Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران، «محمد جعفری»  افزود: با حمایت قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و به منظور حمایت از تولید داخل و استفاده از ظرفیت کارخانجات روغن‌کشی مقرر شد ۳۰۰ هزار تن دانه روغنی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد شده و بین کارخانجات روغن‌کشی سراسر کشور توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران اظهارداشت: با توجه به ضرورت بهبود ذخائر کشور و با مساعدت مدیریت شرکت بازرگانی دولتی ایران، واردات ۳۰۰ هزار تن دانه روغنی در اولویت کاری این شرکت قرار گرفته است و پیش بینی می شود اولین محموله دانه وارداتی در تابستان وارد کشور شود.

ظرفیت کارخانجات روغن‌کشی در کشور به حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تن می رسد. در سال گذشته دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن دانه روغنی وارد کشور شده است.

به گزارش ایرنا، همچنین طبق برآوردها نیاز سالانه کشور به روغن خام حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزارتن است که حدود یک میلیون ۴۰۰ هزار تن معادل ۷۵ تا ۸۰ درصد از محل واردات و  ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن از استحصال دانه های روغنی تامین می‌شود.

اکنون روغن خام و بخشی از دانه روغنی از کشورهای روسیه، مالزی، اوکراین، برزیل و آرژانتین تامین می شود.  

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سویا کاظم خاوازی روغن خوراکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سویا کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی سویا کاظم خاوازی روغن خوراکی هزار تن دانه روغنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی

لیلا مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال سهمیه ابلاغی استان برای کشت دانه روغنی کلزا ۵ هزار هکتار بوده که تاکنون حدود ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار آن در سطح این استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: میزان کشت محصول کلزا امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بیشتر است.

کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.

مودت با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.

کلزا معمولا اواخر خرداد یا اوایل تیر در آذربایجان‌غربی برداشت می‌شود.

کشت دانه روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می‌شود و ترویج آن طی سال‌های اخیر تدبیری از سوی مسئولان برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید