Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست فردا: چندروز تا انتخابات ریاست‌جمهوری بیشتر باقی نمانده است و تا اینجای کار اصلاح‌طلبان هنوز مشغو رایزنی برای حمایت یا عدم حمایت از عبدالناصر همتی هستند؛ فردی که به طور کامل مورد حمایت نیروهای حزب کارگزاران سازندگی قرار دارد و علاوه بر این حزب برخی شخصیت‌های احزاب اصلاح‌طلب هم از او حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین سوال این است که اصلاح‌طلبان با آرایش سیاسی موجود انتخاباتی چه‌قدر شانس در انتخابات 1400 دارند و چه قدر این احتمال وجود دارد که بتوانند صحنه انتخابات را به نفع خود تغییر دهند؟

مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره این موضوع به «فردا» گفت: «تا به اینجای کار بر اساس نظرسنجی‌ها رأی آقای رئیسی نسبت به دیگر نامزدها بالاتر است و این واقعیتی است که وجود دارد. احتمالا هم میزان مشارکت به بالای 50 درصد می‌رسد زیرا تجربه نشان داده است در روزهای منتهی به انتخابات میزان مشارکت افزایش می‌یابد و حتما در این دوره نیز چنین خواهد بود».

او ادامه داد: «در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که نامزدهای نیروهای انقلاب برای جلوگیری از پراکندگی آراء باید به یک تصمیم مشخص برسند تا آراء شکسته نشود. نظر من این است که نامزدهای انقلابی می‌توانند پشت سر آقای رئیسی بایستند و از او حمایت کنند».

این فعال سیاسی درباره جایگاه انتخاباتی اصلاح‌طلبان و اینکه آیا آنها می‌توانند تأثیری در نتیجه انتخابات بگذارند، بیان کرد: «در وهله نخست باید ببینیم جایگاه انتخاباتی آنها بر اساس نظرسنجی‌ها چه وضعیتی دارد. آنها رأی چندانی ندارند و تا اینجای کار نتوانسته‌اند سبد رأی خود را به میزان قابل قبولی افزایش دهند اما از یک نکته نباید غافل شویم؛ آنکه آنها با انتشار اخبار جعلی سعی می‌کنند پایگاه نیروهای انقلابی را نزد مردم تضعیف کنند. ما نباید از حالا احساس پیروزی کنیم زیرا چنین حالتی خطرناکاست».

این فعال سیاسی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان می‌کوشند تا با تخریب‌های خود فضای انتخابات را به نفع خود تغییر دهند، اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان از هیچ حربه‌ای دست نکشیده‌اند؛ بنابراین باید به شدت حواسمان به آنها باشد. آنها در جلسات خود فتنه‌های تو در توی متعددی را دنبال می‌کنند و با ارتباطی که با شبکه‌های بیرونی دارند، می‌خواهند به هر طریق و با استفاده از هر ابزاری پیروز انتخابات شوند. در این فضا اگر ما بازی را تمام‌شده بدانیم و تصور کنیم اول و آخر ما پیروز خواهیم شد، ضرر کرده‌ایم».

شاکری در پایان گفت: «اصلاح‌طلبان هویت خود را در معرض خطر می‌بینند و برای حفظ موجودیت و هویت خود می‌جنگندند و به هر شکل می‌خواهند رأی آقای رئیسی را پایین بیاورند. با این اوصاف همه نیروهای انقلاب باید با وحدتی کامل در انتخابات حضور داشته باشند تا آنها به خواسته‌ خود نرسند».

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات مجتبی شاکری اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!

عضو مجمع روحانیون مبارز انتقاداتی را از مواضع مهدی نصیری، مدیر مسئول اسبق کیهان مطرح کرد.

آنگونه که جماران روایت کرده، سید محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در انتقاد از اظهارات اخیر، مهدی نصیری مدیرمسئول اسبق روزنامه کیهان نوشت:

آقای مهدی نصیری سوپر افراطی حزب اللهی دیروز حق دارد نظراتش تغییر کند و سوپر اپوزیسیون امروز شود. اما هم برای دیروزش و هم برای امروزش توهم مضر است.

نه بولتن نویسی واظهار نظرهای تند حزب اللهی اش در گذشته توانست ریشه اصلاح طلبی را برکند و نه مواضع فعلی اپوزیسیونی اش مورد قبول اپوزیسیونی قرار میگیرد که چهل سال است در تلاش براندازی هستند و نیازی به تازه وارد از راه دور آمده ندارند.

گفته اند شکاف تاجزاده و شاهزاده باید برداشته شود. خودش می داند نه شاهزاده می تواند به تاجزاده نزدیک شود و نه تاجزاده علاقه مند به همکاری با شاهزاده است.

مهندس موسوی و نرگس محمدی و فائزه هاشمی و تاجزاده هم که آقای نصیری از آنها یاد می کند در ایران باقی مانده اند و در زندان و حصر هستند.

بد پوست خربزه ای زیر پای آقای نصیری انداخته اند تا تمامش کنند. هم از داخل حاکمیت و هم از خارج و از درون اپوزیسیون.

دیگر خبرها

  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟