Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به شرایط پیچیده تامین دارو گفت: مبنای قضاوت عادلانه باید براساس شرایط و مشکلات عدیده مستقیم و غیرمستقیم ناشی از تحریم و شیوع کرونا باشد، اظهار نظرهای شخصی و مغرضانه درمورد تامین دارو باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید حیدر محمدی با اشاره به برخی اظهارنظرهای جهت‌دار در حوزه عملکرد سازمان غذا و دارو گفت: محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا و کشورهای متحد و همسو با آن باعث شده است که بسیاری از کشورها از ترس واکنش آمریکا در همکاری با ایران جانب احتیاط را رعایت کرده و در حوزه فعالیت‌های مرتبط با تامین دارو همکاری لازم را با طرف ایرانی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سوی دیگر محدودیت‌های منابع ارزی، عدم تخصیص ارز در دسترس، مشکلات مختلف انتقال ارز و حمل و نقل مستقیم که در واقع ناشی از تحریم‌هاست، شرایط تامین دارو و مواد اولیه تولید را به شدت با پیچیدگی‌هایی مواجه کرده، اما سازمان غذا و دارو از هیچ تلاشی برای عمل به وظایف خود فروگذار نکرده است.

بیشتر بخوانید: داوطلبان تزریق واکسن رازی باید چه شرایطی داشته باشند؟

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا الگوی تجویز و مصرف داروها را در جهان تغییر داد، عنوان کرد: در موج های متعدد شیوع کرونا، تقاضا و مصرف برخی داروها افزایش و درنتیجه باعث ایجاد کمبود آن در دنیا شد، به طوری که اولویت‌های تولیدکننده برای تامین نیاز داخلی خود بوده و در چنین شرایطی کمبود مقطعی این داروها در بسیاری از کشورهای دنیا اجتناب ناپذیر بود؛ تمامی این موارد مزید بر علت شد تا تامین برخی داروها با دشواری صورت گیرد یا تامین آنها غیر مستمر باشد.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال با وجود دشواریها در تامین دارو، اداره کل دارو با همکاری شرکت‌های تامین کننده تلاش کرده است تا تامین و توزیع عادلانه دارو را مدیریت و ضمن حفظ دسترسی بیماران مانع از نایاب شدن دارو شود، حال در این بین افرادی بدون اطلاع و اشراف به مسائل و مشکلات تحمیلی به حوزه دارو بدون توجه به شرایط بیماران و صرفاً بر اساس منافع شخصی و بعضاً گروهی خود اقدام به طرح موضوعات و صحبت های خلاف اخلاق واقع می کنند.

 محمدی تصریح کرد: به نظر می‌رسد شفافیت ایجاد شده در وضع فعلی دارو منافع نامشروع برخی را به خطر انداخته است، لذا بدیهی است با طرح موضوعات ناصحیح فرافکنی و تشویش اذهان عمومی با تصورات واهی سعی بر تأثیر در اراده و عملکرد مدیران سازمان نسبت به شفاف سازی این حوزه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان غذا و دارو دارو وزارت بهداشت کرونا واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو دارو وزارت بهداشت کرونا واکسن کرونا سازمان غذا و دارو تامین دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند؛ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا؛ روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند