Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان،  منصور ستوده در جلسه پایش تنش آبی با اشاره به اینکه بر اساس طرح اضطراری آبرسانی به همدان، موضوع تامین آب از چاه‌های منطقه خالق‌وردی و دره مرادبیگ مد نظر قرار گرفت اظهار کرد: این طرح چند سال گذشته مطرح شد و پس از پتانسیل یابی و شناسایی چاه‌ها در ۷۰ متری منطقه خالق‌وردی حفاری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور ستوده افزود: به دنبال حفر چاه‌ها، بخشی از تجهیز و پمپاژ عملیاتی شد اما متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات لازم نتوانستیم طی دو سال اول آب را از این قسمت به همدان برسانیم.

وی با بیان اینکه این پروژه نیازمند حداقل سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار بود خاطرنشان کرد: اعتبار تزریقی تنها توانست  چراغ کارگاه‌ها را روشن نگه دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نامه‌ای از سوی معاون وزیر به منظور تامین آب از تالوار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابلاغ شد عنوان کرد: بر همین اساس در قانون بودجه امسال ۵۰ میلیارد تومان به همین منظور در نظر گرفته شد که ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از آن مصوب و ابلاغ شد و از این رقم نیز تاکنون ۴۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

ستوده افزود: همچنین از محل اعتبارات تنش آبی نیز قول مساعد به منظور پرداخت ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی داده شده است.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آب و فاضلاب استان همدان نیز با بیان اینکه بر اساس آخرین اخبار دریافتی در حال حاضر ذخیره سد اکباتان ۱۹.۴ میلیون متر مکعب است عنوان کرد: تا پایان اردیبهشت ماه این رقم ۲۱‌.۵ میلیون متر مکعب بوده که متاسفانه ظرف مدت ۲۰ روز ۲.۲ میلیون متر مکعب از ذخیره سد کاسته شده است.

مرتضی جعفری با اشاره به اینکه  ذخیره آبی سد آبشینه نیز ۳.۴۷ میلیون متر مکعب است بیان کرد: هم اکنون تنها ۶۹ درصد از این سد پر آب است در حالی که سال گذشته ۹۷ درصد ظرفیت این سد پر بوده است.

وی با بیان اینکه وروری سدهای ما در حال حاضر صفر است گفت: ۴ درصد آب همدان از رودخانه عباس آباد ۹ درصد از سد آبشینه و ۶۱ درصد از سد اکباتان تامین می‌شود.

جعفری افزود: با توجه به اتصال برخی روستاها به شهر، افزایش تعداد انشعابات و شیوع ویروس کرونا متاسفانه با افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه ذخیره سد اکباتان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۲۱ میلیون متر مکعب بوده است گفت: در حال حاضر این رقم به ۱۹ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای استان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ذخیره سد اکباتان در پایان خرداد ماه سال جاری چیزی در حدود ۱۷ میلیون متر مکعب باشد عنوان کرد: بر اساس برداشت‌های موجود پیش‌بینی می‌شود در مهر ماه سال جاری به مشکل برخواهیم خورد.

وی تصریح کرد: متاسفانه علاوه بر مشکلات موجود با تبخیر و فرار آب از سدها نیز مواجه هستیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳

منبع: فارس

کلیدواژه: سد اکباتان مدیرعامل شرکت اب منطقه ای همدان انشعابات میلیون متر مکعب میلیارد تومان سد اکباتان سال گذشته ذخیره سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در استان، بیشترین بارش در ایستگاه‌های باران سنجی طسوج در شهرستان چرام به میزان ۱۳۳۰ میلی متر گزارش شد.

وی با بیان اینکه در ایستگاه دشت روم بویراحمد نیز ۱۲۰۰ میلی متر بارش به ثبت رسید، گفت: میانگین بارش استان به حدود ۶۴۰ میلی متر در سال آبی جاری رسید.

مصلح تصریح کرد: در خصوص سدهای استان نیز، سد کوثر ۱۰۰ درصد پر و سرریز شد، سد چم شیر ۷۰۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب را مهار کرده است.

وی افزود: سد شاه قاسم یاسوج نیز با ظرفیت ۹ میلیون متر مکعبی در حال تکمیل شدن است و در همین هفته سر ریز خواهد شد.

مصلح اظهار داشت: میانگین بارش استان ۵.۶ درصد افزایش بارش را نسبت به گذشته داشته و در سد چم شیر نیز حجم آب سد به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

کد خبر 6087553

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟