Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@09:42:33 GMT

بسته حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۳۰۵۷

بسته حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا تمدید شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنا بر اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، بر اساس مصوبه شماره دو، هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا «بسته حمایت از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰» تمدید شد.

در این اطلاعیه آمده است: فهرست مشاغل و کسب و کارهایی که عناوین آن‌ها متناسب با گروه‌های شغلی تعطیل یا محدود شده در طرح جامع محدودیت تردد و تجمع عمومی مصوب ستاد ملی کرونا تنظیم و در نشست‌های کارگروه یاد شده به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان و صاحبان مشاغل و کسب و کسب و کارهای مشمول می‌توانند برای ثبت نام به سامانه https://corona-kara.mcls.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

فهرست مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده مشمول حمایت‌های اقتصادی سال ۱۴۰۰ مصوب کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری کرونا عبارتند از:

۱. مراکز آموزشی، آموزشگاه‌ها و مهد کودک‌ها (به غیر از مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی)

۲. مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای (غیر دیجیتال)، موزه‌ها، سینماها و تئاترها

۳. مراکز تفریحی، باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها

۴. مراکز ورزشی، باشگاه‌ها، مراکز ورزشی آبی، پارک‌های آبی و استخرها

۵. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، خدمات بین راهی، زائر سراها، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس‌های مسافرتی

۶. شرکت‌های حمل و نقل مسافر برون شهری

۷. مراکز پذیرایی تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، چایخانه‌های قهوه خانه‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا

۸. قنادی، شیرینی پزی، آبمیوه و بستنی فروشی

۹. آرایشگاه‌های مردانه، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی

۱۰. مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان و تزئینات داخلی، ساختمان، آتلیه و عکاسی

۱۱. مراکز عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی

۱۲. نمایشگاه‌های تجاری اعم از عمومی، تخصصی و بین المللی

223227

کد خبر 1525632

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا رکود اقتصادی اقتصاد ایران وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی

بی‌راه نیست که بگوییم نیت دست خالی نرفتن زائران از حرم سلطان خراسان سبب شد که خادمان رضوی در این سال‌ها با نوشیدنی دلچسبی در صحن‌ها از زائران پذیرایی کنند. حتماً شما هم وقتی خسته از کارهای روزانه یا تحمل رنج سفر، دو رکعت نماز زیارت خوانده‌اید و بعد از خواندن زیارت‌نامه‌ای سبکبال شده‌اید، دوست دارید گلویی تازه کنید و چه نوشیدنی بهتر از یک استکان چای داغ و خوش عطر آن هم با میزبانی بهترین بندگان خدا. حتی اگر اهل چای هم نباشید، شک نداریم که پاهایتان برای نوشیدن جرعه‌ای از خوان رحمت رضوی سست می‌شود. چای‌هایی که تهیه آن مثل گرفتن غذای حضرتی نیاز به طی مقدماتی ندارد. فقط کافی است چند دقیقه‌ای در کنار خیمه‌های سفید رنگ گوشه دنج یکی از صحن‌های کوثر، غدیر، باغ رضوان یا امام حسن مجتبی(ع) در چهار گوشه حرم مطهر، منتظر بمانید تا نوبت به شما شود و آرامش را سر بکشید.

این چایخانه‌ها روزانه پذیرای حضور زائران زیادی از شهرهای دور و نزدیک و همچنین مجاوران حضرت امام رضا(ع) هستند. در ادامه ویدیویی از حضور نجم‌الدین شریعتی مجری خوب یکی از برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون «سمت خدا» را می‌بینیم که مشغول ریختن چای و پذیرایی از زائران است.

زهره هاشمی

دیگر خبرها

  • اولتیماتوم اینتر به دنزل دومفریز برای تمدید قرارداد
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران