Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@07:36:16 GMT

آغاز ثبت نام وام ودیعه مسکن از فردا

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۲۳۶۷

آغاز ثبت نام وام ودیعه مسکن از فردا

به گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ثبت‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت 12 فردا آغاز می‌شود. این در حالی است که میزان ودیعه مسکن در منطقه شهری تهران 70 میلیون تومان، سایر کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت شامل مشهد، اصفهان، کرج، شیراز،تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) 40 میلیون تومان و سایر شهرها 25 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تمامی مستاجران واجدشرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می‌توانند از 26 خرداد به سامانه tem.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند و باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی باید مربوط به نیمه نخست سال 1400 باشد.

چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.

براساس این گزارش امسال بر خلاف سال گذشته میزان تسهیلات وام ودیعه مسکن در استان تهران ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است و به گفته محمود محمود زاده معاون وزیر راه وشهرسازی امسال مدت زمان ثبت نام در وام ودیعه مسکن تا شهریور ماه تمدید شده است .

او تصریح کرد: امسال متقاضیان می توانند نام منطقه و شعبه خود را برای دریافت تسهیلات انتخاب کنند.

براساس این گزارش هنوز میزان اقساط و یا بازپرداخت این تسهیلات مشخص نیست و وزارت راه وشهرسازی و بانک مرکزی صحبتی در این خصوص انجام نداده اند.

گفتنی است در سال گذشته وزارت راه وشهرسازی برای تسهیلات وام ودیعه مسکن اعلام کرد که ساز وکار اعطای این تسهیلات در قالب دستورالعملی که بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تهیه کرده اند، اجرایی شده و این وام به اسم مستأجر پرداخت شده اما به موجر داده می‌شد.

وزارت راه وشهرسازی پرداخت این تسهیلات را در قالب سه مدل ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومانی عنوان و اعلام کرد: اقساط وام ۵۰ میلیون تومانی استان تهران ۵۴۰ هزار تومان، وام ۳۰ میلیونی برای شهرهای بزرگ ۳۲۵ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان است.

نرخ سود این تسهیلات در سال گذشته ۱۳ درصد اعلام شد و مستأجر فقط سود این وام را پرداخت کرده و اصل وام پایان سال به بانک برگشت داده می‌شود . سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته بود.

به نظر می رسد که امسال هم سازکار تسهیلات سال گذشته را اجرایی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وام ودیعه مسکن بازار مسکن وام ودیعه مسکن میلیون تومان راه وشهرسازی وزارت راه سال گذشته ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: هشت هزار فقره تسهیلات برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان اختصاص یافته است.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران