Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد به عنوان نماینده آیت‌الله رئیسی در خصوص وعده‌های انتخاباتی این نامزد ریاست جمهوری گفت: آقای رئیسی چون در نظرسنجی‌ها رایشان بالاست کمتر هم وعده می‌دهند اما نباید توقع و انتظارات را بالا ببریم و یکی از آفات این است که امکانات را نگاه نمی‌کنیم و صرفاً وعده می‌دهیم و این طور نیست که رئیس‌جمهور منتخب به محض روی کار آمدن معجزه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، نشست پرسش و پاسخ نمایندگان آیت‌الله رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. بهرام عین‌اللهی به عنوان نمایده آیت‌الله رئیسی، در این جلسه در پاسخ به این سوال که چرا آیت‌الله رئیسی را نامزد اصلح می‌دانید گفت: من چون مسئولیت کمیته سلامت آیت‌الله رئیسی را برعهده دارم می‌دانم که در حوزه سلامت چالش‌های زیادی داریم. شما می‌دانید در هر جامعه دو چیز مهم است: امنیت و سلامت. حتی در انتخابات کشورهای دیگر به خصوص با قضیه کرونا می‌بینید سلامت بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه دو چیز می‌توانست کرونا را محدود کند گفت:این دو چیز قرنطینه و واکسیناسیون سراسری بود. ما در قرنطینه بد عمل کردیم و ببینید جاهایی مثل چین و کره جنوبی چقدر فوتی دارند، اما ما چه تعداد فوتی داریم به عبارتی مشکل این بود که در قرنطینه سینوسی عمل کردیم، در ارتباط با واکسن نیز فقط ۴ میلیون دوز واکسن تزریق کردیم و باید بدانیم که در رابطه با تولید واکسن نیز باید بحرانی برخورد کنیم چون در شرایط بحرانی قرار داریم و نمی‌توانیم سیر اداری عادی را طی کنیم.

معاون سابق وزارت بهداشت با طرح این پرسش که چرا آقای وزیر بهداشت دیشب مجوز استفاده از واکسن را داد؟ گفت: آیا می خواهند واکسن را سیاسی کنند؟ می‌شد واکسیناسیون سریع‌تر انجام شود. چه کسی جوابگوی فوتی‌های الان است؟ این یک نابسامانی است و می‌شود واکسن را چه در تولید و چه در واردات و تسریع بخشید.

عین‌اللهی با بیان اینکه سلامت را نباید با درمان اشتباه گرفت گفت: سلامت یک بحث جامع تر است و ما در ابعاد مختلف چالش‌های زیادی داریم و تلاشمان این است که در برنامه آیت‌الله رئیسی نقصان‌ها را تصحیح کنیم، ما از نظر نیروی انسانی وضعیت خوبی داریم ولی مشکل اصلی ما مدیریت نظام سلامت و سیستم است. ما این وضعیت فشل را که آقایان فکر می‌کنند باید از راه دور مدیریت کنند را می‌بینیم اما نیاز به مرد میدان داریم و از راه دور نمی‌شود مدیریت کرد و نیاز به فردی مثل حاج‌قاسم‌سلیمانی داریم اما متاسفانه مرد میدان نمی‌بینیم و در سیستم سلامت داریم وقت خود را هدر می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با آموزش پزشکی گفت: در رابطه با آموزش مشکل عدالت آموزشی داریم و آنچه معتقد هستیم این است که آموزش باید در تمام کشور گسترده باشد وقتی آموزش گسترده باشد پشت سرش عدالت، رونق اجتماعی و رشد اجتماعی می‌آید. باید همانطور که آموزش گسترده می‌شود خدمات هم گسترده شود و ما معتقدیم آموزش پزشکی همچنان باید بر عهده وزارت بهداشت بماند و این مسئله در دولت آقای رئیسی تغییری نمی‌کند. برای جبران کمبود پزشک هم باید آنالیز کنیم و ببینیم کجا کمبود داریم و کجا مازاد داریم گاهی ممکن است مازاد هم ضرر و زیان ایجاد کند.

عین اللهی در پاسخ به سوالی راجع به برنامه آیت‌الله رئیسی برای مدیریت بیماری کرونا گفت: کرونا کلاً دو راه حل قرنطینه و واکسیناسیون دارد در رابطه با قرنطینه به دلیل مزمن شدن بیماری به وضعیتی رسیده که تحمل مردم کم شده و باید با توجه به وضعیت مردم تصمیم گیری شود، مثلاً در ایام نوروز می.توانستیم جلوی بیماری را بگیریم اما با سوء مدیریت شاهد موج چهارم کرونا بودیم. بحث تسریع واکسیناسیون نیز مهم است اما نمیتوانیم قولی برای آن بدهیم بلکه سیر منطقی دارد و باید برای آن بروکراسی اداری را کم کرد و از واردات هم کمک گرفت. انشالله تا آخر پاییز بتوانیم واکسن را انجام دهیم و برای این کار احتیاج به ۱۶۰ میلیون دوز واکسن داریم انتخابات این حسن را هم داشت که دیشب اجازه تزریق واکسن را دادند.

معاون سابق وزارت بهداشت در ارتباط با نقش طب مکمل در کنترل بیماری و بخصوص کرونا گفت: ما یک طب کلاسیک داریم که مبتنی بر پژوهش، تجربه و آمار است که پایه اصلی طب است که کل کار را باید بر آن بگذاریم، طب‌های مکمل در همه جای دنیا هستند اما هیچ کشوری پایه را بر آن.ها بنا نمی‌کند بلکه در موارد لاعلاج به آنها رجوع می‌کند، طب سنتی بیشتر در پیشگیری موثر است که بر مبنای غذاها و گیاهان است و امروزه آن را به عنوان لایف استایل می‌شناسیم. در طب سنتی متاسفانه کلاشی هم زیاد است و برخی به عنوان طب اسلامی آن را مطرح می‌کنند که صحیح نیست.

وی در ارتباط با جوانگرایی در دولت آیت الله رئیسی نیز گفت: یکی از دلایلی که انقلاب ما به خصوص در دفاع مقدس موفق شد جوان‌گرایی بود، یکی از دلایل جوانگرایی نیز این بود که آن طور که جوانان انقلابی بودند میان‌سال‌ها نبودند الان این جوانان پیر شدند و همچنان در راس مدیریت هستند من معتقدم انقلاب وقتی بیمه می‌شود که کادر سازی کند و نیروهای جوان کنار نیروهای با تجربه قرار گیرند.

عین‌اللهی در پاسخ به سوالی در ارتباط با برنامه آیت‌الله رئیسی برای اختلاف بین بخش خصوصی و دولتی در وزارت بهداشت نیز گفت: مشکل اصلی ما در کشور بحث نظارت است، خدمات القایی در بخش دولتی هم زیاد است و هدف ما این است که در بخش خصوصی و دولتی خدمات با کیفیت به بیمار ارائه شود. این که مریض از بخش دولتی به بخش خصوصی ارجاع داده شود یک جنایت و فاجعه است زیرا بیمار با توجه به شرایط اقتصادی‌اش به بخش دولتی مراجعه می‌کند. بحث اصلی ما اکنون بحث بیمه‌هاست، در همه جای دنیا بیمه‌ها قوی هستند اما ما در هشت سال اخیر تا توانستیم بیمه‌ها را ضعیف کردیم و الان بیمه تامین اجتماعی به وضع فلاکت بار رسیده است و اگر می‌خواهیم وضع درمان بهبود یابد باید بیمه‌ها را قوی کنیم.

معاون سابق وزارت بهداشت در رابطه با تداوم طرح تحول سلامت نیز گفت: فاتحه طرح تحول سلامت خوانده شده چون درمان محور بوده و همه بودجه‌ها و امکانات سمت درمان رفته مثل اینکه در کرونا فقط درمان صورت گیرد نه پیشگیری.یکی از اشکالات این طرح این بود که پیشگیری کنار رفت و فقط به سمت درمان رفتیم و علیرغم بودجه‌های زیادی که داده شد به دلیل عدم نظارت رضایت‌مندی مردم کاهش پیدا کرد.

در ادامه این مراسم، محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم در پاسخ به این سوال که چرا آیت‌الله رئیسی را کاندیدای اصلح می‌دانید گفت: تقریباً غالب مردم به این جمع‌بندی رسیدند که وضع فعلی، وضع مناسبی نیست و باید تغییر و تحولی ایجاد شود و کسانی که در این دولت بودند یا حامی دولت بودند نمی‌توانند منشاء تغییر و تحول باشد و باید یک نیروی تازه نفس بیاید و آستین همت بالا بزند و کار کند و با شناختی که از گزینه‌ها داشتیم از حدود مهرماه سال گذشته بحثمان متمرکز به ریاست جمهوری شد به این جمع‌بندی رسیدیم که هیچ کسی مثل آقای رئیسی نیست که تغییر و تحول را به نفع مردم انجام دهد و در نهایت همه به این جمع‌بندی رسیدند و بر اساس پیشینه‌ای که از ایشان سراغ داریم فکر میکنیم مرد میدان هستند و حتی در مناظره‌ها هم هیچ نقطه تاریکی در کارنامه ایشان نتوانستند پیدا کنند.

وی افزود: ایشان در رقابت با رئیس جمهور مستقر نیز ۱۶ میلیون یعنی ۴۰ درصد رای داشتند و این بی سابقه بود که در دور دوم و در رقابت با رئیس جمهور حاضر کسی این مقدار رای داشته باشد. ایشان بالغ بر دو هزار مرکز تولیدی و کارخانه را بازگشایی کردند و کسی که در قوه قضاییه این مقدار راهگشاست در قوه مجریه هم حتماً می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهند. ما فکر می‌کنیم آقای رئیسی باسابقه روشنی که دارد در قوه مجریه نیز می‌تواند منشأ خدمات باشد.

حسینی در پاسخ به این سوال که مهمترین کلان چالش حوزه وزارت علوم را چه می‌دانید گفت: در بیانات رهبر معظم انقلاب سه مسئله اقتصاد، فرهنگ و علم و فناوری اولویت دارند که در عرض هم هستند در حوزه علم و فناوری در دولت نهم یعنی از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۸۸ در وزارت علوم بودیم و کامل با این حوزه آشنا هستیم، از مدیرانی نبودیم که در اتاق بنشینیم و کارشناسان به ما بگویند وضعیت دانشگاه‌ها چگونه است و ما استان به استان وضعیت آموزش عالی را دیدیم و سعی کردیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: نگاهی که در دولت آینده باید حاکم شود این است که وزارتخانه‌ها باید با وزارت علوم ارتباط داشته باشند اما از سال ۹۲ به بعد گسستی ایجاد شد و ارتباط به درستی برقرار نشد. یک سری‌ها نگاهشان فقط به غرب بود که آن‌ها می‌آیند و مشکل را حل می کند بعضی اوقات ما را متهم می‌کردند که تندروی کردیم و مسائل مختلفی پیش آمده‌. می‌گفتند ما زبان دنیا را بلد هستیم و تعامل می‌کنیم اما دیدیم که در این هشت سال مشکل حل نشد. ماهیت غرب این است که ما همواره تحت فشار باشیم به گونه‌ای که در دولت دهم نیز تهدید کردند که به ما بنزین صادر نمی‌کنند اما ما در فرصت کوتاهی بنزین را در داخل تولید کردیم و به این ترتیب تحریمشان خنثی شد و تهدیدشان نقطه قوت ما شد و ما اکنون بنزین صادر می‌کنیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بنابراین باید رئیس جمهوری انتخاب شود که دانشگاه و توان داخلی را باور داشته باشد و آیت‌الله رئیسی شفاف اعلام کردند که مرکز تحول باید دانشگاه باشد و پایان نامه‌ها و رساله‌ها باید در جهت حل مشکلات کشور باشند.

حسینی در خصوص وعده های انتخاباتی آیت‌الله رئیسی گفت: آقای رئیسی چون در نظرسنجی‌ها رایشان بالاست کمتر هم وعده می‌دهند اما نباید توقع و انتظارات را بالا ببریم و یکی از آفات این است که امکانات را نگاه نمی‌کنیم و صرفاً وعده می‌دهیم و این طور نیست که رئیس‌جمهور منتخب به محض روی کار آمدن معجزه کند اما از آن طرف هر چقدر که این روند غلط ادامه داشته باشد خسارات مادی و معنوی به بار می‌آورد. من معتقدم که اگر یک تیم متخصص و با انگیزه روی کار بیاید مردم نتایج کار را می‌بینند و مردم دلشان می خواهند ببینند رئیس‌جمهور پرتحرک است در حالی‌که رئیس‌جمهور ما حاضر نیست از پاستور بهارستان بیاید و از بودجه و وزیرش دفاع کند پس مردم اگر ببینند روند رو به بهبودی است امیدوار می‌شوند.

وی در خصوص ضمانت اجرایی وعده‌های آیت الله رئیسی نیز گفت: ما اگر به وعده می دهیم با توجه به کارناممان نشان می‌دهیم که مرد کار هستیم. باید همواره به سابقه افراد نگاه کرد سنخ نیروهایی که در دولت آقای رئیسی روی کار می آیند دارای اعتماد به نفس هستند و می خواهند کار کنند. خیلی از حرف‌هایی که دیگران به عنوان وعده ارائه می‌کنند را آقای رئیسی قبلاً انجام داده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص وضعیت فرهنگ و گردشگری در دولت آیت‌الله رئیسی نیز گفت: در این هشت سال رئیس‌جمهور فرهنگ را دسته چندم می‌خواند ما در دولت دهم شورای عالی سینما را تاسیس کردیم که مصوباتش مصوبات دولت قلمداد می‌شد اما این دولت توجه اهتمامی به آن نداشت درخصوص گردشگری نیز ما هنوز نتوانستیم چهره واقعی ایران را نشان دهیم و رایزن‌های فرهنگی ما کوتاهی کردند و گاهی اوقات هم برعکس عمل و سیاه‌نمایی کردیم. خوب معلوم است با این وضع کسی نمی‌خواهد ایران بیاید. پس ما باید جدی کار کنیم و ایران را معرفی کنیم و امیدواریم بعد کرونا بشود کارهای زیادی انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سيدابراهيم رئيسي انتخابات رياست جمهوري آیت الله رئیسی فرهنگ و ارشاد وزارت بهداشت آقای رئیسی عین اللهی نیز گفت روی کار بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند

 آیت الله فاضل لنکرانی گفت: بسیاری از کشورهای دنیا تشنه حضور یک روحانی قوی و صاحب معلومات هستند، تا محوری باشد که مردم دور آن جمع شوند و به آن پناه بیاورند. در اهداف این مرکز چنین مسأله ای وجود دارد زیرا همانطور که مشتاق خدمت به نظام اسلامی و مردم هستیم، حاضر به خدمت به حوزه علمیه نیز هستیم.   به گزارش شفقنا، مراسم تجلیل از اساتید منتخب مرکز فقهی ائمه اطهار در سالن فقاهت این مرکز برگزار شد. آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در این مراسم اظهار داشت: لازم است از اساتید برجسته ای که با مجتمع آموزشی ائمه اطهار ارتباط داشته و برای تعلیم و تعلم طلاب زحمت می کشند تشکر کنم. هر چه زحمت بیشتری برای رشد علمی طلاب کشیده شود، نتیجه بیشتری خواهد داشت.   وی با بیان اینکه طلاب زحمتکشی در حوزه علمیه قم و مرکز فقهی ائمه اطهار مشغول به علم آموزی هستند، بیان داشت: همه دست به دست هم می دهند که مجموعه ائمه اطهار در ساحت های تهذیبی، علمی، پژوهشی و سیاسی در میدان حاضر باشد. مرکز آموزشی ائمه اطهار در میدان تفسیر، کلام و فقه حضور دارد و در این مسیر از اساتید صاحب فن استفاده می کند.   عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مسائل مهم سیاسی مرتبط با نظام در مرکز فقهی ائمه اطهار به طور جدی دنبال می شود، بیان داشت: دانش آموختگان این مرکز در قوه قضائیه مشغول به کار شده و تأثیرگذار بودند و حتی در انتخابات خبرگان شرکت کردند؛ همچنین موضوعات مورد نیاز نظام در هیچ مؤسسه ای به اندازه مرکز ائمه اطهار مورد توجه قرار نگرفته است و این امور سبب افتخار ما است.   آیت الله فاضل لنکرانی هدف هر استاد را تربیت طلبه برای نشستن در همان کرسی و ارائه مباحث به آیندگان دانست و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که طلاب سطح و خارج بتوانند به توانایی و مهارت تدریس برسند و بتوانند آموخته های خود را منتقل کنند؛ به برکت وجود اساتید برجسته، نسل هایی از اساتید در شرف تکوین در مجموعه آموزشی ائمه اطهار هستند که برای ما توفیق بزرگی است. هدف مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی تربیت افرادی بود که برای اسلام عَلَم بشوند.   وی در ادامه با بیان اینکه مرکز فقهی ائمه اطهار هیچ ارتباط مالی و تشکیلاتی با نهادهای دولتی نداشته، بیان داشت: بسیاری از کشورهای دنیا تشنه حضور یک روحانی قوی و صاحب معلومات هستند، تا محوری باشد که مردم دور آن جمع شوند و به آن پناه بیاورند. در اهداف این مرکز چنین مسأله ای وجود دارد زیرا همانطور که مشتاق خدمت به نظام اسلامی و مردم هستیم، حاضر به خدمت به حوزه علمیه نیز هستیم.   وی با تأکید بر اینکه امید در اساتید حوزه در حال از بین رفتن است، ادامه داد: در گذشته استاد در حوزه برای تدریس خود میدان داشت و تلاش می کرد که خودش و دیگران را از نظر علمی ارتقاء دهد اما امروز این مهم کمرنگ و نگران کننده شده است؛ بارها این مبحث تذکر داده شده است اما این صدا به جایی نمی رسد. اگر زمینه تقویت استاد در حوزه را از بین ببریم، حوزه دیگر ارزش ندارد. بقاء حوزه به این است که حداقل ۲۰درصد از دروس خارج تولید مبنا کنند.   وی وضعیت اساتید در بدنه حوزه را نامطلوب توصیف کرد و بیان داشت: حدود ۱۵۰ استاد در سال گذشته تدریس داشتند اما در سال جاری بعضا تا دو ماه از تدریس محروم بودند؛ استادی که سالیانی حدود ۱۰۰ شاگرد در درس خود داشته است، در سال جاری به ۱۰ نفر رسیده است در حالی که علمیت این استاد ثابت شده است. مراجع، رهبری و مسؤولین حوزه باید به این مسائل توجه کنند. اساتید باید از جهت معیشت تأمین شوند.   آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه برخی از تلاش های آیت الله اعرافی در تأمین معیشت اساتید به ثمر رسیده است، تأکید کرد: کار اصلی، رشد علمی استاد است اما در مواردی مشاهده شد که درس استاد تعطیل شده است.   رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با بیان اینکه لازم است برای آینده حوزه علمیه، بزرگانی در فقه و تفسیر تربیت کنیم، تأکید کرد: تلاش های زیادی در حال انجام است اما تداوم این نابسامانی چشم انداز امیدوارکننده ای برای آینده حوزه ایجاد نمی کند. نمی خواهیم زحمات را انکار کنیم اما لازم است از باب دلسوزی برخی مسائل مطرح شود.   آیت الله فاضل لنکرانی با قرائت آیه شریفه «وَفَوْقَ كُلِّ ذِي عِلْمٍ عَلِيمٌ» بیان داشت: بالاتر از هر صاحب علمی یک علیم وجود دارد و این انسان را ترغیب می کند که هر چه بیشتر سراغ علم و دانایی برود؛ شرافت علم به این است که حد معینی ندارد و اگر انسان تمام عمر خود را صرف علم آموزی کند، باز هم وقت کم می آورد.   گفتنی است در پایان این مراسم، از حضرات آیات و حجج اسلام اقایان نجفی یزدی به عنوان استاد منتخب خارج تخصصی، قائنی استاد منتخب خارج عمومی، نظری منفرد استاد منتخب تفسیر، شورگشتی و میری اساتید منتخب سطوح عالی، حسینی بادکوبه ای استاد منتخب تمهید خارج، محمد دشتی استاد منتخب تاریخ و سیدلطف الله جلالی استاد منتخب کلام تجلیل به عمل آمد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس