Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مدرک دکتری فرانسیسکا گیفی Franziska Giffey وزیر سابق امور خانواده آلمان به دلیل تقلب علمی ابطال شد. تحقیقات دانشگاه آزاد برلین Free University of Berlin نشان می‌دهد؛ نزدیک به ۷۰ مورد در پایان‌نامه گیفی، مصداق تقلب علمی است و به همین دلیل، هیئت رئیسه این دانشگاه پنجشنبه گذشته به اتفاق آرا، رای به ابطال مدرک سیاستمدار برجسته آلمانی داد و  وی رسما از مدرک دکترای خود محروم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیفی سال ۲۰۱۹ از سوی دانشگاه توبیخ شده بود و اعلام کرده بود که در صورت ابطال دکترای خود، از کابینه استعفا خواهد داد. در نتیجه پس از محرومیت از مدرک دکتری، از سمت خود به عنوان وزیر فدرال آلمان در حوزه خانواده و زنان، استعفا داد. 

گونتر زیگلر Günter Ziegler رئیس دانشگاهی که گیفی در آن تحصیل کرده است، گفت: به گیفی اطلاع داده شد که باید مدرک دکتری خود را به دلیل فریب در پیشرفت تحصیلی، به دانشگاه پس بدهد. در بخش‌هایی از پایان‌نامه وی از متون بدون اعتبار و نویسندگان نامعتبر استفاده شده است.  دانشگاه آزاد برلین معتقد است که گیفی در مراحل اخذ مدرک دکتری، اعضای کمیته دکتری و بازرسان را فریب داده است.

یک پلت فرم بررسی آکادمیک VroniPlag ادعا کرده بود که ۴۹ صفحه از ۲۶۵ صفحه پایان نامه گیفی شامل نقل‌قول‌های غیرمعتبر و کپی‌برداری از آثار دیگر است. 

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، استعفای گیفی را پذیرفت و اشتیاق و مهارت او را ستود. 

وزیر سابق آلمان ضمن پذیرش تصمیمات دانشگاه، اعلام کرده است که از اشتباهاتی که در پایان‌نامه خود مرتکب شده، پشیمان است. البته اصرار دارد که تمام تلاشش را برای نوشتن پایان‌نامه انجام داده و می‌خواهد فعالیت خود را برای حضور در حزب سوسیال دموکراات و رسیدن به سمت شهرداری برلین ادامه دهد.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1099482 برچسب‌ها تقلب علمی آلمان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تقلب علمی آلمان پایان نامه مدرک دکتری تقلب علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه گفت و گو با برخی دانشجویان دانشگاه یاسوج در محوطه این دانشگاه  در جمع خبرنگاران افزود:  اساتید چشم‌ و چراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

وی اظهارکرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت های آنها نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

زلفی گل تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

وی ادامه داد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

به گزارش ایسنا، وزیر علوم بیان کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد