Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:29:41 GMT

انتخابات الجزایر، احزاب اصلی خود را پیروز می‌دانند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۹۴۸۷

انتخابات الجزایر، احزاب اصلی خود را پیروز می‌دانند

به گزارش امروز خبرگزاری الجزایر محمد شرفی قبلاً فاش کرده بود که روند شمارش آرا و تحویل نتایج نتایج ممکن است چند روز به طول انجامد که نارضایتی و عصبانیت بسیاری از تشکیلات احزاب شرکت کننده در انتخابات ۱۲ ژوئن را برانگیخت.

این در حالی است که چندین حزب سیاسی در الجزایر در یک اقدام شتاب زده پیروزی خود را در چندین استان الجزایر اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته اکثر رسانه های محلی الجزایر آنچه گفته می شود نتایج اولیه غیررسمی انتخابات است را پیش از طی کردن مراحل قانونی آن منتشر کردند.

بر اساس این نتایج موقت، حزب جبهه آزادیبخش ملی با بیش از ۱۰۰ کرسی در جایگاه اول و حزب جامعه ای برای صلح با حدود ۷۰ کرسی در جایگاه دوم قرار گرفتند و حزب ملی دموکراسی سوم شد و بقیه کاندیداها در رده های بعدی قرار گرفتند.

عصر دیروز جبهه آزادی ملی (FLN) اعلام کرد که کرسی های پارلمان در استان الجزایر را به دست آورده است و رئیس حزب جامعه ای برای صلح در الجزایر نیز اعلام کرد که حزب وی نتایج بیشتر استانها و ایالت ها را به کسب کرده است.

از نظر بیشتر ناظران امور سیاسی در الجزایر بزرگترین بازندگان در این انتخابات حزب جبهه عدالت و توسعه به رهبری عبدالله گاب، حزب "نسل جدید" به رهبری جیلالی سفیان هستند.

افراد حائز شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی الجزایر روز شنبه رهسپار مراکز رای گیری شدند تا بر اساس سامانه جدید رای گیری از میان فهرست نامزدهای احزاب و مستقل نمایندگان موردنظر خود را برگزینند.

در این انتخابات بیش از ۲۲ هزار نامزد جهت دستیابی به ۴۰۷ کرسی در مجلس مردمی ملی الجزایر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این رقابت کنندگان به ۲ هزار و ۲۸۸ فهرست انتخاباتی تعلق دارند که در این میان یک هزار و ۸۰ فهرست متعلق به فهرست نامزدهای مستقل الجزایر است در حالی که شمار زنان نامزد شده در این دوره مجلس مردمی الجزایر به ۵ هزار و ۷۴۴ زن می رسد.

عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر در ۱۲ مارس گذشته ( ۲۲ اسفند ۹۹ ) به دنبال انحلال پارلمان این کشور در اوائل همان ماه خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور شد. این اولین انتخابات پارلمانی الجزایر است که پس از اعتراضات مردمی شکل گرفته در فوریه ۲۰۱۹ علیه رژیم عبدالعزیز بوتفلیقه در دوران ریاست جمهوری عبدالمجید تبون برگزار می شود.

شرفی روز یکشنبه با اعلام اینکه میزان مشارکت در انتخابات قانونگذاری به ۳۰ رسیده است، تأکید کرد که در روند انتخابات یا نتایج نهایی آن هیچ خللی صورت نگرفته است.

برچسب‌ها محمد شرفی انتخابات ریاست جمهوری الجزایر پارلمان الجزایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد شرفی انتخابات ریاست جمهوری الجزایر پارلمان محمد شرفی انتخابات ریاست جمهوری الجزایر پارلمان الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب

.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به استناد بند (۳) و تبصره (۳) ماده (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه جلسه ۱۴۰۳/۱/۲۸ کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب مبنی بر انتخاب هیئت نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی برای حضور در کمیسیون و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات، بدین وسیله از دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت شرکت در انتخابات دعوت می‌شود.

برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به قانون، دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی به شرح زیر است:

دبیران کل داوطلب می‌توانند به مدت پنج روز از روز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ تا روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ با مراجعه به سکوی وزارت کشور یا مراجعه حضوری به اداره کل سیاسی وزارت کشوربرای نام نویسی اقدام کنند.

بررسی و اعلام نظرهیئت نظارت در خصوص داوطلبان از روز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۲ تا روز چهار شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۶ انجام و اسامی نامزد‌ها در سکوی اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معترضان نسبت به تصمیمات هیئت نظارت ۲ روز فرصت دارند تا از روز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ تا روز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰ اعتراض خود را ثبت کنند.

کمیسیون احزاب ظرف مدت ۴۸ ساعت از روز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۱ تا روز سه شنبه ۱۴۰۳/۳/۱ به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیئت نظارت اعلام می‌کند.

انتخابات روز پنج شنبه ۱۴۰۳/۳/۱۰ (انتخابات احزاب ملی راس ساعت ۰۹:۰۰ صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت ۱۴:۰۰ بعدازظهر) در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

هیئت نظارت از تاریخ برگزاری انتخابات به مدت سه روز در خصوص شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر می‌کند.

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟