Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد کشورش در صورتی که پیونگ یانگ قبول کند فعالانه از همکاری برای ارائه محموله‌های واکسن کووید-19 به کره شمالی حمایت می‌کند.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی به تلاشهای کشورش برای ظهور به عنوان یک "کانون جهانی تولید واکسن" اشاره کرد.

او در یک کنفرانس خبری مشترک با آلکساندر فان در بلن، همتای اتریشی خود بعد از مذاکراتشان در شهر وین گفت: اگر اینگونه باشد، کره شمالی البته شریکی برای همکاری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اهمیت تضمین دسترسی برابر به واکسن برای همه کشورها به منظور غلبه بر بحران کووید-19 گفت: اگر این کشور با آن موافقت کند، ما فعالانه از همکاری در زمینه محوله‌های واکسن برای کره شمالی حمایت خواهیم کرد.

مون جائه این گفت، آمریکا فعالانه از همکاری انسانی با کره شمالی حمایت می‌کند.

همچنین رهبر اتریش نیز به انعکاس دیدگاه مون جائه این پرداخته و گفت، همه کشورها باید با همکاری یکدیگر برای پایان دادن به همه گیری تلاش کنند.

وی افزود، این مهم است که همه کشورها واکسنها را دریافت کنند و کره شمالی نیز استثنا نیست.

او خاطرنشان کرد: ما اطلاعی از اینکه کره شمالی موضعی در قبال این مساله اتخاذ کرده یا خیر نداریم و داده‌های مربوطه (در قبال وضعیت کروناویروس در آن) وجود دارند. در صورت مطرح شدن هر گونه سیگنالی از سوی کره شمالی (به جهت درخواست کمک) ما البته کمک خواهیم کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مون جائه کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری