۰ سال پیش و ۱۰ سال قبلمان چه بوده و شرایط امروزمان چه چیزی است.

وی افزود: اینکه امروز گفته می‌شود سرانه آب شهری در یزد ۹۹ و ۷ دهم درصد است را باید به مردم به درستی بگوییم که این نسبت در جامعه شهری جهان به صورت میانگین ۸۵ درصد است.

وزیر نیرو صبح سه شنبه برای افتتاح چند طرح در حوزه آب و برق وارد استان یزد شد.

برچسب‌ها انرژی برق یزد وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق یزد وزارت نیرو انرژی برق یزد وزارت نیرو وزیر نیرو مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری مشترکان صنعت برق امسال خاموشی نخواهیم نداشت.

به گزارش ایسنا، همایون حائری، در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می‌توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاپات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی‌توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می‌رسد

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می‌گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

دیگر خبرها

  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم