Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@18:37:23 GMT

کاهش ورود به زندان و جمعیت کیفری زندان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۹۴۲۶

کاهش ورود به زندان و جمعیت کیفری زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با سرپرست جدید اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان اظهار کرد: توجه به اشتغال زندانیان در کنار حرفه‌آموزی باید رویکرد اداره زندان‌های استان باشد که برای این امر نیازمند تعامل و همکاری با برخی نهادها و سازمان‌ها برای بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌ها در راستای حرفه‌آموزی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توجه به امور زندانیان و معیشت زندانیان موضوع دیگری است که در مدیریت جدید باید مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: تقویت انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون، دو زیر مجموعه اداره زندان‌ها برای ارائه خدمات و تأمین نیازها در حوزه معیشت خانواده زندانیان امری ضروری است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان بر تقویت شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف مستقر در زندان تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری از ریش سفیدان و معتمدین  برای سازش در پرونده‌ها خصوصا پرونده‌های که قابلیت صلح و سازش دارند در دستور کار قرار بگیرد.

صادقی نیارکی کاهش ورود به زندان و جمعیت کیفری زندان‌ها را از سیاست‌های دستگاه قضایی برشمرد و افزود: برای تحقق این امر نیازمند همکاری اداره زندان‌ها با محاکم و ارتباط مستمر و تنگاتنگ اداره زندان‌ها با قضات هستیم که امیدواریم با همکاری دو مجموعه به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بازدید مسؤولان قضایی و قضات استان به صورت گروهی و به تفکیک حوزه‌ها از زندان و بررسی مشکلات زندانیان در قالب دیدار چهره به چهره را از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار دادگستری استان بیان کرد و گفت: با اجرای این سیاست در استان شاهد کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌های استان هستیم که با قوت و بیشتر از گذشته باید این برنامه انجام شود.

در این دیدار حجت‌الاسلام حسین بنیادی سرپرست جدید اداره کل زندان‌های استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از ارشادات و مساعدت‌های دادگستری استان و همکاران قضایی از اداره زندان‌ها در اجرای سیاست‌های سازمان گفت: در بررسی و بازدید میدانی در چند روز آغاز کاری در استان شاهد اقدامات بسیار اثرگذار و مهم در حوزه زندان و زندانیان و همینطور خانواده زندانیان بودم که این امر با حمایت دستگاه قضایی محقق شده است.

وی از آمادگی اداره زندان‌ها برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های قوه قضاییه در دوره مدیریت جدید خبر داد و گفت: برنامه‌های مدون و اثر گذاری برای تحقق این سیاست‌ها تدوین شده که با اولویت اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زندان زنجان زندانیان اشتغال نیارکی اداره زندان ها استان زنجان سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر کرج با وی بر لزوم نظارت درون سازمانی تاکید کرد و متذکر شد: در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری البرز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج با حضور در دادگستری استان البرز با رئیس کل دادگستری دیدار و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های شورای شهر در سال گذشته و این دوره شورا ارائه کردند.

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز در این نشست یکی از ویژگی‌های بارز استان البرز را تعامل، همکاری و هم افزایی اجزای مختلف مدیریتی استان دانست و با اعلام اینکه از آغاز فعالیت خود در استان، افزایش تعاملات با سایر بخش‌ها را با حفظ استقلال دستگاه قضایی سرلوحه اقدامات مجموعه قضایی قرار داده است تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه تعاملات و همکاری بین دستگاه قضایی و سایر مجموعه‌ها اعم از اجرایی و شهری به منظور شناسایی و حل مشکلات را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز یاد می‌کند.

وی اجرای طرح پارکرود در اراضی آزادسازی شده رودخانه کرج، تعطیلی زندان رجایی شهر و پیگیری رفع مشکل سند اراضی اسلام آباد را از مصادیق همکاری دستگاه قضایی با مدیریت شهری بیان کرد و افزود: مطمئنا اگر همکاری سازنده بین همه دستگاه‌ها نباشد انجام بسیاری از ماموریت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

نقش مدیریت شهری در کاهش پرونده‌های حقوقی

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه افزایش ورودی پرونده‌ها یکی از معضلات دستگاه قضایی است، تصریح کرد: برخی از این پرونده‌ها با همکاری و انجام وظایف مدیریت شهری و با اقدامات پیشگیرانه قابلیت کاهش دارد به عنوان نمونه بخشی از پرونده‌های حقوقی استان، اختلافات مرتبط با مشارکت در ساخت یا پیش فروش است که شهرداری می‌تواند با انجام وظایف قانونی خود در این زمینه کمک کند تا شاهد کاهش ورودی باشیم.

پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز

وی در ادامه با اشاره به موضوع تعطیلی زندان رجایی شهر و بحث انتقال مدیریت زندان قزلحصار به عنوان مصوبات سفر ۱۷ فروردین سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز متذکر شد: یکی از این مصوبات که مربوط به تعطیلی زندان رجایی شهر بود انجام شد اما در مورد زندان قزلحصار، نظر مجموعه قضایی استان با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی ندامتگاه‌های البرز، انتقال مدیریت آن از تهران به استان البرز است.

وی در پایان بر لزوم توجه به سلامت مجموعه شهرداری و کارکنان آن و گسترش نظارت درون سازمانی در شهرداری‌ها و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اختیارات و حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری، اقتضا دارد نظارت درون سازمانی در تقدم باشد و در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی نیز بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.

در ابتدای این نشست «مسعود محمدی» رئیس شورای شهر کرج گزارشی از اقدامات مدیریت شهری، تصویب بودجه و اجرای پروژه‌های عمرانی ۱۴۰۳ ارائه کرد و در خصوص اجرای خطوط تندرو اتوبوس و احداث و تکمیل مصلی کرج ابراز امیدواری کرد در سال جاری به نتیجه برسند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد