Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالاری حل مشکلات حوزه سلامت گیلان و توسعه آن را در گرو حمایت بیشتر نمایندگان گیلان در خانه ملت دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، نشست هم افزایی، هم فکری و هماهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گیلان در مجلس شورای اسلامی با رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی در خصوص پیگیری پروژه های عمرانی حوزه سلامت گیلان امروز(سه شنبه، ۲۵ خرداد) در سالن اجلاس حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«ارسلان سالاری» با بیان اینکه در جهت حل مشکلات حوزه سلامت استان از تمامی ظرفیت‌های ملی به کار گرفته‌شده است، از تجهیز ناوگان اورژانس استان به ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال خبرداد و گفت: تعداد پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی از ۶۲ پایگاه به ۶۸ پایگاه افزایش یافته است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی هفت‌دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان‌های گیلان خبر داد و افزود: ۲ دستگاه دیگر نیز در حال راه‌اندازی است و در مراکز ۱۷ شهریور، پور سینا، شفا و دکتر حشمت نیز به‌زودی CT اسکن مورد بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به لزوم وجود دستگاه اکسیژن ساز در بحران کووید ۱۹ در بیمارستان های استان اظهارداشت: ۱۷دستگاه اکسیژن ساز با اعتباری بالغ‌ بر ۲۷۰ میلیارد ریال در استان راه‌اندازی شده است و بیمارستانی در گیلان وجود ندارد که اکسیژن ساز نداشته باشد.

 

سالاری ادامه داد: با پیگیری‌های مستمر و بنا بر نیاز شهرستان‌ها در بیمارستان شهید نورانی تالش، بیمارستان حشمت، بیمارستان امینی لنگرود، شهید انصاری رودسر، بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا و بیمارستان رازیسه دستگاه رادیولوژی ثابت و ۶ دستگاه رادیولوژی پرتابل راه اندازی شده است.

 

وی توجه دانشگاه علوم پزشکی به توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و اعلام کرد: ۱۰ دستگاه اتوکلاو بیمارستانی و پنج دستگاه اتوکلاو پلاسما، ۶۱۰ دستگاه تخت بستری و ۱۶ دستگاه تخت جراحی و همچنین ۷۸ دستگاه تخت ویژه ICU در بیمارستان‌های استان راه اندازی شده است.

 

سالاری با اشاره به تجهیز اورژانس بیمارستان شهید بهشتی انزلی به ۱۶ تخت با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، توسعه بخش اورژانس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) با همکاری ارتش و بهسازی مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی شهر ماکلوان را از دیگر اقدامات دکر کرد که در آینده ای نزدیک این مرکز به دستگاه CT اسکن و MRI نیز تجهیز می‌شود.

 

وی بهره برداری از نخستین مرکز کاشت حلزون شنوایی قطب کاشت حلزون شمال کشور در گیلان در خردادماه سال گذشته را در راستای توسعه خدمات درمانی در گیلان برشمرد و تاکید کرد: گیلان دهمین استان و چهاردهمین مرکز دست‌یافته به جراحی کاشت حلزون کشور است و تاکنون بالغ‌ بر ۱۵ مورد کاشت حلزون انجام‌ شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بهره‌برداری از دستگاه رادیوتراپی شتاب‌دهنده با انرژی بالا در بیمارستان رازی را پس از گذشت ۱۰ سال( در سال ۹۹) از دیگر نقاط عطف توسعه در گیلان دانست و بیان کرد: پس از ۳۰ سال از دایر شدن دانشگاه علوم پزشکی در گیلان، خوابگاه دانشجویی به ارزش ۲۷۰ میلیارد ریال برای دانشجویان خریداری‌ شده است.

 

وی با بیان اینکه دو سال پیش این دانشگاه را با بدهی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تحویل گرفته است گفت: اکنون مجموع بدهی‌های دانشگاه به ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

 

سالاری از انتقال حقوق و مزایای ۸۵۰ نیروی طرحی دانشگاه به محل بند " و " با حمایت و عنایت سازمان برنامه‌ و بودجه خبر داد و گفت: با این اقدام سالانه بالغ‌ بر ۷۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در بودجه دانشگاه تحقق می‌یابد.

 

وی با اشاره به ظرفیت بی نظیر مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت و لزوم حمایت آنها همچون گذشته در جهت تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت استان، گفت: ۲۲ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در تیر ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱۸ میلیارد تومان، ۱۱ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در شهریور امسال با اعتباری بالغ‌ بر ۹۰ میلیارد تومان، ۶ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت در بهمن ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ‌بر ۷۲ میلیارد تومان، ۲ پروژه کلان عمرانی دانشگاه علوم پزشکی، اسفند ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ‌بر ۱۲۶ میلیارد تومان در صورت مساعدت و همراهی نمایندگان مردم در خانه ملت افتتاح خواهد شد.

 

 

«احمد دنیا مالی»  نیز در این نشست با تقدیر از زحمات و تلاش های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت تقویت زیرساخت ها و همچنین مبارزه با بیماری کووید ۱۹، با اشاره به قرارداد دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) سپاه، افزود: برای اجرای تفاهمات فی مابین دانشگاه با قرارگاه خاتم الانبیا جهت اجرایی شدن پروژه های بزرگ حوزه سلامت استان، چندین جلسه با فرمانده قرار گاه برگزار کردیم اما به نظر می رسد همکاران وزرات بهداشت رغبت چندانی برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها ندارند.

 

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان زحمات زیادی را در جهت استقرار تجهیزات و توسعه بناها طی دو سال اخیر متحمل شده، گفت: اجرای توافقات قرارگاه سازندگی سپاه با دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌تواند شاخص های توسعه استان را به ویژه در افزایش تخت های درمانی ارتقا ببخشد.

 

«خلیل بهروزی فر»  نیز اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی ۲ سال اخیر را اقدامات جهادی ذکر کرد و با ابراز امیدواری از روحبه جهادی موجود در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اعلام کرد: یقینا مردم از روحیه جهادی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان منفعت خواهند برد.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه شهرستان شفت یکی از شهرستان های کم برخوردار استان است، خاطرنشان کرد: با امکانات و استعداد موجود باید توجه ویژه ای به شفت بشود.

 

وی از آمادگی وکلای مجلس در جهت حمایت از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و افزود: نمایندگان استان در خدمت علوم پزشکی گیلان هستند و آنچه که در توان هست برای توسعه بهداشت و درمان استان به کار خواهند گرفت.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگان گیلان در خانه ملت سلامت گیلان بهداشت و درمان گیلان کرونا در گیلان کاشت حلزون عمرانی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانشگاه علوم پزشکی مجلس شورای اسلامی اعتباری بالغ میلیارد تومان میلیارد ریال کاشت حلزون راه اندازی حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمام هزینه‌های درمان و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به‌صورت رایگان انجام دهند.

وی افزود: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به‌صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند در راستای حمایت از آینده‌سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

مؤمنی یادآور شد: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 750952

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند