Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@08:04:18 GMT

سبد نفتی اوپک به مرز 72 دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۹۷۱۷

سبد نفتی اوپک به مرز 72 دلار رسید

قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (دوشنبه، ۲۴ خردادماه) ۶۸ سنت افزایش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی این سازمان دیروز ۷۱ دلار و ۹۹ ثبت شد، در حالی‌ که جمعه (۲۱ خردادماه) ۷۱ دلار و ۳۱ سنت بود.

سبد نفتی اوپک شامل ۱۳ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، سبک عربی عربستان، موربان امارات، مری ونزوئلا و جنو کنگوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز امروز (سه‌شنبه، ۲۵ خردادماه) و تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب ۷۳ دلار و ۹ سنت و ۷۱ دلار و ۸ سنت به ازای هر بشکه بوده است.

برچسب هاسازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قیمت سبد نفت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک قیمت سبد نفت آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سبد نفتی سبد نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)

در سال ۲۰۱۱، بوتان اسپانسر قطعنامه سازمان ملل شد که از دولت ها دعوت می کرد تا شادی و رفاه را به عنوان راهی برای سنجش توسعه اجتماعی و اقتصادی در اولویت قرار دهند و بدین ترتیب، گزارش جهانی شادی متولد شد.

به گزارش روزیاتو، در سال ۲۰۱۲، اولین گزارش منتشر شد که داده‌های نظرسنجی گالوپ را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ بررسی می‌کرد و از پاسخ‌دهندگان تقریباً در هر کشوری می‌خواست زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند.

از این رو، آنها یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی کشورها استخراج کردند. بیش از یک دهه است که گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ ماموریت اندازه گیری و مقایسه رفاه را ادامه می دهد. آخرین یافته‌های آن نشان می دهد که چگونه کشورها در سال‌های اخیر شادتر شده‌اند. این یافته‌ها در اینفوگرافی زیر به تصویر کشیده شده است و ۲۰ کشوری را که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیشترین رشد را داشته‌اند را نشان می دهد.

کدام کشورها از سال ۲۰۱۰ شادتر شده اند؟

صربستان در فهرست ۱۲ کشور اروپای شرقی پیشتاز است که میانگین امتیاز شادی آنها در دهه گذشته بیش از ۲۰ درصد بهبود یافته است.

در همین دوره زمانی، پیشرفت اقتصاد صربستان دو برابر شده و به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است و سرانه تولید ناخالص داخلی آن تقریباً دو برابر شده و به ۹,۵۳۸ دلار بر اساس دلار فعلی رسیده است.

از اولین گزارش، اروپای غربی به طور متوسط شادتر از اروپای شرقی بوده است. اما همانطور که نتایج این تحقیقات نشان می دهد، سطح شادی اروپای شرقی به همتایان غربی نزدیک شده است. در واقع، وقتی به افراد زیر ۳۰ سال نگاه می کنیم، آخرین امتیازات شادی در سراسر قاره تقریباً یکسان است.

در مجموع، ۲۰ کشور از سال ۲۰۱۰ امتیاز شادی خود را یک امتیاز کامل یا بیشتر در مقیاس ۰ تا ۱۰ افزایش داده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور