Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان دریایی اردن اعلام کرد، نفتکش صافر که از دو سال پیش در باب المندب پهلو گرفته، به دلیل خطر نشت مواد نفتی یک بمب ساعتی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مهندس محمد السلمان، مدیرکل سازمان دریایی اردن گفت، نفتکش صافر که به عنوان مخازن نفت و سوخت در بنادر یمن مورد استفاده قرار می گرفت، دچار نشتی شده و از سال ۲۰۱۵ معاینه فنی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، این نشتی نفتی تبعاتی برای محیط زیست دریایی و کشورهای مشرف بر دریای سرخ خواهد داشت و مراکز گردشگری و اقتصادی آن را تهدید می کند.

السلمان هشدار داد، در منطقه ای که صافر پهلو گرفته، آب "بالاست" کشتی هایی که به بندر العقبه وارد می‌شوند، جایگزین می شود لذا مواد نشتی از صافر یا به کناره های این کشتی ها می چسبد یا توسط آنها حمل شده و به نحوی وارد بندر العقبه شود.

وی گفت، سازمان دریایی اردن اقدامات پیشگیرانه را با پیش بینی بدترین سناریوها آغاز کرده است.

احتمال نشت مواد موجود در نفتکش صافر که ۱.۱۴ میلیون بشکه نفت خام سبک تخمین زده شده، از پنج سال پیش افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نفتکش صافر نفتکش صافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس مسلمان شد

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان اصفهان بعد ازپیروزی مقابل آبی پوشان جنوب در جام حذفی اعلام کرد مسلمان شده است.

به گزارش مشرق، ژوزه مورایس سرمربی تیم سپاهان اصفهان در دومین فصل حضورش در این باشگاه به دین اسلام مشرف شد. مورایس این موضوع را امشب بعد از پیروزی در جام حذفی مقابل تیم آبی پوشان جنوب اعلام کرد.

مربی پرتغالی از دوستان نزدیک مورینیو مربی مشهور پرتغالی و کریس رونالدو فوق ستاره فوتبال جهان است او در باشگاه هایی بزرگی چون پورتو، بنفیکای پرتغال، اینترمیلان ایتالیا، رئال مادرید اسپانیا ، الهلال عربستان، چونبوک موتورز ژاپن مربیگری کرده است.

ایشان زمانی که در اروپا زندگی می‌کرده است، در یک تصادف به کما می‌رود و پس از بهبودی ... شرایط معنوی ایشان تغییر می‌کند و نوع نگاه به زندگی یا جهان متفاوتی پیدا می‌کند.

او به لحاظ اخلاقی، فردی اخلاق مدار و دارای ویژگی‌های انسانی زیادی است و روش مدیریتی ایشان نیز بر همین مبنا استوار است و بیشتر اوقات سعی می‌کند به جای روش‌های خشن مدیریتی، از روش‌های توضیح و تفهیم دوستانه استفاده کند و بیشتر به رشد فکری و پرورشی افراد تحت مدیریت خود فکر می‌کند که البته بعضی اوقات به علت به کار نبردن روش‌های تند مدیریتی، مورد انتقاد واقع می‌شود.

در کنفرانس‌های مطبوعاتی که مورایس حضور دارد، می‌توانید این موارد را به خوبی مشاهده کنید.

در یک مقطع از زمان ایشان به مسئولان باشگاه سپاهان مراجعه کرد و گفت من می‌خواهم مسلمان شوم و باید چکار کنم؟

ذکر این نکته مهم است که اگر به خاطر ازدواج با یک خانواده مسلمان این انتخاب را داشته و یا با بررسی و انتخاب به این مهم رسیده باشد، در هر صورت رویداد مهم و نیکویی است و ما هیچ اصراری بر نقد و تایید هیچکدام از این دو روش نداریم.

در ابتدای امر عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای ایشان توضیح داده شد و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف ایشان به اسلام فراهم گردید و به لطف خدا ایشان در محضر یکی از علما شهادتین را به زبان جاری ساخت و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردید.

بلافاصله یک وکیل حاذق برای انجام امور قانونی تشرف ایشان به اسلام به کار گمارده شد و ایشان طی یک فرآیند چند ماهه این اقدامات را انجام داد.

از سوی دیگر ازدواج ایشان با همسرشان شرعا اتفاق افتاده و انجام شده و ظرف چند روز آینده رسما و قانونا انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار ایشان فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات ایشان را برعهده دارد. بدیهی است که برای رعایت تمام احکام شرعی، برای کسانی که به دین اسلام مشرف می شوند، باید اصل استدراج را مدنظر قرار داد و به تدریج موارد لازم را منتقل نمود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • اگر صافی کف پا نوعی بمب ساعتی نباشد چه؟
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • مورایس مسلمان شد
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب