Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی عصر سه شنبه در گفت و گوی ویژه تلویزیونی با مردم کرمان افزود: قدرت ما محدود به نظامی نیست و اقتصاد نیز برای کشور تولید قدرت می کند.

وی اظهار داشت: در این خصوص تغییر نرخ دلار نباید زندگی مردم را تکان دهد، گوشت و مرغ نباید کالایی لوکس در زندگی مردم باشد و متاسفانه خانوارهای کم درآمد به خاطر وضعیت اقتصادی کشور، گاهی به آن دسترسی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفره مردم باید بزرگ شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  گفت: باید سفره مردم گسترده شود، قرار بود ضمن رشد ارزش پول ملی و پاسپورت ایرانی، اقتصاد رونق گیرد و مردم به حدی برسند که دیگر نیاز به یارانه نداشته باشند.

حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه ارزش ۴۵ هزار تومان یارانه افت کرده است یادآور شد: مردم به این یارانه نیاز دارند و باید ظرفیت های کشور و اقتصاد کشور را عادلانه کرد که با وجود برنامه‌ها مردم مزه شیرین عدالت را بچشند.

وی عنوان کرد: اگر کسی زبان حقوقی نداشت، باید بتواند حق خود را محاکم قضایی بگیرد و دادگستری باید حق مظلوم را بگیرد که مردم مزه عدالت را باید در اجرا بچشند.

سرمایه نیروی انسانی، معادن و کشاورزی کرمان شکوفا می‌شود

حجت الاسلام رییسی در بخش دیگری از سخنانش با درود به روح بلند حاج قاسم و شهدا، ایثارگران و جانبازان استان کرمان افزود: در چهلمین روز شهادت حاج قاسم به این استان آمده‌ام و پس از آن کرونا مجال حضور دوباره را  نداد .

وی ادامه داد: نخستین موضوع استان کرمان وجود نیروی تحصیل کرده دختر و پسر آماده به‌کار کرمانی است که باید از آن بهره ببریم.

حجت الاسلام ابراز داشت: مردمان فرهیخته استان کرمان باوجود داشتن ذخایر خدادادی معادن و گستردگی محصولات معدنی و زبانزد عام و خاص بودن در کشاورزی بویزه تولید پسته  و در خاورمیانه به عنوان مرکز تولید این محصول محسوب می شود که می‌تواند صادرات حرکت ارزشمند استان باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران افزود: کرمان به‌عنوان استانی آفتابی، مرکز تولید انرژی خورشیدی و محصولات خرما در صورت سازماندهی می‌تواند بسیار ارزشمند برای استان باشد.

کشاورزی کرمان در گرو مدیریت آب است

وی تصریح کرد: اگر در استان کرمان آب مدیریت نشود، شاهد این محصولات کشاورزی نخواهیم بود که ارتقای این بخش در گرو مدیریت آب است.

حجت الاسلام رییسی افزود: عقیده ما در کشور مدیریت صحیح آب و رونق کشاورزی است که این فرایند در استان کرمان نیز باید صورت گیرد که آن را  طی کنیم و بسیار مهم و اساسی است.

وی با تاکید بر اینکه در کرمان معادن مس، زغال‌سنگ، کرومیت و تیتانیوم و کشاورزی حرف نخست را می زند گفت: جذب سرمایه گذاری در استان خوب بوده اما تناسبی با فقر این استان ندارد.

معادن و کشاورزی کرمان تناسبی با فقر ندارد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فقر مطلق و پوشش‌های نهادهای حمایتی نباید در استان کرمان وجود داشته باشد اضافه کرد: ضمن اینکه وجود زمینه کشاورزی و معادن تناسبی با بیکاری ندارد که باید وضعیت این استان متفاوت شود.

وی تاکید کرد: صنایع دستی و صنایع قدیمی استان روز به روز باید رونق یابد که این حوزه می‌تواند زمینه اشتغالزایی در استان کرمان و ارتقای ارزش افزوده برای مردم داشته باشد.

توسعه گردشگری کرمان دنیا را با فرهنگ ایرانی اسلامی آشنا می‌کند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آثار استان کرمان در فهرست میراث جهانی به عنوان استانی تمدن ساز به میزان بالا ثبت شده است اما به تناسب این موارد ثبتی ، گردشگری استان فعال نیست.

وی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری استان کرمان می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی دنیا را با جلوه های فرهنگ ایرانی و اسلامی آشنا کند.

بستر صادرات ۲ برابری در کرمان وجود دارد

حجت الاسلام رییسی افزود: ۶ منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمان وجود دارد که برخی از آنان فعال نیستند و اگر این مناطق در کشور فعال شوند ضمن افزایش سرانه اشتغالزایی، بیکاری را کاهش و زمینه تولیدات و صادرات را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: به سمت ۲ یا چند برابر کردن صادرات غیرنفتی می‌رویم که بستر آن در منطقه استان کرمان وجود دارد که باید حداقل ۲ برابر شود و میزان ۲۰ میلیارد دلار باید به ۵۰ میلیارد دلار برسد.

تاکید بر تقویت بزرگراه های استان کرمان 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید برای استان پرظرفیت کرمان ساخت بزرگراه هایی را در راستای تقویت زیرساخت های استان پیگیری کنیم زیرا  ساخت آزاد راه ها به امنیت مردم، امنیت حمل و نقل جاده ای و نقل و انتقال کالا کمک کند و این بسیار امر مهمی است.

حجت الاسلام رییسی به موقعیت ترانزیتی استان کرمان و همجواری آن با هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت : تقویت آزادراهها و بزرگ راهها در این استان در کنار معادن غنی و کشاورزی مطلوب و ارزاور  آن می تواند در شکوفایی اقتصاد و معیشت مردم این استان و تقویت بنیه اقتصادی کشور موثر واقع شود .

وی تصریح کرد: ما امید آن را داریم که با همت شما مردم استان کرمان و مردم دیار کریمان حماسه رقم بخورد و هیچکدام از مردم کرمان در روز انتخابات در خانه نمانند و حتما بیایند و رای خودشان را بدهند.

حجت الا سلام رییسی تاکید کرد: دولتی که شکل می گیرد، اگر پشتوانه بیشتری داشته باشد، گره گشایی بیشتری از مردم می کند.

وی ادامه داد: شما با روحیات و کار من به عنوان طلبه خدمتگزار آشنا هستید، دنبال دولت کارآمدی هستیم که دغدغه مردم نسبت به فقر، بیکاری و تبعیض را حل کند و مبارزه با فساد، تبعیض و بیکاری و ایجاد اشتغال از مسائلی است که در کشور می تواند شکل بگیرد.

۴۰درصد ظرفیت تولید در کشور خالی است

حجت الاسلام رییسی تاکید کرد: ما معتقدیم ۴۰ درصد از ظرفیت تولید کشور خالی است و این ظرفیت باید به کار بیاید تا مشکلات مردم حل شود و در استان کرمان و استان های کشور زمینه برای این فعالیت کاملا وجود دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم عزیز استان کرمان که مثل همیشه محبت نسبت به انقلاب و ارزش ها دارند در انتخابات شرکت کنند، زمینه های موجود در استان کرمان و مدیریت کارآمد که می تواند این استان را بالنده کند در جایگاه شایسته و بایسته قرار دهد و سفره مردم را پر رونق کند.

نامزد سیردهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اشتغال برای بیکاران با استفاده از ظرفیت های معادن کرمان گفت: مثل آنچه در گل گهر و معادن انجام می شود می توانیم صادارت غیر نفتی را به کشورهای همسایه افزایش دهیم و این امکان پذیر است.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸خرداد ماه جاری بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی کرمان مشارکت انتخاباتی خاورمیانه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی ایران پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی کرمان انتخابات ۱۴۰۰ سید ابراهیم رییسی کرمان مشارکت انتخاباتی خاورمیانه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی ایران نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حجت الاسلام رییسی استان کرمان وجود استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور، در دیدار رؤسای دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به شهرت کرمان به "پایتخت مقاومت" به واسطه شهید سلیمانی تاکید کرد: عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی این استان نیز باید در شان این نام شکل بگیرد تا این معنای مهم تحقق یابد.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: برای اینکه از فرصتی که حاج‌قاسم برای این خطه ایجاد کرده در جهت رشد اخلاقی و فکری و... استفاده شود نیاز به طراحی هوشمندانه و مبتکرانه و طرح‌های نو و خلاقانه است که روحانیت باید محور آن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور در ادامه سخنانش با بیان اینکه عملیات شگفت‌انگیز، حیرت آور و مهم که به تعبیر سیاسیون و نیرو‌های تحلیل‌گر غربی معادلات جهانی را تغییر داد؛ تحت زعامت حکومت ولایت فقیه بود که ایران در حد یک ابرقدرت خود را نشان داد؛ افزود: این قدرت را اسلام و نیروی معنویت و ولایت فقیه به نظام داده و باعث افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات باید از ابعاد مختلف و با زبان گویا برای نسل نو بیان شود تا این نسل در جریان اتفاقات عظیم قرار بگیرد؛ متذکر شد: روحانیت نیز باید مجهز به اطلاعات و آگاهی و داشته‌های انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور سپس در پاسخ به سوالی راجع به مسئله عفاف و حجاب در جامعه با این توضیح که باید سنجیده، با تدبیر و با برنامه در برخورد با پدیده طراحی شده دشمن عمل کرد؛ افزود: اندلسی کردن جوامع یکی از راهکار‌های جدی نظام استکبار برای از هم پاشیدن کشور‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه در مواجهه با پدیده بدحجابی نباید به برنامه فرهنگی و صرف تذکر اکتفا کرد؛ بیان داشت: ضرورت رعایت عفاف و حجاب هم شرعی و هم عقلی است و به لحاظ روانشناسی ثابت شده برای حفظ امنیت و سلامت جسمی و روحی زن، ضرورت دارد و به همین جهت در برخی جوامع زنان بعضاً مسلمان نیستند، اما پوشش اسلامی را انتخاب کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی به سمت حل مشکل رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دوملت است
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم