Web Analytics Made Easy - Statcounter

اما به دلیل اثرگذاری و کنترل افکار عمومی به عنوان بحثی در رشته مدیریت بحران ها تحت عنوان "نقش میدیا در بحرانها" با بررسی رسانه های مجازی، تنها با تماشای مناظره ها نتایج زیر برایم قابل جمع بندی است:
١-  مناظره اول شاید به دلیل تازه بودن رویارویی هفت کاندید با هم در یک جا و کمی غافلگیر شدن آنها در مقابل دوربین خیلی جالب نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر به گیردادن به هم گذشت که می شد درباره مسائل مهم باشد که وجه تمایزی بین کاندیدها ایجاد کند؛ ولیکن متاسفانه اصلا پاسخ نداد. از امکان رسانه ای که فراهم بود به هیچ وجه استفاده نشد. آقای همتی و آقای رئیسی از دیگران بهتر بودند ولی باز می توانستند خیلی بهتر از میدیا بهره ببرند که فکر می کنم نتوانستند.

٢-  مناظره دوم قابل تحمل نبود. هر یک از کاندیدهای محترم آمده بودند تا پاسخ باخت راند قبل خود را به حریفان بدهند و حقیقتا زمان، فرصت و دوربین را گم کردند. می توانستند به جای برگشت به مناظره اول که خیلی ها اصلا فراموش کرده بودند به مواردی که کاندیدهای دیگر از آنها غافل بودند و مشغول  بحث های مناظره اول بودند جای خود را محکم تر کنند. به خصوص در این مناظره که شاید مردم از دعواهای کاندیدها خسته بودند. یک بحث جدید خیلی بیشتر توجه ها را جلب می کرد! تا قیل و قال راند مردودی قبل. به هر حال فکر می کنم نتیجه نظرسنجی ها هم این برداشت حقیر را تایید می کند. همه کاندیدها تقریبا هم تراز بودند ولی ترازی که فرصت را از دست دادند.

٣-  مناظر سوم، بهتر بود. مطالبی برای گفتن در میان تندروی های برخی از نامزدها وجود داشت. استفاده از رسانه و دوربین با ارایه لیست اسامی بدهکاران فضا را تغیر داد و حرف های منطقی تری نسبت به دو جلسه قبل ارایه شد. البته هنوز جای بحث های کلیدی توسط کاندیدها ابتر ماند. نمی دانم چرا به جای بحث دو طرفه چرا از فرصت فراهم شده توسط تلویزیون بیشتر به طرح برنامه ها پرداخته نشد ؟

درهر حال براساس این مناظره فقط و بدون تعصب خاصی تا این مرحله آقای همتی در حد یک ریس جمهور که با کمی تغییرات در استراتژی های خود می تواند مطرح باشد نمایان شد. آقای ریسی هم مثل همیشه حتی بهتر از قبل و وقار و اعتماد به نفس بالاتری دیده شدند. دیگر کاندیدهای محترم هم اگر در سال های آینده در تراز ریاست جمهوری مطرح بودند بهتر است کمتر درگیر اتهام زدن به همدیگر باشند. بله عده ای از این نوع بحث ها لذت می برند ولی در زمان رای، ضمیر ناخوداگاه آنها تاییدی بر این نوع رفتارها به خصوص برای رئیس جمهوری نمی کنند و به نظر اینجانب عکس عمل می کنند. 

 بررسی نتایج نهایی انتخابات
در نهایت به نظر نگارنده کاندیدهای محترم خیلی بهتر از فضای رسانه ای موجود می توانستند بهره بگیرند که نگرفتند و وارد بحث هایی شدند که اصلا لزومی نداشت، ولی براساس همین تکلیف و تحقیق دانشگاهی که در مقدمه عرض کردم به نظرم رقابت اصلی بین آقای همتی و آقای رئیسی خواهد بود؛ به این شرح:

١- اگر تعداد رای دهندگان زیاد باشد.

٢-مهمتر از بند ١ " اگر شرکت رای دهندگان در شهرهای بزرگ نسبت به رای دهندگان در روستا ها و شهرهای کوچک بیشتر باشد" شانس انتخاب آقای همتی زیاد خواهد بود. ایشان در روستاها و شهرهای کوچک به دلایل گوناگون پایگاه خیلی محکمی ندارند. در حقیقت هیچ یک از نامزدها ندارند. به جز اقای رئیسی؛ یعنی در یک جمله اگر نسبت رای دهندگان شهری بر رای دهندگان روستایی و شهری کوچک غلبه کند احتمال انتخاب آقای همتی غالب تر و محتمل‌تر خواهد بود.

٣-  اگر تعداد رای دهندگان پایین و یا از نوع روستا و شهرهای کوچک باشد بدون شک آقای رئیسی می بایستی بر اساس همین مختصر نگاه تحلیلی نگارنده ریس جمهور آینده کشور خواهد بود.

شاخص جدید و مهم در انتخابات ایران
بعد از این تحقیق توسط نگارنده، از این به بعد یک شاخص جدید هم می بایستی در انتخابات تعریف و مد نظر کاندیدهای محترم باشد، تحت عنوان، شاخص یا ضریب تاثیر نسبت رای روستایی به شهری، (FNA- فنا) که مخفف لاتین نام نگارنده و محقق نیز هست.
بر اساس این شاخص:

                 تعداد رای روستا و شهر های کوچک
FNA = ———————————————————————
                     تعداد رای شهرهای بزرگ

روستا: به معنی ارای شهرهای کوچک و روستاها

شهر: به معنی آرای شهرهای بزرگ

هرچه  1  FNA باشد، احتمال برد نامزدهای غیر سنتی و متفاوت بیشتر خواهد بود.

دلایل اهمیت این شاخص  ( FNA ) خود نیاز به مقاله ای دیگر دارد که فعلا فرصت و جای آن در این یادداشت میسر نیست. ولیکن من بعد کاندیدها می بایستی روی این آندیس حتما سرمایه گذاری بفرمایند.

تا اینجا نظرات بر اساس برداشت ها و تحلیل های علمی تقدیم شد. همچنین می دانیم که رسم سیاستمداران مبتدی هم این نیست که تا بعد از قرایت اسم برنده نظر خود را بیان نمایند ولی همانگونه که بارها عرض کرده ام نگارنده به اصل سیاست علاقه ای ندارد ولیکن بیان برداشت های میدانی را چاره ای نمی بیند. اما در اینجا نظر خودم را بدون توجه به روال عادی سیاست پیشگان بعنوان یک شهروند ایران بزرگ بشرح زیر اعلام میدارم.

الف) آقای همتی ریس جمهور آرام، علمی و تا حدود زیادی می بایستی به دور از چپ و راست، شمال و جنوب عمل نمایند تا موفق باشند که این خود می تواند در نهایت برای ایران مفید و در شرایط موجود داخلی و خارجی، فضایی آرامتر را ایجاد نماید لذا ایشان را به عنوان ریس جمهور دوست دارم ببینم البته با تعدیل ها و به شرط انتخاب یک تیم سوپر قوی.

ب) آقای ریسی و جذبه ایشان را حقیقتا برای ریاست قوه قضاییه علی رقم دارا بودن شرایط ریاست قوه مجریه می بینم لذا دوست دارم ایشان در این قوه ادامه دهند مطمئنا برای کشور در این سمت مفیدتر هستند.
والسَّلَامُ عَلَی مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَی

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران

کد خبر 1525551

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ رای دهندگان شهرهای کوچک آقای همتی ریس جمهور تعداد رای بحث ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

سید صداقت الله موسوی مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه در سالن برگزاری مناظرات انتخاباتی نامزد‌های دور دوم حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه گفت : درحرکتی نو و تحول محور در خصوص ایجاد فرصت برابر برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به رفتن انتخابات به دور دوم در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، صداوسیمای کرمانشاه ضبط دور جدید مناظرات انتخاباتی را آغاز کرد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه که چهار نامزد به دوره دوم راه پیداکرده بودند، امروز نامزد‌ها در محل ضبط برنامه‌ها حاضر شدند و همکاران در صداوسیما امروز اقدام به ضبط مناظره‌ها کردند.

مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه بابیان این‌که در دور دوم هیچ‌گونه هزینه‌ای از نامزد‌ها اخذ نشده است، تصریح کرد: ان‌شاءالله در روز‌های آتی ویدیو‌های تبلیغاتی نامزد‌های محترم، تولید خواهد شد و طبق برنامه‌ای که سازمان صداوسیما ابلاغ کردند، این دوره تولید ویدیو‌های تبلیغاتی هم به عهده صداوسیما گذاشته‌شده و هیچ‌گونه هزینه‌ای در این دوره از نامزد‌ها اخذ نشد.

وی ادامه داد: امروز ما ضبط مناظره‌ها را به اتمام خواهیم رساند و در موعد مقرر و بازه زمانی متعلق به تبلیغات نامزد‌ها هرروز شاهد مناظره‌های انتخاباتی و ویدیو‌های تبلیغاتی این نامزد‌ها خواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند