Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@03:03:25 GMT

رضایی: برای یک قیام اقتصادی آمده‌ام

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۲۲۸۲

رضایی: برای یک قیام اقتصادی آمده‌ام

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما آمده‌ایم تا یک قیام فرهنگی، اقتصادی داشته باشیم برای شکستن محاصره اقتصادی، پیشرفت‌های بزرگ، زندگی بهتر و تشکیل دولت وحدت ملی را انجام دهیم.

به گزارش مشرق، محسن رضایی میرقائد عصر امروز در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان چهارمحال و بختیاری از طریق شبکه جهانبین گفت: سیاست‌های نادرست دولت‌ها در این ۲ یا سه دهه اخیر باعث شد که علی‌رغم توانایی‌های عظیم ایران در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و بعضا ناامیدی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما آمده‌ایم تا یک قیام فرهنگی، اقتصادی داشته باشیم برای شکستن محاصره اقتصادی، پیشرفت‌های بزرگ، زندگی بهتر و تشکیل دولت وحدت ملی را انجام دهیم.

مردم تکلیف انتخابات را مشخص می‌کنند

وی افزود: این طور نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد و این شما مردم هستید که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنید و اراده اصلی مردم هستند.

رضایی اضافه کرد: ما مناطق اقتصادی ایجاد می‌کنیم و به استان‌ها اختیارات و مسئولیت می‌دهیم یعنی اگر در یک استانی مردم سپرده‌هایشان را در بانک‌ها گذاشتند این منابع در همان محل هزینه خواهد شد.

وی عنوان کرد: این طور نیست که تهران استان‌ها را استثمار کند و خارج از ایران تهران را استثمار کند.

تجویز نسخه واحد برای استان‌ها شیوه غلطی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این طور نیست که از تهران یک نسخه واحد برای استان‌ها صادر شود،   توضیح داد: دولت ما که دولت اقدام و تحول و پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است زمان شعار تمام شده و زمان عمل فرامی‌رسد.

وی گفت: برای هر استانی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد برنامه خاص با کمک مردم و نخبگان همان استان نوشته شده است و این طور نیست که فولاد را از استان هرمزگان بیاورند آب یک جایی که مرکز هنرهای دستی ایران است را خشک کنند.

رضایی اظهار داشت: نسخه واحد نوشتن برای استان‌ها از تهران به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها و مزیت‌های مردم هر استانی است.

راه‌اندازی صنایع فولاد در مرکز ایران غلط است

وی با اشاره به پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی به همه مردم ایران، افزود: دلیلی ندارد صنایعی فولاد که به آب فراوان نیاز دارد به مرکز ایران منتقل شود که مشکلات خشکسالی و کمبود آب را در آینده ایجاد خواهد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اقدامات تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه اقتصاد به استان‌ها واگذار می‌شود تا قطب‌های اقتصادی ایجاد شود.

رضایی با اشاره به اینکه تمام ایران را به کارگاه‌های اقتصادی تبدیل خواهیم کرد، گفت: این‌ها مشروط بر این است که جوانان ما نشاط داشته باشند، از ظرفیت‌های بانوان استفاده شود و آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم.

در دولت من استانداران را نخبگان انتخاب می‌کنند

وی عنوان کرد: استانداران دولت اقدام و تحول از مردم همان استان انتخاب خواهد شد چرا که  هر سرزمینی برای خودش مردان و زنان نام‌آوری دارد به این منظور کاندیداهایی انتخاب می‌شوند و نخبگان استان‌ها از این جمع استاندار را انتخاب می‌کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما به این موضوع که دولت‌ها رفیق رفقای خود را چه قوی یا ضعیف در استان‌ها به کار بگیرند پایان خواهیم داد، تأکید کرد: انتخاب استانداران را به نخبگان استان‌ها می‌سپاریم که فارغ از هر باند، جناح و گروهی انتخاب شوند.

نهضت خانه‌سازی را راه خواهم انداخت

وی ادامه داد: اولین توجه ما به اقشار آسیب‌پذری چون معلمان، کشاورزان، کارگران و کارکنان دولت است و دولت مرکزی به استان‌ها کمک خواهد تا شغل به وجود بیاورند.

رضایی با اشاره به اینکه نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را راه خواهیم انداخت، گفت: با آورده ۳۰ میلیون تومانی بانک‌ها را مکلف خواهم خواهم کرد ۹۰ درصد مابقی سهم خرید خانه را به متقاضی وام دهد و هیچ ضامنی هم نمی‌خواهد همان ملک به عنوان ضمانت نزد بانک معرفی خواهد شود.

وی افزود: اگر صنعت مسکن در کشور راه بیفتد ۳۰۰ صنعت دیگر فعال خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: کسب و کارهای خانگی را در داخل خانه‌ها توسعه خواهیم داد و شهرها را اقتصادی خواهیم کرد و اقتصاد ملی از نهاد خانواده‌ها آغاز شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین دولت مرکزی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محسن رضایی انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طور نیست استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

رئیس جمهور با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت رفع ناترازی‌ها و مشکلات کشور از جمله تنش‌های‌ آبی، ناترازی برق، مشکلات اشتغال و مسکن، تورم، کسری بودجه و بهبود وضعیت اقتصادی زندگی مردم را در محور برنامه‌های خود قرار دادیم، گفت: امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) با گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا تصریح کرد: مردم عزیز این مناطق در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و یار انقلاب، امام و رهبری بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره به دنبال فرصتی بودم تا در جمع باصفا و نورانی مردمان سخت‌کوش و متدین این منطقه حضور یابم، افزود: بنای دولت اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی است. بر همین اساس در آغاز به کار دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا، ناترازی‌های گسترده برق، کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال و رفع دغدغه مردم درباره مسکن را مبنای کار خود قرار دادیم و امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده‌اند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور شرایط اقتصادی زندگی مردم را بهبود بخشیم، اظهار داشت: بنای بنده این نیست که بگویم دولت چه وضعیتی را تحویل گرفت و در گذشته وضعیت چگونه بوده است، اما فقط در یک مورد دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم که این کسری بودجه یکی از اصل‌ترین دلایل ایجاد تورم است، اما بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول با تولید و ایجاد منابع و درآمدهای جدید هم این کسری را رفع کردیم و هم توانستیم روند تورم را کاهشی کنیم.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 747977

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت