Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان قزوین، محمد قاسمی در تشریح این خبر گفت: انتخابات باید مظهر قانونمندی و اخلاق‌مداری باشد و بی تردید اقدامات خلاف قانون و بداخلاقی‌ها، زیبنده دست اندرکاران امر انتخابات، بخصوص کاندیدا و طرفداران آنها در انتخابات شوراها نیست.
وی افزود: بیشترین مسائل و مشکلات انتخاباتی مربوط به ایام تبلیغات است و قوانین این حوزه نیازمند بازنگری است تا در صورت بروز تخلفات، مجازات‌ها بازدارنده باشد و اگر قوانین حوزه تبلیغات عاری از خلاء باشد، قطعاً برخوردها بازدارندگی لازم را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان مرکز استان در ادامه بیان داشت: علیرغم جلسه حضوری با کاندیداها، تذکرات و ارائه آموزش‌های لازم و اطلاع رسانی از قوانین، متأسفانه از زمان آغاز تبلیغات انتخابات شوراها، برخی کاندیدا با نادیده گرفتن قوانین، فضای عمومی شهر و اماکن خصوصی شهروندان را با تبلیغات ناصحیح آلوده کرده و نازیبایی شهری را به وجود آورده‌اند.
جانشین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین اذعان داشت: با توجه به تخلفات گسترده در حوزه تبلیغات، کمیته امحاء «هیأت اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین» فعال شده و طی سه روز گذشته بیش از ۳۰۰ مورد تبلیغات غیرمجاز را در سطح شهر قزوین جمع‌آوری کرده و در مواردی ادوات و خودروهای متخلفان که به تذکرات توجهی نداشته‌اند، توقیف شده است.
قاسمی با اعلام اینکه برای برخی کاندیداها به دلیل اصرار بر تبلیغات غیرمجاز پرونده قضائی تشکیل و احضار شده اند، اذعان داشت: با توجه به آموزش‌هایی که در چند ماه اخیر توسط ستادهای انتخابات و ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان به کاندیدا ارائه شده، هیچ گونه عذر و بهانه‌ای پذیرفته نبوده و رافع مسئولیت کاندیداها نیست و از آنجایی که تبلیغات غیر مجاز از مصادیق جرایم انتخاباتی است، پیگرد قانونی در انتظار کاندیداهای متخلف است.
این مقام قضائی استان تاکید کرد: نصب پوستر، بنر، عکس و تراکت روی درختان، تیرهای چراغ برق، پل‌ها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و… اقدامی ناپسند است و جز مخدوش کردن چهره کاندیدا در اذهان عمومی، دستاوردی نخواهد داشت و نامزدها و اعضای ستاد انتخاباتی آنها باید از تبلیغات این چنینی جدداً خودداری کنند و در صورت عدم توجه به این موضوع، باید منتظر برخورد دستگاه قضائی باشند.
وی یادآور شد: بر اساس قوانین، استفاده از اقلام تبلیغاتی با ابعاد بیش از ۷۰*۱۰۰ سانتیمتر صرفاً جهت نصب در محل ستادهای تبلیغاتی بلامانع است و استفاده از آنها در سایر نقاط شهری مصداق تبلیغات غیرمجاز است و توسط کمیته امحاء جمع آوری می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کزد: تبلیغات انتخاباتی از صبح روز ۲۷ خرداد ماه ممنوع و برخلاف قوانین است و در صورت مشاهده به دلیل وصف مجرمانه، با متخلفان برخورد قضائی می‌شود و انتظار این است در بحث برگزاری انتخابات تمامی افراد بر اساس مرّ قانون عمل کنند.

کد خبر 5235467

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات انتخاباتی انتخابات 1400 دادگستری قزوین انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا عکس استانها اردبیل خطبه های نماز جمعه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان با اشاره به به عملیات موفقیت آمیز وعده صادق گفت: ترسی که این حمله غرورآفرین به رژیم منحوس صهیونیستی به وجود آورد هم دل مظلومان عالم را شاد کرد و هم بعد از ۷۵ سال از عمر این رژیم غاصب آن ترسی که قرآن کریم می فرماید در دل دشمنان اسلام انداخت و به اهداف خود رسید.
حجت الاسلام سعید شهواری، فلسفه تشکیل این ستاد را پیشگیری، پیشدستی و شناسایی تخلفات انتخاباتی و اتخاذ تمهیدات لازم دانست و افزود: بایستی همه تلاش خود را مصروف کرده که حتی یک جرم محقق نشود چرا که هر چقدر ما از تخلفات و بروز جرائم جلوگیری و پیشگیری نماییم یقیناً بر سلامت انتخابات افزوده‌ایم.
رئیس کل دادگستری استان استان با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها، تدابیر و تمهیدات صورت گرفته در دور اول انتخابات بایستی برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، با کمترین وقایع و رخداد‌ها در شهرستان خرم آباد و چگنی مجدداً در دور دوم انجام بگیرد، اظهار داشت: در رابطه با تخلفات و جرائم صورت گرفته در دور اول انتخابات، درست روز بعد از انتخابات دستور رسیدگی فوری و بدون معطلی به پرونده‌های تشکیل شده صادر شد تا این پرونده‌ها مشمول مرور زمان نشوند و تاکنون به همه جرایم انتخاباتی رسیدگی و کیفرخواست آنها صادر شده است.
وی ضمن تأکید بر برخورد جدی با تخلف و جرم خرید و فروش مستقیم و غیر مستقیم رأی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، ابراز داشت: هنوز به ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی نرسیده‌ایم لذا تبلیغات نامزد‌های انتخابات در فضای حقیقی و مجازی بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی رصد شده و با کاندیدای متخلف برخورد لازم صورت گیرد.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه برگزارکنندگان انتخابات اعم از هیئت اجرایی و نظارت امین مردم هستند و اگر تخلفی انجام دهند با قاطعیت و شدت بیشتری با آنها برخورد صورت خواهد گرفت، افزود: همه شعب اخذ رأی در روز انتخابات بایستی طبق زمانبندی انجام شده آغاز به اخذ رأی نموده و تاخیر در اجرای زمانبندی نداشته باشند.
وی ضمن اشاره به اینکه مدیران بایستی اصل بی‌طرفی و عدم استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزد انتخاباتی را رعایت نمایند، تأکید داشت: این موارد بایستی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی به دقت رصد شده و ضمن مستندسازی دقیق به دستگاه قضایی معرفی شوند تا با شدت با آنها برخورد شود چرا که مدیران امانت دار مردم هستند و نباید از اموال و امکانات دولتی سو استفاده نمایند.
شهواری با تأکید بر اینکه هیچ شخص و مقامی در رابطه با انتخابات مصونیت قضایی ندارد، ابراز داشت: رسانه‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند و بایستی مردم را برای مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات ترغیب نماید.
نماینده عالی دستگاه قضا ضمن تأکید بر فعالیت جدی کمیته رصد مدیران در این مرحله از انتخابات به سبب حساس بودن انتخابات، ابراز داشت: کمیته رصد برای پیشگیری و صیانت از مدیران است، اما در صورتی که تخلف صورت گرفت بایستی مدیر متخلف بهمراه مستندات تخلف به دادسرا معرفی شود.
شهواری با اشاره به اینکه ما پیشنهاد می کنیم با بررسی و کار کارشناسی به گونه‌ای که تبعاتی بدنبال نداشته باشد از عوامل اجرایی غیر بومی در برگزاری انتخابات استفاده شود، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی آموزش نحوه رای دادن بایستی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد تا مردم در هنگام رأی دادن با ابهام و سردرگمی مواجه نشوند.

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود