Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@17:15:10 GMT

درآمدگزارشگرهای ورزشی دنیاچقدراست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۱۰۹۱

گزارشگرها و خبرنگاران ورزشی همواره نقش مهمی را در انتقال درست و بی طرفانه اطلاعات درباره رویدادهای ورزشی و بازیکنان تیم ها، به طرفداران ورزش ایفا کرده‌ و با توجه به وظایف مهمی که بر دوششان گذاشته شده است، همیشه یکی از پرسش ها درباره آنها این بوده که چقدر درآمد دارند؟ ناطقان: گزارشگر و خبرنگار ورزشی را به عنوان فردی می شناسیم که اطلاعات ورزشی را جمع‌آوری می‌کند، با ادبیات خودش به نگارش درمی‌آورد و آن‌ها را یا در جریان گزارش یک مسابقه ورزشی برای تلویزیون و یا به صورت مکتوب (در قالب یک مقاله و خبر) با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و البته در این مسیر داشتن سابقه و زمینه ورزشی، می‌تواند فرصت‌های شغلی بهتری را برای این دسته از گزارشگرها فراهم کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در وبسایت «پی اسکیل»، درآمد سالانه یک گزارشگر ورزشی در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۱ ، حدود   ۳۸هزار دلار است و این مبلغ به طور سالانه برای افراد مختلف بین ۲۷ تا ۶۸ هزار دلار تفاوت دارد.

به طور معمول گزارشگرهای ورزشی یکی از مدارک دانشگاهی خود را در رشته‌های مرتبط با این حرفه همچون روزنامه‌نگاری و یا ارتباطات کسب می‌کنند، همچنین برخی از فعالان این حرفه مدارک تکمیلی در حوزه ورزش کسب کرده‌اند.

گستره فعالیت گزارشگرهای ورزشی، تلویزیون‌های منطقه‌ای و یا ملی، روزنامه‌ها، رادیو و یا نهادهای آنلاین را شامل می‌شود. در این حرفه، گزارشگر اطلاعات مورد نیاز درباره نتایج و امتیازهای بازی، آسیب دیدگی بازیکنان، تغییر در ترکیب تیم و سایر اطلاعات مربوطه را ارائه می‌دهد و همچون حرفه‌ای‌های حوزه روزنامه‌نگاری باید از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کرده و جدیدترین اطلاعات موجود را گزارش کند. منبع: ایسنا برچسب ها: درآمد ، گزارشگرهای ورزشی ، دنیا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درآمد دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی

به گزارش صدای ایران از آنادولی،​​​​​​​فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره فلسطین گفت در برابر مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا وحشت‌زده شده است.

آلبانزه در حساب ایکس خود با باز نشر تصاویر مربوط به مداخله شدید پلیس علیه دانشجویان حامی فلسطین با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی توسط یک کشور خارجی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت تا آنجا که ممکن است یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: "اجازه دهید نسل‌کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

دیگر خبرها

  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • سقوط ام باپه مقابل دیوار زرد؛ محکوم به بازگشت
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • روزنامه‌های ورزشی پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان