Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فق‌های شورای نگهبان به اظهارات مصلحی درباره احراز نشدن صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۹۲ واکنش نشان داد. خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی در گفت‌وگویی درباره اظهارات مصلحی تأکید کرد: صحبت‌های آقای مصلحی در این شرایط خاص آنهم با این روش، بسیار تعجب‌برانگیز بود، هرچند ممکن است بالاخره مطالب جزئی از آن جلسه به دلیل گذشت سال‌ها از ذهن رفته باشد، اما کلیت آن خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهمترین اظهارات آیت‌الله مدرسی‌یزدی

روایتی که وی (مصلحی، وزیر اطلاعات وقت) از آن جلسه گفته را من به یاد نمی‌آورم بلکه [بر اساس آنچه که به یاد می‌آورم] این صحبت‌ها صرفاً برداشت‌های فردی وی از آن جلسه است.

بهترین توجیه من این است که گوینده این کلمات در شرایط خاصی قرار داشته و یا آنکه آنچه را دوست می‌داشته واقعیت داشته باشد، آن را تصویر کرده است.

شورای نگهبان با نهاد‌هایی که به صورت مکتوب در ارتباط است بر سر «ان قلت» و «قلت» بحث نمی‌کند.

این روشی که آقای مصلحی گفته ــ روش هزینه و فایده که در این کلیپ آمده ــ کاملاً با روش تصمیم‌گیری در شورای نگهبان بیگانه است.

نهاد‌های رسمی همیشه حرف‌های خود را مکتوب و در موارد بسیار محدودی به صورت شفاهی بیان می‌کنند.

در این دست جلسات، بنای شورا این است که فقط حرف‌ها را گوش کند و احیاناً اگر ابهامی وجود داشت آن را بشنود و هرگز به مناقشه نمی‌پردازند.

شورای نگهبان اصلاً به تحلیل‌های افراد یا نهاد‌ها کاری ندارد، ممکن است البته در جلسات این افراد توضیحاتی بدهند و اعضای شورای نگهبان هم این توضیحات را بشنوند، اما اصولاً بنای شورای نگهبان این نیست که با این افراد بحث کند.

تصمیم‌گیری شورای نگهبان هیچ‌گاه بر اساس تحلیل و یا گزارشی که معتبر نباشد نیست، افراد می‌آیند و نظرات خود را می‌گویند، بررسی‌ها بعد از خروج افراد و میهمان‌ها از جلسه انجام می‌شود.

کسی نمی‌تواند بگوید اعضا بر اساس کدام معیار نظر داده‌اند، در ریاست جمهوری ۱۱ تا ۱۳ معیار وجود دارد و هر کسی از اعضا ممکن است بنابر یکی از این عوامل یا مجموعه‌ای از آن‌ها اظهارنظر کند.

خود اعضای شورای نگهبان که در جلسه حضور دارند نمی‌توانند بگویند عضو دیگر چه نظری داشته و بر چه اساسی به آن نظر رسیده است.

بنای شورای نگهبان مناقشه با افرادی که گزارش می‌دهند، نیست.

بهترین تعبیر این است که ایشان در شرایطی قرار گرفته که آنچه را که مایل بوده واقعیت داشته باشد به عنوان واقعیت بیان کرده است.

به هر حال آنچه که ذکر شده، انعکاس‌دهنده‌ واقعیت نیست.   بیشتر بخوانید: مشارکت گسترده در انتخابات؛ تثبیت اقتدار ملت ایران

 

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای نگهبان آیت الله مدرسی یزدی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای نگهبان آیت الله مدرسی یزدی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان‌نظیف:‌ شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تایید کرد

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: طرح ساماندهی زمین و مسکن از سال گذشته میان مجلس و شورای نگهبان در حال رفت و آمد است و برخلاف موازین اسلامی شناخته‌ نشد بنابراین امیدواریم به زودی محقق گردد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080126 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • (ویدئو) چرا خانم‌ها عضو شورای نگهبان نیستند؟
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش
  • فیلم کنایه شورای نگهبان به گفته‌های حسن روحانی
  • طحان‌نظیف:‌ شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تایید کرد
  • خبر خوش؛ طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی