Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد از لغو قانون جنگ علیه عراق مصوب سال ۲۰۰۲ پشتیبانی می‌کند.

بنا به اعلام کاخ سفید این قطعنامه نیاز به تصویب کنگره دارد و تأثیر محدودی بر عملیات کنونی آمریکا در عراق خواهد داشت.

در بیانیه ریاست جمهوری آمریکا آمده است: دولت جو بایدن از لغو قانون جنگ علیه عراق حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر فعالیت‌های نظامی آمریکا منحصرا بر طبق این قانون صورت نمی‌پذیرد و از آنجا که آمریکا دیگر هیچ فعالیت نظامی در عراق ندارد و مجوز جنگ عراق (AUMF) تنها به عنوان یک مبنای قانونی داخلی برای حضور در عراق شمرده می‌شود، لغو آن تأثیر اندکی بر عملیات نظامی کنونی خواهد داشت.

موافقان لغو قانون مجوز جنگ عراق معتقدند که این مجوز اکنون یک چارچوب غیر ضروری است، زیرا قبلاً هدف اصلی آن تأیید مأموریت ارتش ایالات متحده برای مقابله و برکناری رئیس جمهور سابق عراق صدام بود. آنها معتقدند که این قانون یک وظیفه پایان ناپذیر برای مشارکت نظامی در خارج از کشور به وجود می‌آورد که نتایج منفی دارد.

این قانون در اکتبر ۲۰۰۲ به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی که هیچ گاه پیدا نشد، به امضای جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا رسید و مجوز حمله به عراق را صادر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ عراق کاخ سفید دولت بایدن لغو قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند

دولت جو بایدن از همان روز‌های نخست جنگ غزه به طور گسترده حمایت خود را از نسل کشی فلسطینیان به دست صهیونیست‌ها اعلام داشته و از ارسال هیچ گونه تسلیحاتی برای تحقق این امر کوتاهی نکرده است. با این وجود، مقامات کابینه راستگرای صهیونیست از این موضوع به هیچ عنوان خشنود نیستند. 

به گزارش الجزیره، آمیچای چیکلی، وزیر امور یهودیان رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) از دولت بایدن به دلیل آنچه عدم حمایت مناسب از اسرائیل خواند، انتقاد کرد. 

بر این اساس، چیکلی به رادیو کان در این باره گفت: ما شاهد آن بودیم که بایدن اقدامات لازم به منظور نشان دادن قدرت آمریکا در حمایت از اسرائیل را نشان نداد. همین مسئله به اسرائیل و دیگر کشور‌ها آسیب وارد کرد. 

این وزیر راستگرای صهیونیست که از مقامات ارشد حزب لیکود به رهبری نتانیاهو است، خاطر نشان کرد: ما در ابتدای جنگ شاهد بودیم که وی در پاسخ به تهدیدات ایران و حزب الله از آنها خواست از هر گونه ماجراجویی اجتناب کنند، اما همگان دیدند که نتیجه کار چه بود. 

وی در ادامه به اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی، افزود: اگر من یک شهروند آمریکایی با حق رای بودم بی تردید به دونالد ترامپ، رقیب بایدن و نامزد جمهوریخواهان رای می‌دادم. 

علی رغم حمایت‌های بی دریغ دولت بایدن از کابینه جنگی رژیم صهیونیستی، مقامات صهیونیست از انتقادات سطحی مقامات کاخ سفید درباره آمار بالای کشتار غیرنظامیان در غزه ناراضی هستند. این انتقادات در حالی مطرح می‌شود که اکنون بایدن در آستانه امضای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به تل آویو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن