Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:37:02 GMT

۲۹ سردیس از سرداران شهید کاشان ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۰۹۲۳

۲۹ سردیس از سرداران شهید کاشان ساخته می‌شود

به گزارش ایرنا، محمدرضا خالدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به استقبال هنرمندان سراسر کشور برای حضور در دومین سمپوزیوم ملی مجمسه‌سازی «سردیس سرداران شهید دارالمومنین کاشان» افزود: هفت هنرمند مجسمه‌ساز کاشانی نیز در این رقابت هنری ملی شرکت کردند تا سردیس سروقامتان این خطه کویری با دست‌های آنها آفریده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، شهیدان والامقام علی‌اکبر زارع‌مجرد، محمدتقی پکوک، عبدالله الماسی بیدگلی، محمدرضا آقاجانی قزآنی، مرتضی جارچی، ماشاءالله نقوی راوندی و علی تقی‌زاده میدانی را از جمله سرداران رشید نام‌آوری برشمرد که سردیس آنها توسط هنرمندان کاشانی زینت‌بخش این رویداد هنری می‌شود.

دبیر دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی با محوریت سردیس سرداران شهید دارالمؤمنین کاشان اظهار داشت: فاطمه اسماعیلی، علی اعتبار، حمیدرضا صادق‌زاده، حسین اکرمی، حمید بابایی، خیرالله کریمی و مهدی وزیرپور هنرمندان کاشانی هستند که با تلاش آنها سردیس سرداران این شهرسان ساخته می‌شود.

خالدی توضیح داد: حضور هنرمندان و انتخاب آنها برای ساخت سردیس هر یک از سرداران شهید بر مبنای کارنامه حرفه‌ای و متناسب با مهارت آنها صورت گرفته است.

به گفته وی، سرداران شهید سرافراز زجاجی، صنعتکار، سید حسن‌زاده، رمضانی، فارسی، کریمی، خادمی، الماسی، ترنجی مفرد، واجدی نیاسر، قسمت کننده، طرق، کاشانیان، صباغ زاده، قاسمیه، معمار، معمار حسن‌آبادی، نعمتی‌قصری، توکلی کاشی، جندقیان، محمدنظر و تابنده از دیگر نام‌آوران عرصه ایثار و شهادت هستند که ساخت سردیس آنان در این دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی انجام خواهد شد.

خالدی با بیان اینکه تا ۲ ماه آینده فرآیند ساخت و نصب ۲۹ سردیس‌ سرداران شهید کاشانی به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: پارک الهیه واقع در محدوده شهر، بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی و تفرجی میزبان سردیس‌های ساخته شده در این سمپوزیوم است.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود این پارک بزرگ یکی از مقصدهای گردشگران داخلی و خارجی در آینده‌ای نزدیک باشد، اظهار داشت: گذرگاهی به عنوان سرداران شهید طراحی شده که افزون بر بر منظر و شمایلی شکیل و زیبا، از فضاسازی نزدیک به ارزش‎های دفاع مقدس نیز برخوردار و می‌تواند محل مناسبی برای عرضه نمادهای ایثار و مقاومت محسوب شود.

دبیر دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی با بیان اینکه مراحل فراخوان این سمپوزیوم سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز شد، گفت: با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از هنرمندان خواسته شد نسبت به ساخت سردیس سرداران شهید آن در کارگاه خود اقدام کنند.

شهرستان کاشان یک هزار و ۷۴۲ شهید برای دفاع از اسلام تقدیم انقلاب کرده و دارای ۷۸ شهید مفقودالاثر، ۱۹۶ آزاده ، سه هزار و ۹۳۴ جانباز و ۷۴ شهید مدافع حرم است.

برچسب‌ها شهید مجسمه سازی کاشان شهرداری کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهید مجسمه سازی کاشان شهید مجسمه سازی کاشان شهرداری کاشان دومین سمپوزیوم ملی سردیس سرداران سرداران شهید مجسمه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

کانال خبری چند ثانیه با انتشار این عکس نوشت: «روسری بر سر بزبز قندی در شهر کتاب!»

دیگر خبرها

  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • مجسمه کریستیانو رونالدو از سنگ+عکس
  • عکس| تصویری از مجسمه سنگی رونالدو و شباهت عجیبش به این بازیکن
  • عکس | این پسربچه بهترین مجسمه رونالدو را ساخت
  • (عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد