Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@14:26:20 GMT

ایران در افت ارزش پول ملی رکورد زده است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۱۰۲۰

ایران در افت ارزش پول ملی رکورد زده است

رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید در سال گذشته تحت تاثیر تورم و پایین نگه داشتن دستوری قیمت ارز در سال‌های قبل، ایران در افت ارزش پول ملی رکورد زده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود خوانساری در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار کرد: متاسفانه اقتصاد ایران از نظر شاخص‌های اقتصادی در برخی حوزه‌ها شرایط مطلوبی ندارد و در صورتی که برنامه ریزی صحیحی صورت نگیرد، فشار اقتصادی بر روی اقشار کم درآمد جامعه افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افت ارزش پول ملی در سال‌های گذشته، گفت: متاسفانه ما در این حوزه بالاترین سرعت افت ارزش در سال گذشته را به ثبت رسانده‌ایم. در کنار آن آمار اشتغال نیز نشان می‌دهد در سال ١٣٩٩،  تعداد شاغلان از ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کاهش یافته که بخش مهمی از آن تحت تاثیر کرونا رخ داده و این فشار به اقشار کم درآمد را نشان می دهد.   رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تاب آوری اقتصاد ایران رتبه ۱۲۸ در بین ۱۳۰ کشور را نشان می‌دهد، بیان کرد: در شرایطی که ترکیه در رتبه ۶۰ قرار گرفته، فعالان اقتصادی و اقشار کم درامد در ایران فشار بالایی را تجربه می‌کنند. متاسفانه میزان خانوارهای زیر خط فقر از ۱۵ به ۳۰ درصد کاهش یافته است و این برای ما زنگ خطر خواهد بود.   خوانساری به مشکلات موجود در نظام بودجه ریزی ایران نیز اشاره کرد و گفت: براوردها نشان می‌دهد که میزان بودجه در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴۰ درصد رشد داشته که هرچند بخشی از آن در صورت تحقق به بودجه اضافه می‌شود اما در نهایت کسری بودجه بسیار محتمل است و دولت جدید احتمالا کشور را در چنین شرایطی تحویل می‌گیرد.   به گفته وی، با توجه به سرعت بالای رشد نقدینگی، نرخ تورم در اقتصاد ایران دو رقمی شده و اگر در این روند تغییری رخ ندهد ما تا پایان سال همچنان تورم دو رقمی داریم و این به معنای افزایش فشار بر روی اقشار کم درآمد است.   رئیس اتاق تهران با اشاره به برخی مشکلات داخلی در دشوارتر کردن شرایط اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: براوردها از عملکرد دو ماهه تجاری نشان می‌دهد که میزان واردات حدود ۳۸ و میزان صادرات حدود ۴۸ درصد افزایش یافته است. با این وجود، میزان ماندگاری کالاها در گمرک از حدود ۲۰ روز پیش از کرونا، امروز به ۵۰ روز رسیده و این در حالی است که هر روز توقف کالا، یک درصد به قیمت تمام شده محصول می‌افزاید و اگر تغییری در این سیاست‌ها رخ ندهد، قطعا فشار بر روی فعالان اقتصادی ادامه خواهد داشت.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: نشان می دهد افت ارزش اقشار کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم

به گزارش خبرآنلاین، پس از انتشار متن قرار دادهای شهرداری تهران با شرکت چینی توسط یک فعال رسانه‌ای، علیرضا زاکانی، شهردار تهران درصحن علنی درواکنش به انتشار این قرار دادها اعلام کرد که شهرداری از این فرد شکایت می‌کند و مطالب نوشته شده اشتباه است.

کاو ایران در خبری نوشت:او تاکید کرد که مدتی است که آن فرد اعلام کرده مسائل را مطرح می‌کنم، اما در نهایت چه چیزی گفت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، دستگاه‌های امنیتی و بانک مرکزی صفر تا صد موضوع را می‌دانند موضع ما شفاف و افتخار این دوره است. چهار ماه زمان تحویل تعهد چینی‌هاست که پس از دریافت پیش‌پرداخت انجام خواهد شد. عده‌ای می‌خواهند کار در شهر انجام نشود، اما انجام شد.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902734

دیگر خبرها

  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد
  • ابوترابی‌فرد: عملیات «وعده صادق» قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود