Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در حاشیه نشست با استانداران در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی نگرانی ها بابت کاهش تبلیغات انتخاباتی، اظهار کرد: مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد تقریبا تعطیل است. متاسفانه نامزدهای انتخابات، طرفداران و احزاب این دوره حتی در خیلی استان‌ها ستاد تشکیل ندادند و وقتی ستاد نباشد، تجمعات و میتینگ نیست و همه اینها دست به دست هم داد تا در کنار یک رقابت تقریبا ضعیف ما مواجه با شرایطی هستیم که صدا و سیما، رسانه‌ها، استانداران و مردم در عمل جبران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات، ادامه داد: به استانداران تاکید داشتیم که در این دو سه روز آینده بتوانیم انتخابات قانونی و سالم داشته باشیم. استانداران از اقدامات خود برای افزایش حضور مردم در انتخابات گزارش دادند. به هرحال یکسری نگرانی ها و کاستی ها بابت تبلیغات وجود دارد.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه انتخابات امر مهم انتقال قدرت و انتقال مسئولیت از فردی به فرد دیگر است، افزود: اما آثار سیاسی، بین‌المللی و اجتماعی داخلی و حتی آثار امنیتی به نحوه حضور و مشارکت مردم بستگی دارد. رسانه‌های مختلف در دنیا، تحلیل می‌کنند و بر اساس آن تحلیل، تصمیم و اقدام می‌کنند. با وجود همه این کاستی‌ها باید ثابت کنیم که مهیا و آماده هستیم و مشارکت را با یک نگاه ملی، فراجناحی و حتی فراشخصیتی انجام دهیم.

رحمانی فضلی همچنین با بیان اینکه درباره تدارکات و پشتیبانی انتخابات هم مشکلی نداشته ایم، بیان کرد: همه دستگاه‌های احراز هویت و تعرفه‌ها ارسال شده است. همیشه این نگرانی را داشته ام که تعرفه به اندازه کافی وجود داشته باشد. در این هشت سال که ما انتخابات را اجرا کردیم، هیچ وقت در هیچ‌ شعبه ای کمبود تعرفه نداشته‌ایم. تعداد تعرفه های هر شعبه و میزان مصرف شدن تعرفه ها از طریق نرم افزاری کنترل می شود و اگر پنجاه درصد تعرفه ها مصرف شد، شعب تغذیه خواهند شد. آمادگی های لازم را نیروهای اجرایی دارند و با نیروهای نظارتی هم هماهنگی خوبی شکل گرفته است. امیدواریم انتخاباتی سالم، قانونی، امن و بهداشتی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رحمانی فضلی انتخابات ریاست جمهوری تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید

به گزارش همشهری‌آنلاین، محسن اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برپایی انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: این دور از انتخابات در ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود، در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است. انتخابات ۲۱ اردیبهشت، در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود. وزارت کشور برای این ۸ حوزه، تعرفه کاغذی هم ارسال کرده که در صورت بروز هرگونه مشکلی، شیوه رای گیری در آن حوزه تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به شکل برگه تعرفه‌های رای، گفت: در مرحله اول به دلیل برگزاری همزمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، تعرفه‌ها یکپارچه بود، اما در مرحله دوم فقط برگه تعرفه رای مختص انتخابات مجلس است، بر این اساس تعرفه دور دوم انتخابات کوچک‌تر و به سبک ایرانی اسلامی طراحی و به استان‌های مربوط چاپ و ارسال شده است و درباره تعرفه‌های انتخاباتی مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت صفر بامداد ۱۳ اردیبهشت در فضای حقیقی و مجازی آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغاتی که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود، لذا از نامزدها انتخابات می‌خواهیم بر اساس آن عمل کنند. نامزدهای انتخابات حتما باید وارد سامانه مالی انتخابات شوند و منابعی که برای تبلیغات در اختیار گرفته اند ثبت کنند، همچنین نامزدها سعی کنند هزینه‌های انتخاباتیشان از سقف مصوب بالاتر نرود. سامانه انتخاب ایران، برای اطلاع مردم از زندگینامه، شرح حال و سوابق نامزدهای دوازهمین دوره انتخابات مجلس در نظر گرفته شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت از سابقه کاری نامزدهای مورد نظر خود مطلع شوند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: کسانی می‌توانند در مرحله دوم رای بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رای داده باشند و یا اصلا در کل کشور رای نداده باشند.

کد خبر 848872 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت کشور خبر ویژه مجلس - انتخابات

دیگر خبرها

  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟
  • سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • وحیدی خطاب به استانداران: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد