Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به آتش‌سوزی در ارتفاعات دراک که ۲۰۰ هکتار از مراتع را در بر گرفت، اظهار کرد: ۴۰ آتش نشانان از ۷ ایستگاه عملیاتی از ساعت ۱۳ امروز ۲۵ خرداد ماه با تجهیزات مخصوص در محل حادثه مستقر و در جهت اطفای این حریق گسترده تلاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: وزش باد شدید در ارتفاعات مانع اطفای حریق شده و کار را برای نیرو‌های امدادی سخت کرده بود، ولی تلاش بی وقفه آتش نشانان در ارتفاعات و مسیر‌های صعب العبور کوهستان مانع از سرایت حریق به مخازن آب و دکل‌های برق شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه با گرم شدن هوا پوشش‌های گیاهی به پوشال‌های خشک و با اشتعال سریع، تبدیل شده اند، افزود: شهروندان و گردشگران با بی‌احتیاطی موجب بروز آتش‌سوزی این عرصه‌های طبیعی و از بین رفتن گونه‌های گیاهی می‌شوند.

قانع از شهروندان خواست موقع ترک مراتع آتش را به‌ خوبی و به شکل اصولی خاموش کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
او تصریح کرد: این آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی را به مخاطره انداخت.

هم اکنون آتش بعد از ۴ ساعت تلاش آتش نشانان کنترل شده و عملیات لکه گیری در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل آتش سوزی مراتع ارتفاعات دراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل آتش نشانی یاسوج از ادامه تلاش‌های سه روز آتش نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله در رودخانه خرسان خبر داد.

محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: یک تیم ۶ نفره غواصی آتش نشانی یاسوج به فرمانده مدیرعامل آتش نشانی پس از حدود ۱۰ کیلومتر پیاده روی در منطقه کوهستانی و سخت گذر، جستجوها را از سمت منطقه «دره شور» شروع کردند.

وی اظهار کرد: این کودک ۵ ساله در منطقه «نارمه» پشت کوه شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری غرق شد که آب رودخانه خرسان جسد این کودک به حوزه استحفاضی استان کهگیلویه و بویراحمد انتقال داد و نیروهای امدادی با حس انسان دوستانه سه روز است که در تلاش برای پیدا کردن جسد این کودک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم