Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:27:56 GMT

۳۷۹ شعبه اخذ رای سیار شهری و روستایی در گیلان داریم

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۲۱۰۲

۳۷۹ شعبه اخذ رای سیار شهری و روستایی در گیلان داریم

ایسنا/گیلان رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه در انتخابات پیشرو ۳۰۹۴ صندوق اخذ رای پیش بینی کردیم که ۱۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار است، گفت: از مجموع صندوق‌های اخذ رای، تعداد ۹۷۶ شعبه شهری و ۲۱۱۸ شعبه روستایی است که در شهرها ۳۵ شعبه و در روستاها ۳۴۴ شعبه سیار می‌باشد.

محمود قاسم‌نژاد امروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات مرکز استان واقع در فرمانداری رشت در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمادگی لازم جهت برگزاری انتخابات، اظهار کرد: در انتخابات پیشرو که در استان گیلان شامل سه انتخابات ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در آستانه اشرفیه، انتخابات شوراهای شهر و روستا می‌شود بالغ بر ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی در حوزه‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و همچنین محافظین صندوق، نمایندگان فرماندار، اعضای ستادهای انتخابات در سراسر استان، ستاد استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌های مرکزی و مستقل در فرآیند برگزاری این دوره از انتخابات همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه مجموعا در ۲۲۲۵ شهر و روستای استان گیلان انتخابات برگزار می‌شود، افزود: در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۹۸۸ و ۵۳۴ نفر واجد شرایط رای در گیلان داریم که از این تعداد، ۴۰ هزار و  ۴۰۵ نفر رای اولی هستند ۲۰ هزار و ۵۱۱ نفر آنان پسر و ۱۹ هزار و ۸۹۴ نفر آنان دختر هستند.

قاسم‌نژاد گفت: در حال حاضر در انتخابات شوراهای شهر در سراسر استان گیلان ۱۴۵۰ داوطلب داریم که در ۵۳ شهر استان گیلان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه مجموع داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی در روستاهای استان ۱۳۳۹۴ نفر است، تصریح کرد: در انتخابات میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه ۲۰ نفر برای کسب کرسی نمایندگی مردم در مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان خاطرنشان کرد: در ۵۳ شهر استان گیلان که انتخابات شوراها برگزار می‌شود، ۴۷ شهر شورای پنج نفره، ۵ شهر شورای هفت نفره، یک شهر شورای ۱۱ نفره دارد.

معاون سیاسی استانداری گیلان با بیان اینکه در ۲۱۷۲ روستا انتخابات برگزار می‌شود، گفت: از مجموع روستاهای استان ۸۹ روستا دارای شورای پنج نفره و ۲۰۸۳ روستا هم دارای شورای سه نفره می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخاب ۱۰ درصد به تعداد صندوق اخذ آرای استان جهت رفاه حال بیماران بستری در قرنطینه و افراد دارای کهولت سن افزوده شد، ادامه داد: در انتخابات پیشرو ۳۰۹۴ صندوق اخذ رای پیش بینی کردیم که ۱۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار است.

قاسم‌نژاد اضافه کرد: از مجموع صندوق‌های اخذ رای، تعداد ۹۷۶ شعبه شهری است که از این تعداد ۹۴۱ شعبه ثابت و ۳۵ شعبه سیار می‌باشد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: تعداد شعب اخذ رای روستایی ۲۱۱۸ شعبه است که ۱۷۷۴ شعبه روستایی ثابت و ۳۴۴ شعبه روستایی ما سیار است.

وی بیان کرد: برای آن دسته از افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند یا نمی‌توانند به دلیل کهولت سن در شعب اخذ رای حاضر شوند، شعبات سیار روستایی و یا شهری موظف هستند که منازل این افراد برای اخذ رای مراجعه کنند. البته صندوق‌های سیار اخذ رای برای پادگان‌ها، مراکز بیمارستانی و افرادی که نمی‌توانند شیفت کاری خود را ترک کنند هم ارسال می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی معاون سیاسی استاندار انتخابات صندوق رای گیری رئیس ستاد انتخابات گیلان استان گیلان شعبه سیار اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام

ایسنا/ایلام مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام از اشتراک پذیری ۱۰ هزار و  ۲۳۶ مشترک جدید در طول سال ۱۴۰۲ در مناطق شهری و روستایی ایلام خبر داد.

 «مجتبی بهادری» در گفت‌وگو با ایسنا ، با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۴ هزارو ۲۰۸ مورد در ایلام، ۲۰۵ مورد در چوار، ۵۲۴ مورد در ایوان، ۴۳۰ مورد در دره شهر، ۵۶۵ مورد در آبدانان، ۸۴۵ مورد در دهلران، ۲۲۲ مورد در صالح آباد، ۱۱۳ مورد در آسمان آباد، ۶۶۴ مورد در ملکشاهی، ۳۰۷ مورد در مهران، ۳۲۸ مورد در بدره، ۶۵ مورد در زرنه، ۴۷۴ مورد در لومار، ۴۹۷ مورد در موسیان، ۵۰۲ مورد در توحید، ۲۱۶ مورد در پهله و ۷۱ مورد در میمه بوده است.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته ۱۰ هزارو ۲۳۶ مشترک جدید به آمار مشترکین در اقصی نقاط استان روستایی استان اضافه شده است، گفت: در مجموع تعداد مشترکین گاز در مناطق شهری و روستایی استان به ۲۱۵ هزارو ۴۶۵ مشترک رسیده است.
بهادری با اشاره به اینکه شرکت گاز استان ایلام حرکت رو به رشد و پرشتابی را در توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان دنبال نموده که هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: با تلاش و کوشش همکاران این شرکت هم اکنون این استان در ردیف استان های سبز کشور قرار گرفته است.
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه نقش بی بدیل گاز در سبد انرژی گامی مؤثر در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی است، گفت: جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یکی از اهداف استراتژیک این شرکت علاوه بر حفظ محیط زیست، در ایجاد رفاه عمومی، برقراری عدالت اجتماعی، پیشران توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار در روستاها تأثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۳۸۵ منزل خانوار تحت حمایت کمیته حضرت امام (ره) و بهزیستی لوله کشی داخلی انجام شده است، گفت: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۳۸۵ مورد گازکشی داخلی ساختمان افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را در طول سال گذشته بصورت رایگان انجام داده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس
  • دور دوم انتخابات در کرمانشاه در ۶۴۵ شعبه برگزار می‌شود
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام