Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@17:41:55 GMT

کارکرد باغ وحش صفه از صبح دیروز تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۹۶۸۱

کارکرد باغ وحش صفه از صبح دیروز تغییر کرد

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: پس از ابلاغ دستور شهردار اصفهان مبنی بر تغییر کارکرد باغ وحش صفه و تبدیل آن به نقاهتگاه از صبح دیروز بازدید عموم از این باغ وحش ممنوع و مقدمات فراهم شدن آن به نقاهتگاه آغاز شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو دستور شهردار اصفهان مبنی بر ابلاغ تبدیل پارک وحش صفه اصفهان به نقاهتگاه بر اساس مطالبات مردم و فعالان حقوق حیوانات پس از بررسی راهکارها و زیرساخت‌ها از صبح دیروز مقدمات اجرای این دستور فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشخص شدن تکلیف باغ وحش صفه اصفهان یکی از مطالبات دوستداران محیط زیست و دوستداران حیوانات بوده است و اعضای شورای اسلامی شهر نیز با جدیت پیگیر این موضوع بوده‌اند که در این راستا جلسات متعددی برای حل دغدغه و تعیین تکلیف این مجموعه برگزار شد و در نهایت پس از دستور شهردار اصفهان با توجه به مطالبات مردمی تبدیل باغ وحش به نقاهتگاه اجرایی شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: بر این اساس از دیروز بازدید عموم ممنوع و مقرر شد در ابتدا تابلو باغ وحش به نقاهتگاه و پناهگاه حیوانات تبدیل شود، همچنین از این پس هیچ گونه حیوانی خریداری نشود و تنها حیوانات بی سرپناه و یا زخمی که توسط محیط زیست تحویل می‌شود، در این محل نگهداری و تیمار شوند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد، طی هماهنگی با سازمان محیط زیست حیواناتی که امکان دارد در محیط طبیعی محافظت شده زندگی کنند رها سازی شده و مابقی به محیط مناسب‌تر انتقال یابند.

امیری در خصوص پرندگان مستقر در باغ وحش، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ قطعه پرنده در این مکان نگهداری می‌شود که با توجه به هماهنگی صورت گرفته پرندگان موجود طی چند روزه آینده و پس از واکسیناسیون نوع پرندگان، تحویل باغ پرندگان خواهند شد.

وی با اشاره به کروکودیل‌های باغ وحش گفت: کروکودیل و ایگواناهای موجود در باغ وحش تحویل باغ خزندگان مستقر در ناژوان خواهند شد تا در آنجا به صورت مناسب نگهداری شوند.

به گزارش ایمنا، پیرو دستور اخیر شهردار اصفهان در پاسخ به دغدغه چندساله فعالان حقوق حیوانات، باغ وحش صفه به پناهگاه و نقاهتگاه برای نگهداری از حیوانات بی سرپناه و یا رها شده که در صورت بلاتکلیف بودن وضعیت ادامه حیات ندارند و امکان نگهداری آنها در پناهگاه موجود در شهر اصفهان نیست (مانند برخی حیوانات وحشی و دیگر گونه‌ها که بعضاً در مجموعه‌های قاچاق کشف و تحویل شهرداری می‌شوند) تبدیل شد.

کد خبر 500724

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون شهردار اصفهان شهر کلانشهر باغ وحش صفه شهرداری اصفهان مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهردار اصفهان باغ وحش صفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ سیدرضا اسدنژاد اظهار کرد: ۹۷ دستگاه خودرو حادثه ساز در شبانه روز گذشته در کلانشهر مشهد توقیف شد.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: مرتکبان هشت هزار و ۵۶۲ فقره تخلفات راهور دیروز در مشهد جریمه شدند که ۲ هزار و ۹۷ فقره از این تعداد تخلف حادثه ساز است.

وی اضافه کرد: ۴۷ فقره تصادف جرحی نیز دیروز در مشهد رخ داد که در پی وقوع آن‌ها ۵۳ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

اسدنژاد ادامه داد: همچنین ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی دیروز در این کلانشهر رخ داد و عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه از مهمترین عوامل وقوع تصادفات است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی از رانندگان خواست تا با رعایت قوانین راهور از وقوع حوادث تلخ جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت شاهین از ۸۰۰ میلیون تومان گذشت
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • ساعت بازی ذوب آهن- نساجی تغییر کرد
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟