Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@06:42:19 GMT

جزییات تامین مالی بازار سرمایه در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۴۰۲۲

جزییات تامین مالی بازار سرمایه در سال ۹۹

به گزارش بورس تابناک، حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران در سال ۹۹ به رقم ۲۲۲۹.۹ میلیارد سهم رسید که نسبت به پایان سال قبل تر، ۱۰۵.۳ درصد بیشتر شده است. از سوی دیگر، ارزش معاملات بورس نیز در پایان سال گذشته، با رشد ۴۲۴ درصدی نسبت به سال ۹۸ به عدد ۲۴۴۹۱.۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بر اساس این گزارش، تغییرات شاخص و نماگرها در فرابورس نشان می دهد شاخص کل در پایان سال ۹۹ به رقم ۱۷ هزار و ۹۹۰ واحد رسیده که نسبت به پایان سال قبل تر، ۱۷۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد رشد داشته است. همچنین در فرابورس، ارزش بازار سهام و ارزش بازار بدهی در پایان سال ۹۹، به ترتیب به ارقام ۱۶۴۴۹ و ۲۳۷۷ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به پایان سال ۹۸، به ترتیب ۱۸۱.۹ و ۹۰.۴ درصد رشد داشته است.

اما ارزش صندوق های قابل معامله که شامل ارزش این صندوق در بازارهای بورس، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی است، در پایان سال گذشته، به رقم ۷۹۲.۵ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به پایان سال ۹۸، بیش از ۲۶۷ درصد بیشتر شده است.

در نهایت مجموع تامین مالی از طریق بازار سرمایه که البته شامل افزایش ارزش صندوق ها نمی باشد، در پایان سال ۹۹ به رقم ۴۴۷۱.۷ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به پایان سال ۹۸، بیش از ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.

 

منبع: ایبنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حجم معاملات شاخص بورس فرابورس صورت های مالی انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هزار میلیارد ریال رسیده نسبت به پایان سال پایان سال سال ۹۹ سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری

محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بانک‌ها املاک بسیاری دارند و بار‌ها بار‌ها جدا از بحث قانونی بر این نکته تاکید شده که نباید بنگاهداری دارند بنگاهداری بانک‌ها که معایب مختلفی از جمله تحت تاثیر قرار گیری شاخص‌های کلان اقتصادی را به همراه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: گاهی خود بانک‌ها تمایل به عرضه و فروش املاک خود دارند، اما به سبب شرایط و میزان مبالغ مورد نیاز متقاضی برای آنها وجود ندارد حالا صندوق املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کند که بانک‌ها بتوانند این املاک خود را به واحد‌های خرد تبدیل و به متقاضیان بیشتری با فروش برسانند.

خبری زاده افزود: در کل صندوق‌های املاک و مستغلات این امکان را فراهم می‌کنند تا علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در حوزه مسکن و زمین با سرمایه‌های خرد خود هم بتوانند در این‌حوزه سرمایه‌گذاری کنند مسیری که می‌تواند به کاهش بنگاهداری داری بانک‌ها کمک قابل توجهی کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بانک مرکزی هم به سبب همین موارد مطرح شده این اجازه را به بانک‌ها داده که بتوانند صندوق املاک و مستغلات تاسیس کنند تاسیس صندوقی که شاید کمی نادیده هم گرفته شده، اما در مجموع مسیری مناسب، شفاف و در دسترسی برای بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳