Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب نشستی با نظارت طرف سعودی در ریاض برگزار کردند تا تنش‌های سه ماهه اخیر میان دو طرف را رفع کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، نمایندگان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب شامگاه روز گذشته نشستی با نظارت طرف سعودی در ریاض برگزار کردند تا تنش‌های به وجود آمده میان دو طرف از سه ماه پیش را رفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد: این نشست در فضایی مثبت و با نظارت تیم میانجی سعودی و به ریاست «محمد آل جابر»، سفیر عربستان در یمن برای اجرای توافق ریاض برگزار شد.

پس از آنکه جدایی‌طلبان جنوب یمن ریاض را در اواخر ماه ترک کردند، این نخستین نشستی است که به صورت رسمی رسانه‌ای می‌شود؛ «حسین منصور»، دبیرکل پیشین هیئت دولت، نمایندگی دولت مستعفی و «ناصر الخبجی»، مذاکره‌کننده ارشد جدایی‌طلبان جنوب ریاست دو طرف مذاکره را برعهده داشتند.

خبرگزاری رسمی عربستان در ادامه تاکید کرد: دو طرف یمنی در این نشست بر توقف هر گونه تنش‌ و انجام اقدامات لازم برای حمایت و بازگشت دولت به عدن و همکاری و تلاش برای پیگیری و تکمیل اجرای توافق ریاض تاکید کردند.

تاکنون شورای انتقالی جنوب یمن یا دولت مستعفی هیچ بیانیه‌ای درخصوص توقف تنش‌ها صادر کرده‌اند.

منابع دولتی یمن پیشتر تصریح کردند: پس از گذشت سه ماه از خروج دولت مستعفی از عدن، عربستان بر فشارهای خود بر دو طرف برای بازگشت به توافق ریاض افزوده است.

به گفته منابع آگاه، قرار است شماری از وزرای دولت سهمیه‌ای طی ساعات آتی به عدن بازگردند تا در ادامه «معین عبدالملک»، نخست‌وزیر دولت مستعفی که از ماه مارس در ریاض به سر می برد، به عدن بازگردد.

این تحولات در حالی است که جدایی‌طلبان بر تحرکات خود برای تسلط بر نهادهای دولتی افزوده‌اند و طی هفته‌های اخیر، ساختمان خبرگزاری رسمی یمن «سبا» و روزنامه دولتی الثوره را به تصرف خود در آورده همچنین جدایی‌طلبان قراردادهایی با شرکت‌های خارجی برای تولید انرژی در شهر عدن امضا کرده‌اند که بخشی از اختیارات دولت به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی جدایی طلبان دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ

یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: کشورهایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

 وی تاکید کرد که با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

 حمدان گفت ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم.

 وی افزود: عملیات رفح بیشتر از اینکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است.

 اسامه حمدان تاکید کرد شاخه نظامی حماس مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

حماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شودواکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطینحماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بودحماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد

انتهای پیام/
 

 

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • تیاگو سیلوا با فلومیننزه به توافق اولیه دست یافت
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد