Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:56:26 GMT

آشنایی با تیم ملی فوتبال اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۳۳۲۸

آشنایی با تیم ملی فوتبال اوکراین

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) به دلیل همه گیری ویروس کرونا با یک سال تاخیر ۲۱ خرداد ماه با حضور ۲۴ تیم در ۶ گروه ۴ تیمی آغاز شد.

یکی از تیم‌های حاضر در این دوره تیم ملی فوتبال اوکراین است که به همراه تیم‌های اتریش، هلند و مقدونیه شمالی در گروه C قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی فوتبال اوکراین

اوکراین در جام ملت‌های اروپا یورو ۲۰۱۶ نتوانست امتیازی بگیرد و حتی گلی به ثمر برساند و در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز ناکام ماند.

پیروزی ۵ بر صفر برابر صربستان در ژوئن سال ۲۰۱۹ یکی از بهترین مسابقات تیم ملی اوکراین پس از فروپاشی شوروی سابق بود. این تیم توانست یک کشور از هم پاشیده شده توسط جنگ داخلی، را با هم متحد کند.

برخی از نتایج این تیم در رقابت‌های لیگ ملت‌ها و مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ ناامید کننده بوده است، اما هنوز روند مثبتی در این تیم احساس می‌شود.

سرمربی تیم: آندری شوچنکو

بی شک بزرگترین بازیکن تاریخ اوکراین شوچنکو است، اما انتظار نمی‌رفت که او مربی بزرگی شود. انتصاب او به عنوان سرمربی تیم ملی اوکراین در سال ۲۰۱۶ با بدبینی و تردید‌هایی همراه بود و برخی از افراد انتظار داشتند که پس از ناکامی در مقدماتی جام‌جهانی شوچنکو اخراج شود، اما او ثابت کرد که آن‌ها اشتباه می‌کنند. ستاره سابق آث‌میلان تیم هیجان انگیزی درست کرده است. این تیم خط دفاعی منظم، اما با اندیشه‌های تهاجمی دارد.

ستاره مطرح: ستاره سرشناس این تیم الکساندر زینچنکو است.

هنگامی که زینچنکو سال ۲۰۱۶ به عنوان یکی از اولین خرید‌های پپ گواردیولا به منچسترسیتی پیوست، آندری ورونین، مهاجم سابق لیورپول گفت: "او فقط می‌توانست آنجا فرصتی برای بازی با پلی استیشن به دست آورد"، اما زینچنکو برخلاف انتظار توانسته تاکنون آنجا بماند و در راه رسیدن پپ گواردیولا به فینال لیگ قهرمانان نقش مهمی ایفا  کند.

پدیده اوکراین: ستاره جوان این تیم ایلیا زابارنی است. این بازیکن ۱۸ ساله از ماه سپتامبر و به دنبال بحران مصدومیت در تیم دیناموکیف، به تیم بزرگسالان راه یافت.

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال اوکراین

دروازه بانان: گئورگی بوشچان (دینامو کیف)، آندری پیاتوف، آناتولی تروبین (هر دو از شاختار دونتسک)

مدافعان: ادوارد سوبول (بروخه)، ایلیا زابارنی، ویتالی مایکولنکو، اولکساندر کاراوایف، اولکساندر تیمچیک، دنیس پوپوف (همگی از دینامو کیف)، سرهی کریوستوفف، مایکولا ماتوینکو (هر دو از شاختار دونستک)

هافبک‌ها: گئورگی سوداکوف، تاراس استپاننکو، مارلوس (همگی از شاختار دونتسک)، سرهی سیدورچوک، مایکولا شاپورنکو، ویتکور سیگانکوف (همگی از دینامو کیف)، آندری یارمولنکو (وست هم)، روسلان مالینوفسکی (آتالانتا)، یوگن ماکورنکو (کورتریک)، الکساندر زینچنکو (منچسترسیتی)، رومن بزوس (خنت)، الکساندر زوبکوف (فرانس واروش)

مهاجمان: رومن یارمچوک (خنت)، آرتم بسدین (دینامو کیف)، آرتم دوبیک (دنیپرو)

بیشتر بخوانید

یورو ۲۰۲۰/ آشنایی با تیم ملی فوتبال دانمارک یورو ۲۰۲۰/ بلژیک شانس اول، رقابت تنگاتنگ بین روسیه و دانمارک در گروه B

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش جام ملت های اروپا یورو ۲۰۲۰ تیم ملی فوتبال اوکراین دینامو کیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رئیس جمهور گفت: اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام موثری در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آقریقا اظهار داشت: این نشست نماد و نمودی است از اراده کشورهای آفریقایی و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی. اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است.

رئیسی تصریح کرد: ما برخی از فعالان را می بینیم آشنایی کامل با ظرفیت‌های آفریقا ندارند و یا آشنایی کامل با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران ندارند که اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام خوبی است در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند