Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی طلائی مقدم روز سه‌شنبه در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات‌های مربوطه باید تعامل و همکاری خوبی داشته باشند تا مثل گذشته آرای مردم صیانت شود و همه عوامل برگزار کننده انتخابات همواره جلب اعتماد جامعه را مد نظر قرار دهند.

وی امانتداری و قانونمداری را ۲ رکن اصلی برای ناظران انتخابات برشمرد و ضمن تاکید بر حفظ سلامت رای گیری اظهار کرد: نتیجه انتخابات هرچه باشد قابل احترام است و باید برای توجه و اعتماد مردم و حضورحداکثری آن‌ها پای صندوق رای، این ۲ رکن مهم مورد توجه عوامل قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان بافق با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند آینده کشور را تضمین کند تصریح کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه فراهم شد و با توجه به اهمیت کار مسوولان همه دستگاه‌های دولتی موظف شدند امکانات مورد نیاز را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که مورد تاکید قرار دارد، رای مردم و اهمیت آن است چراکه در ایران اسلامی مردم خود برای آینده کشور تصمیم می‌گیرند، امیدواریم در انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،  مردم قدرت خود را به نمایش بگذارند.

طلائی مقدم همچنین به فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم برای استفاده از فضای مجازی و محتوی آن اشاره کرد و افزود: هم اینک افرادی خارج از کشور در شبکه ها و گروه های مجازی جوانان ایرانی فعال هستند و ماموریت دارند مطالب جعلی را تهیه و منتشر کنند و جوانان و نوجوانان هم بدون اطلاع از صحت و سقم آن ، این مطالب را بازنشر می‌دهند.

وی به پاره ای از مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: نباید همه مشکلات موجود را به حساب دولت گذاشت زیرا بحث امنیت، سلامت ، معیشت و اقتدار نظام نباید نادیده گرفته شود، امروز حفظ جان اهمیت زیادی دارد که نسبت به کشورهای همسایه، ایران اسلامی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

فرماندار بافق با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی، مدافعان حرم و دانشمندان هسته ای جان خود را برای برقراری امنیت فدا کردند خاطرنشان کرد: مردم باید با حضور گسترده در پای صندوق های رای، امنیت کشور را تضمین کنند و نگذارند دشمن هیچکونه دسیسه ای را به فکر خود راه دهد.

وی در ادامه افزود: تمامی ضوابط بهداشتی در حوزه‌های برگزاری انتخابات رعایت می شود و ناظران مرکز بهداشت با همکاری نماینده فرمانداری در شعبه های رای، بر رعایت دستورالعمل‌های مربوط و فاصله گذاری فیزیکی نظارت می‌کنند.

در این نشست فرماندار به سوال های انتخاباتی خبرنگاران در مورد نحوه تبلیغ نامزدها، نصب بنر تبلیغاتی، تریبون آزاد، رعایت پاکیزیگی شهر و مواردی از این قبیل ، پاسخ داد.

یکهزار و ۳۵۰ نفر در برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد شهرستان بافق همکاری دارند، ۵۰ شعبه، رای های مردم را جمع آوری می‌کند که ۲۸ شعبه در شهر و بقیه در روستاها فعال  است.

در شهر ۲ شعبه  و در روستاها هم ۲۰ شعبه سیار پیش بینی شد و رای مردم ساکن در روستاهای کوچک دور دست و ساکنان مزرعه‌های اطراف بافق را جمع آوری می‌کند.

۳۰ نامزد در شهر و ۳۶۲  نامزد در روستاهای منطقه در کارزار انتخاباتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 بیش از ۳۴ هزار نفر در شهرستان واجد شرایط حق رای هستند و تعداد رای اولی منطقه افزون بر ۹۰۰ نفر است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند،  ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۴ شهر و ۳۹۷ روستای استان برگزار می‌شود. 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراها، ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار می‌شود. 

شهرستان بافق یک بخش مرکزی، سه دهستان مبارکه، کوشک و سبزدشت، ۳۰ شورای اسلامی روستایی و ۲۲ دهیاری مصوب دارد، شورای شهر بافق و روستای مبارکه هر کدام پنج عضو و بقیه روستاها هرکدام سه عضو شورا دارد.

۲ روستا در دور ششم انتخابات شهرستان به جمع روستاهای دارای شورا اضافه می شود که تعداد آن از ۳۰ به ۳۲ شورا افزایش می یابد.

۵۰ شعبه در شهرستان بافق آرای مردم را جمع آوری می‌کند که نسبت به دوره قبل  ( انتخابات مجلس یازدهم) ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین به گفته یک مسوول سیاسی استان یزد، مشارکت شهرستان در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی با توجه به بومی بودن یکی از داوطلبان حدود ۸۵ درصد بود.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری بافق سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری بافق سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری دوره انتخابات شهرستان بافق رای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، کارگاه آموزشی نمایندگان فرماندار، ناظران، کاربران سامانه و سایر عوامل هیئت اجرایی برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در سالن همایش‌های شهرداری قائمشهر با حضور مسئولین شهرستانی و فرمانداری برگزار شد.

در این دوره آموزشی با توجه به تغییرات عمده‌ای که در قانون انتخابات صورت گرفته، نمایندگان فرماندار، کاربران رایانه، اعضای شعب ثابت و سیار عوامل اجرایی انتخابات، با آخرین قوانین و مقررات آشنا شدند.

در این کارگاه، تأکید شد که محوریت و مدیریت شعبات با نمایندگان فرماندار است و تمامی عوامل برگزار کننده انتخابات باید بی‌طرفی کامل خود را مدنظر قرار دهند.

در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور، بر اساس ماده ۱۳ قانون انتخابات که به همه مدیران ابلاغ شده، نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات ادارات باید در اختیار عوامل اجرایی انتخابات قرار گیرد.

مردم، انقلاب را متعلق به خود می‌دانند و برای نام نویسی به عنوان عوامل اجرایی حضور فعالی داشتند.

لازم به ذکر است مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۳ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ همزمان در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور از جمله شهرستان قائمشهر برگزار خواهد شد.

نامزدها، علی کشوری، کمال علیپور، مصطفی معلمی و عمران عباسی بعنوان ۴ نامزد راه‌یافته به مرحله دوم در کارزار انتخاباتی حوزه‌های یادشده با هم به رقابت خواهند پرداخت.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228451 برچسب‌ها ایسکانیوز انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی