Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در ویژه‌ برنامه انتخاباتی شبکه نور، در گفت‌وگو با مردم قم، عنوان کرد: بحث تکمیل واکسیناسیون به ‌صورت عادلانه و در سریع‌ترین زمان از اولویت‌های من است.
وی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و اگر همین روند و شیوه‌ای که وجود دارد را ادامه بدهیم ممکن است نتایج بدتری هم داشته باشیم، ادامه داد: اقشار مختلفی از مردم در همه استان‌ها گرفتار بیکاری و معیشت هستند و رفاه آسایش زندگی‌شان تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری دشمن به مراحل نامطلوبی رسیده است؛ بنابراین تغییر ریل گذاری اقتصاد کشور و بازنگری در نحوه اداره جامعه جز اولویت‌های بنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مشکل کشور این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده و مسائل اقتصادی ما تحت تأثیر نگاه سیاسی است به ‌ویژه در استان‌ها که باعث شده است نتوانیم از ظرفیت‌های استان‌ها استفاده کنیم و یک ارتباط منطقی بین استان‌ها برای توسعه اقتصادی داشته باشیم که علت این امر کم بودن نگرش اقتصادی در مسئولین است.
وی بابیان اینکه در دنیا سیاست را در اختیار اقتصادی قرار دادند و بر مبنای طراحی‌هایی که دارند برای بهبود زندگی مردم کار می‌کنند، اظهار کرد: هر اقدامی که در کشور انجام می‌شود باید منفعتی برای جبیب مردم داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه به خاطر تخصص اقتصادی که داشتم وارد صحنه انتخابات شدم، ادامه داد: در چهل سال گذشته همه مسائل اقتصادی را زیر نظر داشتم و به همه بنگاه‌های اقتصادی بزرگی اشراف دارم و درباره مسائل مربوط به شاخص‌های اقتصادی اطلاعات کامل دارم.
وی افزود: برای اصلاح ریل‌گذاری اقتصادی و اینکه آخرین فرصت باقی‌مانده برای اصلاح اقتصاد را از دست ندهیم وارد صحنه شدم و به همین خاطر گفتم که من فقط چهار سال می‌خواهم رییس‌جمهور باشم؛ زیرا بسیاری از رییس‌جمهورهایی که آمدند به خاطر محافظه‌کاری که در چهار سال دوم هم باید رای مردم را به دست بیاورند، نمی توانند اقدامات اساسی و اصلاحی را انجام دهند.
کاندیدا ریاست جمهوری اظهار کرد: در رابطه با استان‌ها یک مشکل اساسی داریم و آن این است که راهبرد توسعه اقتصادی استان‌ها را نداریم؛ چون استان‌ها هرکدام با توجه اقلیم، نزدیکی به همسایگان و... ویژگی‌های متفاوتی دارند.
وی بیان کرد: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه کلکسیونی از مشکلات را که به خاطر نگاه متمرکزی که داشتیم را به ‌تدریج از صحنه اقتصادی کشور برداریم.
وی ادامه داد: وقتی در شهر بزرگی مثل تهران یا سایر شهرهای بزرگ متمرکز می‌شویم به ‌طور طبیعی سایر شهرها به حاشیه می‌روند و باعث می‌شود که به ‌مرور زمان روستاها و شهرهای کوچ خالی از سکنه شوند و مردم در حاشیه شهرهای بزرگ ساکن ‌شوند و برای حل این مساله باید به‌ جای نگاه سیاسی به استان‌ها، نگاهی اقتصادی داشته باشیم، زیرا با نگاه سیاسی، مسائل را امنیتی می‌بینیم.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه استان باید به ویژگی‌های هر استان توجه کرد، بیان کرد: در دولت من هر سه ماه جلسه‌ای با نخبگان، جوانان و افراد تعیین‌کننده درروند سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان ها داریم.
وی بابیان اینکه استان‌های ما پتانسیل قوی برای پیشرفت دارند، تصریح کرد: من می‌دانم که استان شما چه ظرفیت و چه موانعی برای پیشرفت دارد و چه کسانی جلوی پیشرفت این استان را می‌گیرند همچنین نباید اجازه دهیم برخی باندها در مرکز بتوانند استان‌ها را اداره کنند و استان‌ها باید توسط مردم و نخبگان همان استان و بر اساس شایسته سالاری اداره شوند و مسائل قومی، مذهبی و... نباید مانعی برای افراد شایسته در اداره استان ها باشد.
همتی گفت: باید توسعه متوازن شهری داشته باشیم؛ زیرا این مشکل جدی وجود دارد که هرچه قدر از مرکز دور می‌شویم میزان توسعه‌یافتگی کاهش پیدا می‌کند وباید این مسیر با آمایش سرزمینی و ویژگی‌های هر استان اصلاح شود.
وی ادامه داد: به خاطر چهارفصل بودن ایران هر یک از استان‌های ما ویژگی خاصی برای جذب توریست دارند و جذب توریست یکی از محورهای اصلی توسعه استان‌ها است و باید سخت‌گیری‌ها را نسبت توریست کم کنیم؛ زیرا هر توریستی که می‌آید ایجاد اشتغال می‌کند و سخت نگرفتن به مسائل توریست‌ها باعث رفاه و آرامش می‌شود.
وی بابیان اینکه مساله بیکاری در همه استان‌ها مشترک است، اظهار کرد: در یک دهه گذشته رشد اقتصادی به خاطر تحریم‌ها و کاهش منابع با رشد متوسط سالی نیم درصد داشته‌ایم که درمجموع در 10 سال گذشته 5 درصد رشد اقتصادی داشتیم که باعث کوچک‌تر شدن سفره مردم شده است که این نیز به خاطر بیکاری است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور هدفمند پرداخت نکردن یارانه بود، به ‌طوری‌که دهک‌ها پایین مانند دهک‌های ثروتمند یارانه می‌گیرند، ادامه داد: دولت باید حداقل دستمزد را افزایش دهد؛ زیرا قدرت خرید مردم کاهش پیداکرده است و بخشی از افزایش قدرت خرید با هدفمندسازی یارانه و بخشی دیگر با اعطای کارت‌های اعتباری خرید به افراد با درآمد پایین باید حل شود.
وی افزود: باید بپذیریم مردم هر استان با تمام اختلافات قومی، مذهبی و... مردم ایران هستند، بیان کرد: طراحی توسعه هر استان باید با نخبگان همان استان فارغ از نوع قومیت و مذهب صورت بگیرد.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم از جاده ابریشم (چین) و جاده کتان (هند) بهره‌برداری کنیم، ارتباط استان‌ها به یکدیگر و شاهراه‌های بین‌المللی باعث توسعه استان‌ها و کشور می‌شود.
وی عنوان کرد: مساله کشاورزی مهم است و روستاییان که عمده فعالیت‌های شان کشاورزی است با مشکلات جدی مواجه هستند که یکی از آن ها فروش محصولات است و باید به ‌جای قیمت تضمینی، خرید تضمینی داشته باشم و باید باقیمت روز از آن ها خریداری کنیم  و باید شرایطی فراهم شود که دلال‌ها نتوانند باقیمت پایین خریداری و باقیمت بالا در بازار عرضه کنند.
همتی بابیان اینکه باید به آزادی‌ها اجتماعی توجه کرد، گفت: چرا باید جوانان در استان‌ها و شهرهای کوچک زمینه ای برای استفاده از اوقات فراغت نداشته باشند؟ دخترانی که در شهرهای کوچک هستند اگر به دانشگاه و یا  مدرسه نروند چه‌کاری باید انجام دهند؟ جوانان از زندگی روزمره احساس رضایت ندارند و دولت ها و نباید در آزادی های جوانان دخالت کنند و زنان ما ۵۰ درصد جامعه هستند و باید هویت مستقل داشته باشدند ونبابد فقط با عنوان شوهر شناخته شوند.

پربیننده ترین همتی معاون اقتصادی خود را معرفی کرد / اولین کرد اهل سنت در کابینه دولت زاکانی: پنج نامزد جریان انقلاب به سمت همگرایی روند رهبر انقلاب: توقف نکنید و تحریم‌ های داخلی را هم دور بزنید فوری / مذاکرات وین به بن بست رسید؟ رییسی وارد تالار بورس تهران شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری 1400 داشته باشیم نگاه سیاسی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی ها در قیمت ارز تأثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تأثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

کد خبر: 1228414 برچسب‌ها محمدباقر قالیباف

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود