Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@03:55:35 GMT

بازی رفت و برگشتی دلار

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۴۵۰۹

بازی رفت و برگشتی دلار

روز چهارم هفته، وقت برگشت آرام قیمت‌ها در دو بازار سکه و ارز بود. روز سه‌شنبه، دلار ۱۳۰ تومان رشد پیدا کرد و در محدوده ۲۴ هزار و ۵۰ تومان قرار گرفت. به گفته فعالان، دیروز معامله‌گران تمایل زیادی به خرید و فروش نداشتند و فضای احتیاطی بر معاملات حکم‌فرما بود. در این فضا، بازار از الگویی تبعیت کرد که در روز‌های اخیر رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دنیای اقتصاد؛ به‌طور معمول در روز‌های اخیر زمانی که قیمت دلار به محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان نزدیک شده، میزان خرید‌ها افزایش پیدا کرده است و هنگامی که این ارز به محدوده ۲۴‌هزار و‌۲۰۰ تومانی می‌رسد، اندازه فروش‌ها بالا می‌رود. این مساله بازار را در یک الگو رفت و برگشتی قرار داده است.

جا‌به‌جایی سریع خریداران و فروشندگان

روز دوشنبه اوضاع به کام فروشندگان بود و قیمت دلار در جهت کاهشی قرار داشت. در آن هنگام خریداران در آستانه محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی در معاملات پشت‌خطی وارد بازار شدند. در ابتدای روز سه‌شنبه شوق خریداران در بازار بیشتر بود و قیمت تا نزدیکی محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان رشد کرد.

با این حال با نزدیک شدن به این محدوده فروش‌ها رشد کرد و حدود ساعت ۴ بعدازظهر اسکناس آمریکایی در محدوده ۲۴ هزار و ۵۰ تومان آرام گرفت. این الگوی رفت و برگشتی درهفته‌های اخیر حتی به صورت روزانه در بازار تجربه شده است. به باور تحلیلگران فنی، خریداران و فروشندگان جدید، زمانی به بازار وارد خواهند شد که دلار از زندان قیمتی کنونی خارج شود.

زمان حرکت جدید در بازار دلار

شماری از معامله‌گران باور دارند، با پایان انتخابات، بازیگران ارزی با قدرت در موقعیت خرید قرار خواهند گرفت. از نگاه آنها، بازیگران ارزی در شرایط فعلی از موقعیت خرید عقب‌نشینی کرده‌اند، چراکه تصور می‌کنند بازارساز پیش از انتخابات عرضه ارز خود را کاهش نخواهد داد. به باور آنها خط قرمز بازارساز پیش از انتخابات، افزایش قیمت دلار است و حتی حاضر است با عرضه ارز قابل‌توجه مانع از افزایش قیمت شود.

در واقع برخی معامله‌گران اعتقاد دارند بازارساز پیش از انتخابات با عرضه ارز، مانع از افزایش قیمت دلار شده است، ولی پس از برگزاری انتخابات دیگر عرضه ارز در سطوح بالا ادامه پیدا نخواهد کرد و در نتیجه اسکناس آمریکایی راحت‌تر در جهت صعودی به حرکت خود ادامه خواهد داد.

نقش درهم در بازار دلار

شماری از معامله‌گران باور دارند، رفتار آتی قیمت دلار وابسته به نوسانات نرخ حواله درهم است. از نگاه آنها، اگر نرخ حواله درهم بالای محدوده ۶ هزار و ۶۰۰ تومانی تثبیت شود، افزایشی‌های دلار در بازار داخلی فعال خواهند شد. در مقابل نزول نرخ حواله درهم به زیر محدوده ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی راه را برای ورود کاهشی‌ها به بازار باز خواهد کرد. روز گذشته درهم بالای محدوده ۶ هزار و ۶۰۰ تومانی تثبیت نشد، ولی توانست به نزدیکی محدوده یاد‌شده برسد و همین عامل در افزایشی‌شدن قیمت دلار اثر داشت.

عوامل صعودی در بازار سکه

در روزی که دلار راه افزایشی را در پیش گرفت، سکه امامی نیز مسیر صعود را پیمود. فلز گرانبهای داخلی دیروز ۷۰ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۱۰میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، زمانی‌که معامله‌گران مشاهده کردند، فلز گرانبهای داخلی به راحتی حمایت ۱۰‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را از دست نمی‌دهد، با احتیاط درموقعیت خرید قرار گرفتند. در کنار این، حرکت دلار به سوی مرز ۲۴ هزار تومان، سکه‌بازان را به رشد قیمت امیدوار کرد. عامل دیگری که برای سکه‌بازان خوش‌یمن بود، برگشت اونس طلا از مرز هزار و ۸۵۰ دلاری بود.

طلا روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ بعدازظهر توانست تا محدوده هزار و ۸۶۱ دلاری افزایش پیدا کند. برخی بازیگران بازار‌های جهانی باور داشتند که افزایش طلا پس از افت شدید دوشنبه طبیعی بود. روز دوشنبه طلا به‌دلیل تقویت شاخص‌دلار تحت فشار بود. در کنار این گفته می‌شود یکی از دلایلی که اونس طلا در سال‌جاری تحت فشار قرار گرفته، افزایش عرضه طلا توسط آمریکا بوده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت دلار معامله گران هزار تومان قیمت دلار عرضه ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار در نخستین روز کاری هفته شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۳۸ (دو هزار و سیصد و سی و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۲ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۴۹۹,۷۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود و نه هزار و هفتصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۹۹ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۹۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۵,۱۶۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد و شصت هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷,۲۳۲ (چهل و هفت هزار و دویست و سی و دو ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با کاهش ۳.۳۲ درصدی، از ۸۰,۳۲۷ (هشتاد هزار و سیصد و بیست و هفت ) تومان به ۷۷,۷۵۰ (هفتاد و هفت هزار و هفتصد و پنجاه ) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله ای با افزایش ۰.۳۵ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۲,۰۳۴ (دوازده هزار و سی و چهار ) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱,۹۱۵ (یک هزار و نهصد و پانزده ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۱.۵۶ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا امروز

دلار کانادا امروز با کاهش ۴.۱۴ درصدی، از ۴۷,۳۸۵ (چهل و هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج ) تومان به ۴۵,۵۰۰ (چهل و پنج هزار و پانصد ) تومان رسید.

آخرین نرخ دلار استرالیا

همچنین دلار استرالیا با کاهش ۱.۷۲ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۴۰,۶۵۰ (چهل هزار و ششصد و پنجاه ) تومان معامله شد.

قیمت دینار عراق امروز

همچنین دینار عراق با کاهش ۲.۱۲ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۴۷ (چهل و هفت ) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱,۹۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۶ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۲۴,۸۰۰,۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر است.

قیمت ربع سکه امروز

ربع سکه در بازار داخلی هم ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد هزار) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ سکه گرمی

همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۶,۷۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و هفتصد هزار) تومان معامله شد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟