Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  معین شرافتی پیرامون ارزش و جایگاه زیارت حضرت «فاطمه معصومه (س)» گفت: کشور ما را با دو فرزند «امام موسی کاظم (ع)»، یعنی «امام رضا (ع)» و حضرت «فاطمه معصومه (س)» می‌شناسند، دو وجود نازنینی که حقیقتا ما مهمان آن‌ها هستیم. علاوه بر فیض‌هایی که از قم و مشهد مقدس به کشور ما می‌رسد می‌تواند فیوضات معنوی فردی بسیاری را هم شامل حال ما کند، حقایقی که اهمیت و ارزش آن را باید با بررسی سیره علما و بزرگان و نوع عرض ارادت آن‌ها دانست، به ویژه در ایام ولادت این خواهر و برادر بزرگوار که دهه کرامت نام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

خواص و اعجاز خواندن آیة الکرسی

وی به ارزش و اهمیت زیارت حضرت «فاطمه معصومه (س)» اشاره و تصریح کرد: فیوضات الهی که در زیارت حضرت «فاطمه معصومه (س)» نهفته است حتماً آن قدر ارزش و بها داشته که بزرگان و علمای دینی خاک حرم ایشان را طوطیای چشمان خود کرده و می‌کنند. ولی سؤال پا بر جا این است که چرا آن فیض رحمانی و شهود ربانی به ما دست نمی‌دهد و در نهایت به حس سبکی و سبکبالی که بزرگان دست یافتند ختم نمی‌گردد؟.

این کارشناس علوم قرآنی در همین راستا ابراز کرد: البته این عدم استفاده ما از فیض‌های ربانی منحصر در مکان‌های مشرفه نیست و برخی زمان‌های ناب را نیز شامل می‌شود، مانند شب قدر و شب و روز عید سعید فطر، شب‌ها و عصر‌های جمعه و یا هر روز از اذان صبح تا طلوع آفتاب. پس مهم است که علت محرومیت خود را از آن باب که عارفان و سالکان متنعم هستند بررسی کنیم.

وی با اشاره به نکته کلیدی که در زیارت‌نامه حضرت «فاطمه معصومه (س)» وجود دارد بیان کرد: در پایان زیارت‌نامه حضرت «فاطمه معصومه (س)» آمده است: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ أَنْ تَخْتِمَ لِی بِالسَّعَادَةِ فَلا تَسْلُبْ مِنِّی مَا أَنَا فِیهِ؛ خدایا از تو می‌خواهم، که سرانجام کارم را به خوشبختى ختم کنى و آنچه را در آنم از دستم نگیرى»، در این زیارتنامه که به نقل از «امام رضا (ع)» است دو نکته مهم و حیاتی را به عنوان نتیجه و ثمره این زیارتنامه نیز در خود دارد، اول آنکه فرد در آخر کار و عمر عاقبت به خیر شود و اینکه در طول حیات و زندگی خویش از طرف خداوند سلب توفیق نگردد.

وی غفلت را یکی از مهمتری عوامل سلب توفیق دانست و ابراز کرد: سرّ عدم بهره حداکثری ما از مشاهد مشرفه و آن زمان‌های ویژه، سلب توفیق‌هایی است که با آن روبرو هستیم و آن هم چندین عامل دارد اما از جمله عوامل آن غفلت است. اینکه فرد اگر غافل باشد در چه جایگاهی ایستاده، جایگاهی که برابر با حرم تمام «اهل بیت (ع)» به ویژه حضرت «زهرا (س)» است و تا چه حد حضور «اهل بیت (ع)» در آنجا جریان داشته و می‌تواند آن‌ها را بی واسطه مخاطب قرار دهد، عدم غفلت و آگاهی است که بسیار در بهره بردن از حرم مطهر اهمیت دارد.

شرافتی در همین راستا ادامه داد: البته این عدم غفلت و درک حضور در محضر خدا و پیشوایان دینی باید در تمام لحظات عمر جاری باشد تا عاملی بسیار مهم در ترک گناه و جلب معرفت و معنویات باشد. دیگر عامل سلب توفیق که از غفلت نیز ایجاد می‌شود، آلودگی به گناهان است، خداوند متعال در آیه ۳۶ سوره احزاب قرآن کریم می‌فرماید: «مَن یَعْصِ اللَّهَ وَ رَسولَهُ فَقَدْ ضلَّ ضلَلاً مُّبِیناً؛ هر کس خدا و رسولش را نافرمانی کند، به ضلالتی آشکار گمراه شده است. گناه و نافرمانی، موجب سلبِ توفیقِ هدایت و باعث گمراهی می‌گردد.»

این کارشناس علوم قرآنی اخلاقیات را یکی از پایه‌های دیگر سلب توفیق دانست و ابراز کرد: یکی دیگر از عوامل سلب توفیق عدم پایبندی به اخلاقیات است، بد اخلاقی‌ها و سوء خلق یا عدم آراستگی به حسن خلق، جلوی توفیقات الهی را می‌گیرد. خداوند با دو واژه «یُسْر» و «عُسْر» درآیات ۵ الی ۱۰ سوره لیل در قرآن کریم به عوامل ایجاد کننده توفیقات و عوامل سلب توفیق، اینگونه اشاره کرده است: «فَأَمَّا مَنْ أَعْطى‏ وَ اتَّقى، وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنى، فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْیُسْرى، وَ أَمَّا مَنْ بَخِلَ وَ اسْتَغْنى، وَ کَذَّبَ بِالْحُسْنى‏، فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْعُسْری؛ امّا آن کس که انفاق کند و پرهیزگارى پیش گیرد، و جزاى نیک را تصدیق کند، ما او را در مسیر آسانى قرار مى ‏دهیم، امّا کسى که بخل ورزد و بى نیازى طلبد، و پاداش نیک را انکار کند، بزودى او را در مسیر دشوارى قرار مى ‏دهیم».

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهه کرامت فاطمه معصومه سلب توفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، طرح حافظان نور با حضور  یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستانهای کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • فال انبیا فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳