Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@03:01:57 GMT

هکرها در کمین کاربران سامسونگ

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۴۴۱۸

هکرها در کمین کاربران سامسونگ

به کاربران توصیه می شود نرم افزار دستگاهشان را به طور مرتب به روزرسانی کنند. برای این منظور می توانند به قسمت تنظیمات و به روزرسانی نرم افزار مراجعه کرده و به روزرسانی های جدید را چک کنند. اگر به روزرسانی وجود داشته باشد، در صفحه دستگاه نمایش داده خواهد شد. ناطقان: این حفره ها توسط سرگی توشین، موسس شرکت امنیت سایبری اُوِرسکیورد افشا شده اند که مدعی است بیش از دهها مورد آسیب پذیری از این دست وجود دارد که شدتهای متفاوتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





در حالی که بعضی از این آسیب پذیریها خطر کمتری داشته و به هکرها امکان می‌دهند پیامک‌های دستگاه هدف گیری شده را به سرقت ببرند، بعضی دیگر خطرناکتر هستند و اغلب نیازی به اقدامی از سوی کاربر ندارند و می توانند به هکرها اجازه دهند فایل‌های آربیتاری را دستکاری کنند.

به دلیل جدی بودن این آسیب پذیری‌ها و این حقیقت که حداکثر دو ماه زمان می‌برد تا سامسونگ وصله ای برای حفره های امنیتی منتشر کند، هر دو طرف درباره جزییات بیشتر مربوط به این آسیب پذیری‌ها سکوت اختیار کرده اند بنابراین معلوم نیست کدام دستگاه‌ها یا نسخه های سیستم عامل اندروید تحت تاثیر این مشکلات قرار می‌گیرند.

توشین بیش از ده‌ها آسیب پذیری در دستگاه‌های سامسونگ شناسایی کرده که چندین مورد آنها مربوط به اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده (Bloatware) بوده و در موارد دیگر اپلیکیشن‌های شخص ثالثی را شناسایی کرد که می توانند اجازه‌های ادمین دستگاه را به دست آورده و اپلیکیشن‌های دیگر را حذف کنند.

به کاربران توصیه می شود نرم افزار دستگاهشان را به طور مرتب به روزرسانی کنند. برای این منظور می توانند به قسمت تنظیمات و به روزرسانی نرم افزار مراجعه کرده و به روزرسانی های جدید را چک کنند. اگر به روزرسانی وجود داشته باشد، در صفحه دستگاه نمایش داده خواهد شد.

بر اساس گزارش تِک رادار، مشکل اندروید این است که برخلاف نرم‌افزار اپل، یک سیستم عامل کد باز است که تولیدکنندگان مختلف رویکردهای متفاوتی برای پروسه به روزرسانی آن دارند. سرعت ترمیم آسیب پذیریها به سازنده دستگاه و سیاست پشتیبانی وی بستگی دارد و از تولیدکننده‌ای به تولیدکننده دیگر متفاوت است.

تا سال ۲۰۱۹ همه مدل‌های گلکسی سامسونگ با به روزرسانی‌های امنیتی به مدت چهار سال پشتیبانی شده اند.

منبع: ایسنا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آسیب پذیری نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود

ایسنا/همدان شهردار همدان اعلام کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری همدان پرواز هواپیما با هدف تصویربرداری هوایی و سه‌بُعدی با مقیاس ۱.۵۰۰ انجام می‌شود.

سیدمسعود حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انجام مطالعات این پروژه در سال ۱۴۰۲ و اعتبار درنظر گرفته شده برای آن به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال افزود: به‌روزرسانی نقشه پایه شهر همدان به مساحت ۳۵ هزار هکتار و تصویربرداری محدوده و حریم شهر با استفاده از هواپیمای دو موتور سرنشین‌دار توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی افزود: این اقدام با دریافت مجوزهای لازم از ستاد کل نیروهای مسلح کشور، تصویب شورای اسلامی شهر همدان و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان و سازمان نقشه‌برداری غرب کشور انجام خواهد شد.

حسینی اظهار کرد: مهمترین هدف این پروژه به‌روزرسانی و تدقیق نقشه شهر همدان به عنوان پایه اصلی انجام طرح تفصیلی آینده شهر و نیز بارگذاری در سامانه شهرداری الکترونیک http://hamedan.ir برای ارائه خدمات غیرحضوری با دقت بالاست.

وی بیان کرد: در این پروژه از تکنولوژی‌های نوین دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی رقومی و متریک و همچنین لیزر اسکن(LIDAR) معابر شهر استفاده خواهد شد.

حسینی در پایان گفت: پرواز هواپیمای دو موتوره سرنشین‌دار از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت و به مدت یک هفته در آسمان شهر همدان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است