Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا سعادت فر، کارگران را سربازان خط مقدم جبهه های اقتصاد و تولید یاد کرد و گفت: جامعه کارگری برای حفظ اقتدار و سربلندی نظام اسلامی در انتخابات ۲۸ خردادماه جاری سال ۱۴۰۰ شرکت می کنند.

امام جمعه بافق در حاشیه دیدارش با کارگران واحد فرآوری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد با تاکید بر حضور گسترده مردم به ویژه جامعه کارگری معادن  و سایر مشاغل دیگر در پای صندوق‌های رای افزود: حضور در انتخابات وظیفه شرعی و ملی است و معدنکاران با حضور فعال خانواده های خود ، بیشترین میزان رای را در بین اقشار جامعه  دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حضور حداکثری قشر کارگر در حماسه ۲۸ خرداد ماه تاکید کرد و حضور در پای صندوق های رای را وظیفه همگانی خواند و اظهارکرد: کارگران در انتخابات حضور پررنگ داشته باشند و هرآنکس که شایسته است انتخاب کنید زیرا روز انتخابات، سرنوشت کشور مشخص می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق با اشاره به اینکه حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، کارآفرینی و معدنکاران در انتخابات نشان از بالابودن سطح فرهنگ این قشر پرتلاش  و داشتن دغدغه سرنوشت کشور است، ابراز امیدواری کرد که مردم شریف این منطقه کارگری استان یزد جواب یاوه گویی های دشمنان نظام و انقلاب را پای صندوق های رای می دهند.

امام جمعه بافق خطاب به کارگران با بیان اینکه شما تحریم های ظالمانه دشمن را به فرصت تبدیل کردید، تاکید کرد: یقینا می‌توانید با شرکت گسترده خود در انتخابات خرداد ماه جاری جواب دندان شکنی به دشمن با حضور خود در پای صندوق های رای بدهید.

وی  ضمن تشکر ار فعالان عرصه کار و تلاش و تولید اظهار کرد: امروز بحث رونق و جهش تولید در صدر همه موضوع های مهم نظام اسلامی ایران قرار دارد.

سعادت فر در ادامه با بیان اینکه مردم با خرید کالای ایرانی موجب رونق و جهش تولید و توسعه اقتصادی کشور و شرایط خوب زندگی شوند، خاطرنشان کرد: البته تحمل سختی و تنگناهای اقتصادی امروز نوید بخش پیروزی بزرگ در آینده است.

به گفته وی زندگی بدون مشکل فقط در رویاست و نباید ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه کنیم چرا که تصور می رود که زندگی آنها بهتر است در حالی که خداوند مهربان، بر سفره انسان‌ها نعمت قرار داده و هم اینک افراد را امتحان می‌کند.

امام جمعه بافق در ادامه با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی و زمان تحریم‌ها بیشترین خسارت به جامعه کارگری و کارفرمایی وارد شد، یادآور شد: به لطف رهنمودهای مقام معظم رهبری ، دشمن به خواسته‌های خود نرسید و امروز در هر صنعتی که تحریم بودیم جوانان ما در آن حوزه با اتکا به توان داخلی توانستند نیازمندی‌های خود را برطرف و به خودکفایی برسند.

افزون بر ۶ هزار نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به کار اشتغال دارند که با احتساب خانواده و بازنشستگان بیش از ۷۵ درصد از جمعیت شهرستان به نوعی به فعالیت در معادن منطقه وابسته هستند.

معدن های سنگ آهن، فسفات آسفوردی، اورانیوم، سرب و روی، سنگ‌های زینتی و شن و ماسه با بیش از ۱۰ هزار نفر نیرو در شهرستان بافق فعالیت دارد.

بازدید از بخش های مختلف این واحد معدنی از عمده برنامه های بازدید سعادت فر از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند،  ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۴ شهر و ۳۹۷ روستای استان برگزار می‌شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراها، ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار می‌شود.

 شهرستان بافق یک بخش مرکزی، سه دهستان مبارکه، کوشک و سبزدشت، 30 شورای اسلامی روستایی و ۲۲ دهیاری مصوب دارد، شورای شهر بافق و روستای مبارکه هر کدام پنج عضو و بقیه روستاها هرکدام سه عضو شورا دارد.

در شمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، 2 شورا به تعداد شوراهای قبلی شهرستان بافق اضافه می شود و به عدد 32 می رسد.

۵۰ شعبه در شهرستان بافق آرای مردم را جمع آوری می‌کند که نسبت به دوره قبل  ( انتخابات مجلس یازدهم) ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه بافق شبستان یزد انتخابات پای صندوق های رای شهرستان بافق سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان خصوصی سازی، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر اعلام کرد: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۱۰ سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (۳) ماده «۲۰» قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۶۲ سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳۰۰۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد درصد اقساط با مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارایه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

بازیان در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنها واگذار کنند.

وی اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیات واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و گفت: به موجب تصمیم دیگر هیات واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف‌نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • درگیری در حزب حسین الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • درگیری در حزب الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان